Newsletter

15 lat o francuskiej motoryzacji. Nie ma drugiego takiego dziennika w Polsce

24.12.2018, 11:06aktualizacja: 24.12.2018, 11:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Francuskie.pl
Francuskie.pl
Dziennik motoryzacyjny <a href="https://www.francuskie.pl/">Francuskie.pl</a> obchodzi w tym roku 15-lecie swojego istnienia. Nie tylko informuje swoich czytelników o tym, co dzieje się w świecie marek Citroen, DS, Peugeot czy Renault, ale również blisko współpracuje z niezwykle aktywnymi środowiskami i klubami związanymi z tymi markami i przypomina niezwykłą historię francuskiej motoryzacji w Polsce.

Dnia 31 sierpnia 2019 roku w Warszawie odbędą się też niezwykłe urodziny Francuskie.pl, na których jedną z atrakcji będzie przejazd kolumny francuskich historycznych i współczesnych pojazdów przez centrum miasta. Urodziny Francuskie.pl zbiegają się również z 100. rocznicą powstania marki Citroen.

„Francja była przed II wojną światową europejskim liderem motoryzacji. To w naturalny sposób przyczyniało się do rozwoju automobilizmu także w naszym kraju. Warto podkreślić, że rodzina Andre Citroena mieszkała w Polsce, a sam założyciel marki, nazywany często Henrym Fordem Europy, wielokrotnie bywał w naszym kraju” – mówi Krzysztof Gregorczyk, redaktor naczelny Francuskie.pl.

„W Warszawie francuskie marki działały niezwykle aktywnie. Mało kto pamięta, że już w XIX wieku na Krakowskim Przedmieściu 2 był salon z rowerami Peugeot, a w 1922 roku Renault 10 CV przejechał z Paryża do Warszawy w rekordowe 43 godziny, czyli szybciej niż ówczesne pociągi. Citroen miał swoją montownię, chwaląc się tym, że duża część materiałów do produkcji pochodzi właśnie z Polski” – dodaje Gregorczyk. Na stronie dziennika można znaleźć mnóstwo takich ciekawostek, pochodzących z polskich i francuskich archiwów.

Marki, takie jak Citroen, Peugeot czy Renault, mają niezwykle zaangażowane społeczności, zgromadzone w klubach i stowarzyszeniach. W Polsce jest ich blisko 100. Na Francuskie.pl można znaleźć kalendarium zlotów i wydarzeń, które dziennikarze portalu relacjonują. „Nie ma chyba w Polsce bardziej zaangażowanych w swoją pasję ludzi, jak w klubach francuskich marek samochodowych. Na forach i stronach klubów można uzyskać bezpłatną pomoc i porady związane z zakupem oraz serwisowaniem aut, a na zloty przyjeżdżają prawdziwie unikalne egzemplarze. To fantastyczni, otwarci i pozytywnie nastawieni do świata ludzie” – mówi Małgorzata Kozikowska, dziennikarz Francuskie.pl, na co dzień odpowiedzialna za współpracę z klubami.

Redaktorzy dziennika jeżdżą oczywiście francuskimi samochodami. Ostatnio w redakcji pojawił się nowy nabytek, Citroen Xantia, z bardzo ciekawą historią. „Kupiliśmy ją od osoby, z Kudowy-Zdroju, która wygrała ten samochód w konkursie Super Expressu 19 lat temu. Samochód był w doskonałym stanie. Teraz jeździmy nim na zloty” – dodaje Kozikowska.

Dziennik Francuskie.pl jest bardzo popularny w Polsce. Miesięcznie serwis odwiedza ponad 200 tysięcy czytelników. Baza artykułów i newsów ma blisko 18 tysięcy pozycji.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 24.12.2018, 11:06
Źródło informacji Francuskie.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ