Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Spółki PKP CARGO S.A. ("PKP CARGO", "Wykonawca") informuje o podpisaniu w dniu 04 stycznia 2019 r. pięciu umów przewozowych pomiędzy PKP CARGO, a spółkami z Grupy PGE, tj. PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. z siedzibą w Bełchatowie, PGE Energia Ciepła S.A. z siedzibą w Warszawie, Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A. z siedzibą we Wrocławiu ("Zamawiający"), w imieniu i na rzecz których działa na podstawie udzielonych pełnomocnictw PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.
Przedmiotem ww. umów jest realizacja na rzecz Zamawiających przewozu transportem kolejowym węgla kamiennego i sorbentów wapiennych o łącznej maksymalnej masie 16,7 mln ton.
Zamawiający, z uwagi na konieczność dostosowania wielkości dostaw węgla i/lub sorbentów wapiennych do zmieniających się bieżących potrzeb, zastrzegają sobie możliwość zmniejszenia ilości masy zleconej do przewozu maksymalnie o 20%, tj. do poziomu około 13,3 mln ton. Zmiana ilości masy towarowej w granicach określonych powyżej nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do jakichkolwiek roszczeń wobec Zamawiających.
Umowy zostały zawarte na okres od 01.01.2019 r. do 31.12.2021 r.
Szacunkowa maksymalna łączna wartość umów w okresie ich obowiązywania wynosi 541,2 mln zł netto (665,7 mln zł brutto).
W Umowach zapisano następujące kary umowne:
1) w przypadku odstąpienia od Umowy przez Zamawiających lub Wykonawcę z przyczyn leżących odpowiednio po stronie Wykonawcy lub Zamawiających w wysokości:
(i) 20% wartości przedmiotu umowy netto w przypadku odstąpienia od umowy w 2019 r.,
(ii) 15% wartości przedmiotu umowy netto w przypadku odstąpienia od umowy w 2020 r.,
(iii) 10% wartości przedmiotu umowy netto w przypadku odstąpienia od umowy w 2021 r.,
2) na rzecz Zamawiającego w przypadku nie przewiezienia przez Wykonawcę w danym miesiącu ilości masy wskazanej w miesięcznym harmonogramie przewozów, z przyczyn niezależnych od nadawcy
i Zamawiających w wysokości 35% wartości netto niezrealizowanego przewozu ładunku deklarowanego w miesięcznym harmonogramie przewozu,
3) na rzecz Zamawiającego w przypadku podstawienia pod załadunek innych typów wagonów niż wymagane przez Zamawiających w wysokości 35% wartości netto przewozu tego ładunku (rozumianej jako wynagrodzenie netto należne Wykonawcy z tytułu przewozu tej przesyłki), za wyjątkiem sytuacji, gdy Zamawiający wyrazi zgodę na przewóz w wagonach innego typu.
W przypadku kiedy kara umowna nie pokryje poniesionej szkody, Strony mogą dochodzić odszkodowania uzupełniającego.
Podstawa prawna:
art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 596/2014 MAR
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.01.2019, 12:01 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |