Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przekształcenie auta zwykłego w niezwykły tak, by zaoferować najlepszy produkt w segmencie małych sportowych samochodów – taka jest właśnie misja marki z logo Skorpiona, która od zawsze kojarzyła się z osiągami i kultowym włoskim stylem, a w zeszłym roku ustanowiła w Europie nowy rekord sprzedaży.
„Z prawie 23 500 samochodami sprzedanymi w Europie i 36,5% wzrostem, Abarth w zeszym roku ustanowił swój nowy rekord sprzedaży"- powiedział Luca Napolitano, dyrektor marki Fiat i Abarth na rynkach EMEA. „Wyniki były doskonałe na wielu rynkach, na przykład w Wielkiej Brytanii, gdzie zostało sprzedanych ponad 5600 samochodów, co przełożyło się na 26,8% wzrost i nowy, wewnętrzny rekord sprzedaży oraz w Hiszpanii, gdzie sprzedano 1450 samochodów przy 26,6% wzroście. Jestem bardzo dumny z tych wyników, które wskazują na międzynarodowość i atrakcyjność marki poza granicami Włoch oraz potwierdzają, że mamy gamę, która doskonale spełnia potrzeby niezwykle licznej grupy docelowej".
Wraz z rekordem sprzedaży, ta legendarna, wyścigowa marka świętuje 70. rocznicę istnienia, ciągle w pogoni za osiągami i stylem na zwykłych drogach, jak również na najtrudniejszych trasach wyścigowych. „Zeszły rok był rekordowy również w sporcie"- zaznaczył Luca Napolitano. – Abarth 124 rally w swoim drugim sezonie wyścigowym zdobył pozycję lidera klasy R-GT, uzyskując ponad 40 zwycięstw klasowych w 12 mistrzostwach krajowych, i zwyciężając w Mistrzostwach Europy R-GT i Pucharze Świata FIA R-GT. Tego typu świetne wyniki oznaczają, że w nadchodzącym roku będziemy z dumą świętować 70. urodziny Abartha" – dodał Napolitano.
Aby w godny sposób uczcić te rekordy oraz rocznicę, powstały nowe wersje
Abartha 595 i Abartha 124 Spider „70th Anniversary". Stworzony specjalnie na tę okazję jubileuszowy emblemat „70th Anniversary" będzie widniał na wszystkich samochodach zarejestrowanych w 2019 roku, nadając im niepowtarzalny i ekskluzywny charakter.
Nowości zostaną zaprezentowane na 87. edycji Monte Carlo Rally, najsłynniejszych i uświęconych tradycją rajdach na świecie. Samochody ze znaczkiem Skorpiona od zawsze wiodły prym w Monte Carlo, o czym świadczy pamiętne zwycięstwo Waltera Röhrla w 1980 roku za kierownicą 131 Abarth Rally.
Nieprzypadkowo, od zawsze rajdy i wyścigi były istotnym elementem historii i współczesności Abartha. Ten świat był zawsze trudnym poligonem doświadczalnym, na którym testowane były w najbardziej niesprzyjających warunkach wszystkie innowacyjne rozwiązania technologiczne, zanim weszły do „cywilnych” modeli Abartha, co pozwoliło zapewnić wszystko, co najlepsze pod względem osiągów, bezpieczeństwa i niezawodności. Jest to atut, jakim może pochwalić się naprawdę niewielu producentów.
Nowa gama Abartha 595 – osiągi i styl na 70. urodziny
Nowa gama 595 jest natychmiast rozpoznawalna, dzięki znaczkowi „70th Anniversary" i prezentuje ewolucję ikony marki wyrażoną przez różne poziomy mocy, od 145 do 180 KM oraz silniki Euro 6D-Temp spełniające potrzeby wszystkich klientów. Wersje Competizione i Turismo to dwa oblicza Abartha, osiągi to ten pierwszy, a styl to ten drugi.
Wyczynowy model 595 Competizione o mocy 180 KM został zaprojektowany dla fanów sportowych osiągów oraz niczym nieskażonej atmosfery wyścigów. Teraz, przy okazji nowej gamy „70th Anniversary", 595 Competizione pojawia się wraz z montowanym w standardzie innowacyjnym systemem Uconnect 7” HD z ekranem o wysokiej rozdzielczości oraz Abarth Telemetry, które są kompatybilne z Apple CarPlay i Android AutoTM*. Pozostałe standardowe wyposażenie obejmuje układ hamulcowy Brembo, sportowe siedzenia Sabelt oraz układ wydechowy Record Monza z aktywnym zaworem, sterowanym przyciskiem „Sport".
Po naciśnięciu przycisku „Sport" zawór układu wydechowego otwiera się, a warkot silnika staje się dużo głębszy i śmielszy. Kierowca może wybrać pomiędzy dźwiękiem „gentleman driver", a cięższym, bardziej sportowym warkotem, do jakiego przyzwyczaił nas Abarth.
Abarth 595 Turismo stawia bardziej na styl i komfort, pomimo, że jest to auto mogące rozwinąć moc 165 KM. Jedną z nowości gamy „70th Anniversary" jest wprowadzenie systemu Uconnect 7" HD NAV, zapewniającego wyższy komfort w podróży, z kompatybilnym Apple CarPlay i Android AutoTM w standardzie. Całości dopełnia pakiet Turismo, obejmujący czujniki parkowania, czujnik deszczu oraz zmierzchu – elementy wyposażenia ułatwiające i uprzyjemniające codzienną jazdę.
Kolejny model gamy to wersja 595, która przy mocy 145 KM reprezentuje poziom wejściowy do świata Abartha i oferuje w wersji podstawowej całe wyposażenie pozwalające zagwarantować dobrą zabawę oraz przyjemność jazdy, typową dla samochodów z logo Skorpiona, jak na przykład spłaszczoną u dołu kierownicę. Dopełnieniem gamy ukierunkowanej na osiągi jest wersja 595 Pista, w której montowany jest 7" Abarth Telemetry umożliwiający ciągłe monitorowanie swoich osiągów, nowy układ wydechowy Record Monza i zawieszenie tylne Koni z technologią FSD (Frequency Selective Damping), które optymalizuje doznania podczas jazdy, zapewniając lepszą przyczepność do drogi, łatwe prowadzenie i stabilność.
Abarth 124 Spider, jedyny w swoim rodzaju roadster
Emblemat „70th Anniversary" będzie również widniał na nadwoziu wersji specjalnych Abartha 124 Spider. Samoblokujący mechanizm różnicowy, cecha prawdziwych sportowych samochodów to standard w Abarthcie 124 Spider i służy do poprawy dynamiki oraz wyścigowego charakteru roadstera ze znaczkiem Skorpiona. Większa część jego masy jest rozłożona pomiędzy osiami, silnik jest usytuowany za osią przednią, aby zagwarantować doskonałą zwinność oraz wspaniałe wrażenia podczas jazdy. Wyrafinowane układy mechaniczne i wykorzystanie specjalnych materiałów, pozwoliło na osiągniecie masy zaledwie 1060 kg, a tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM. Ponadto optymalny rozkład masy zapewnia doskonałe prowadzenie i zwinność.
Pod maską znajduje się potężny, niezawodny czterocylindrowy silnik turbo 1.4 MultiAir, który dostarcza 170 KM mocy, (czyli 121 KM na litr) oraz 250 Nm momentu obrotowego. Samochód osiąga maksymalną prędkość 232 km/h i przyspiesza od 0 do 100km/h w 6,8 sekundy. Ponadto, we wszystkich samochodach marki Abarth odgłos, jaki wydaje silnik jest czymś, co naprawdę ma znaczenie, stąd standardowe wyposażenie obejmuje układ wydechowy Record Monza wyposażony w technologię Dual. 124 Spider ma z przodu zawieszenie dwuwahaczowe oraz 5-punktowe zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Nastawy zawieszenia są tak dobrane, aby zwiększyć stabilność podczas pokonywania zakrętów i hamowania. Reakcje układu kierowniczego zostały zoptymalizowane dzięki sportowej kalibracji układu wspomagania kierownicy.
Abarth 124 Spider jest wyposażony w szereg najnowszych urządzeń aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. Standardowe wyposażenie, poza ABS, obejmuje system EBD odpowiedzialny za rozdział siły hamowania pomiędzy przednią i tylną oś, a więc optymalizację drogi hamowania oraz zachowanie kontroli nad samochodem w każdych warunkach oraz system stabilizacji toru jazdy ESC zwiększający kontrolę nad pojazdem w każdych warunkach drogowych. Wszystkie te urządzenia mogą być całkowicie dezaktywowane podczas jazdy po torze wyścigowym, co pozwala kierowcy na maksymalne wykorzystanie niezwykłej stabilności oraz dynamiki Abartha 124 Spider oraz czerpanie niczym niezakłóconej radości z jazdy i bezpośredniego kierowania samochodem.
We wnętrzu skórzane fotele zapewniają oparcie, a zarazem komfort, pozwalając na zachowanie wyprostowanej pozycji podczas prowadzenia pojazdu przesuniętej tak daleko do tyłu i usytuowanej tak nisko, jak to tylko możliwe, aby jak najlepiej zauważać wszystkie ruchy na bok wykonywane przez samochód. Kontrolki są idealnie skonfigurowane ze sportowym rozkładem samochodu. Pozycja aluminiowego pedału, pionowe usytuowanie koła kierownicy oraz krótka dźwignia zmiany biegów, to daje w pełni fascynujące wrażenia z jazdy. Panel wskaźników obejmuje umieszczony w centralnej pozycji olbrzymi obrotomierz z czerwonym tłem oraz bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu. Całość dopełnia doskonała izolacja akustyczna osiągnięta za sprawą tłumiącej szumy przedniej szyby, tylnej szyby oraz dwuwarstwowego dachu. Ten ostatni został tak zaprojektowany, że siedząc na fotelu kierowcy można go otwierać i zamykać jedną ręką w kilka sekund.
Paleta kolorów nadwozia obejmuje lakiery pastelowe biały „Turini 1975 White" i czerwony „Costa Brava 1972 Red" i metalizowane czarny „San Marino 1972 Black", niebieski „Hessen 1972 Blue" i szary „Alpi Orientali 1974 Grey". Nazwy kolorów wybrano, aby przypomnieć zwycięstwa marki w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
*Android Auto, Google Play i Google Maps to zastrzeżone znaki towarowe Google LLC.
Apple CarPlay to zastrzeżony znak towarowy Apple Inc.
Więcej zdjęć modeli Abarth dostępne na stronie: http://www.abarthpress.pl/gallery/detail/1692&pag=1
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 30.01.2019, 13:35 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu