Newsletter

Producenci w walce ze zmianami klimatycznymi: chcemy zmieniać zachowania konsumentów, by działali bardziej odpowiedzialnie

10.12.2018, 10:42aktualizacja: 10.12.2018, 10:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Geraldine Huse CEO i prezes zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej
Geraldine Huse CEO i prezes zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej

Detergent do prania, który usuwa plamy z tłuszczu w zimnej wodzie, dzięki czemu oszczędzamy energię; bateria łazienkowa, z której leje się mniej wody niż zwykle, choć wcale tego nie zauważamy, zepsuty mebel łatwy do naprawienia – to tylko niektóre nowe rozwiązania globalnych producentów towarów konsumpcyjnych oferowane klientom, które mogą wpłynąć na poprawę środowiska. Czy konsumenci włączą się do walki ze zmianami klimatu i zaczną zmieniać swoje codzienne nawyki – o tym m.in. rozmawiali w sobotę w Katowicach przedstawiciele firm, rządów, organizacji pozarządowych i eksperci podczas panelu o zrównoważonej konsumpcji w trakcie szczytu klimatycznego COP24.

Czy konsumenci są gotowi na zmiany swoich codziennych zachowań konsumpcyjnych i ograniczenie kupowania? Czy wykażą się zaangażowaniem i zrezygnują ze swoich przyzwyczajeń? Czy zechcą naprawiać zepsute przedmioty, a nie wyrzucać je na śmietnik, po to, by kupić nowe? To pytania, które zadają sobie pracownicy globalnych firm produkcyjnych, które włączyły się do walki ze zmianami klimatycznymi. O tym, że firmy chcą ograniczać negatywny wpływ na środowisko, m.in. zachęcając konsumentów do zrównoważonej konsumpcji, może świadczyć obecność przedstawicieli takich globalnych koncernów jak P&G oraz Ikea na szczycie klimatycznym COP24 w Katowicach.

Jak powiedziała podczas spotkania Geraldine Huse, CEO i prezes zarządu P&G w Europie Centralnej, poza działaniami w postaci stawiania sobie celów redukcji emisji CO2 i ograniczania zużycia energii i wody w procesie produkcji, a także tworzenia opakowań z materiałów nadających się do recyklingu, kluczowa jest edukacja konsumentów i informowanie ich o nowych możliwościach.

„Zmiana nawyków może nastąpić dopiero po jakimś czasie. Ale zależy nam na tym i do tego dążymy. Nasza definicja odpowiedzialnej konsumpcji to takie działanie, by ludzie byli szczęśliwsi, a nasza planeta zdrowsza” – podkreśliła Geraldine Huse.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 10.12.2018, 10:42
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ