Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Detergent do prania, który usuwa plamy z tłuszczu w zimnej wodzie, dzięki czemu oszczędzamy energię; bateria łazienkowa, z której leje się mniej wody niż zwykle, choć wcale tego nie zauważamy, zepsuty mebel łatwy do naprawienia – to tylko niektóre nowe rozwiązania globalnych producentów towarów konsumpcyjnych oferowane klientom, które mogą wpłynąć na poprawę środowiska. Czy konsumenci włączą się do walki ze zmianami klimatu i zaczną zmieniać swoje codzienne nawyki – o tym m.in. rozmawiali w sobotę w Katowicach przedstawiciele firm, rządów, organizacji pozarządowych i eksperci podczas panelu o zrównoważonej konsumpcji w trakcie szczytu klimatycznego COP24.
Czy konsumenci są gotowi na zmiany swoich codziennych zachowań konsumpcyjnych i ograniczenie kupowania? Czy wykażą się zaangażowaniem i zrezygnują ze swoich przyzwyczajeń? Czy zechcą naprawiać zepsute przedmioty, a nie wyrzucać je na śmietnik, po to, by kupić nowe? To pytania, które zadają sobie pracownicy globalnych firm produkcyjnych, które włączyły się do walki ze zmianami klimatycznymi. O tym, że firmy chcą ograniczać negatywny wpływ na środowisko, m.in. zachęcając konsumentów do zrównoważonej konsumpcji, może świadczyć obecność przedstawicieli takich globalnych koncernów jak P&G oraz Ikea na szczycie klimatycznym COP24 w Katowicach.
Jak powiedziała podczas spotkania Geraldine Huse, CEO i prezes zarządu P&G w Europie Centralnej, poza działaniami w postaci stawiania sobie celów redukcji emisji CO2 i ograniczania zużycia energii i wody w procesie produkcji, a także tworzenia opakowań z materiałów nadających się do recyklingu, kluczowa jest edukacja konsumentów i informowanie ich o nowych możliwościach.
„Zmiana nawyków może nastąpić dopiero po jakimś czasie. Ale zależy nam na tym i do tego dążymy. Nasza definicja odpowiedzialnej konsumpcji to takie działanie, by ludzie byli szczęśliwsi, a nasza planeta zdrowsza” – podkreśliła Geraldine Huse.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 10.12.2018, 10:42 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polskie Linie Lotnicze LOT odebrały nowego Boeinga 737 MAX 8
- 17.05.2024, 10:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
PARP na EKG 2024: wsparcie firm na każdym etapie rozwoju dzięki Funduszom Europejskim PAP
W ciągu 20 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uczestniczyła w dystrybucji środków europejskich. Agencja podpisała ponad 34 tys. umów na kwotę blisko 55 mld złotych, z czego przetransferowała środki na kwotę prawie 49 mld zł. Wykorzystując obecne Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej czy Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki, Agencja uczy przedsiębiorców m. in. zakładać firmy, ale również finansowo wspiera innowacyjne start-upy.- 17.05.2024, 09:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Dostawy w jeden dzień, także w soboty - ORLEN Paczka dowozi jakość
Korzystanie z automatów paczkowych stało się normą w dostawach e-commerce, a firmy z tej branży oferują już znacznie więcej niż tylko zwykłe przewiezienie przesyłki od nadawcy do odbiorcy. Konsumenci deklarują chęć odbioru zamówionych towarów jeszcze szybciej, przy użyciu maksymalnie dostępnych i intuicyjnych narzędzi. Rekordowe wyniki ORLEN Paczki wskazują, że usługa ta trafnie odpowiada na ten trend.- 17.05.2024, 09:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom