Newsletter

Rynek usług stomatologicznych w Polsce się konsoliduje

01.03.2019, 16:57aktualizacja: 01.03.2019, 16:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Grupa LUX MED posiada obecnie 190 gabinetów dentystycznych. W ciągu trzech lat planuje podwoić tę liczbę, tworząc przede wszystkim centra stomatologiczne oferujące kompleksową opiekę.

Takie jednostki już powstają. Najlepszym tego przykładem są dwa centra medyczne otwarte właśnie w Krakowie przy ul. Opolskiej 114 i Wadowickiej 7. W nowych placówkach pacjenci mogą korzystać z leczenia stomatologicznego w pełnym zakresie: od leczenia próchnicy (opieka podstawowa), po chirurgię, implantologię i protetykę.

„Grupa LUX MED jest największym w Polsce prywatnym świadczeniodawcą dostarczającym usługi stomatologiczne. Stawiamy na kompleksową ofertę. Do tej pory mieliśmy gabinety, które były włączone w część opieki ambulatoryjnej, natomiast teraz przede wszystkim otwieramy samodzielne centra stomatologiczne pod marka LUX MED Stomatologia” - mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy LUX MED.

W większości przypadków pacjent najpierw trafi do gabinetu stomatologii zachowawczej, gdzie lekarze przeprowadzą przegląd i uzyskają informacje o ewentualnych problemach dentystycznych. Na tej postawie ustalane będzie dalsze leczenie. Problemów z uzębieniem nie wolno lekceważyć.

„Choroba taka jak próchnica, powoduje nie tylko dolegliwości bólowe, ale również przewlekłe stany zapalne. Taki stan zapalny jest źródłem zakażenia, który może się przenosić do innych części organizmu, stąd pojawia się czasami zapalenie stawów albo mięśnia sercowego” - mówi lek. dent. Alicja Chowaniec-Prażuch, dyrektor ds. stomatologii w Grupie LUX MED.

Chowaniec-Prażuch zwraca również uwagę, że zdrowe zęby, to również prawidłowo działający układ pokarmowy. „Jama ustna to początek przewodu pokarmowego, tu rozpoczynają się procesy trawienne. Jeśli pokarm nie zostanie prawidłowo pogryziony, są zbyt duże kawałki, to trawienie przebiega dużo trudniej, pojawiają się problemy żołądkowe” – dodaje.

Ponadto, wygląd uzębienia, to także kwestia wizerunku. Ładne zęby pozwalają dobrze się prezentować. „Stomatologie kojarzymy tradycyjnie z robieniem wypełnień w zębach, a tak naprawdę wszystko przeniosło się na zupełnie inny poziom. Jest implantologia, czyli uzupełnianie ubytków, wszelkiego rodzaju wybielanie zębów, zakładanie licówek, by zęby estetycznie wyglądały. To są gałęzie stomatologii, które bardzo szybko się rozwijają i my w tym bierzemy udział” – mówi Daniel Petryczkiewicz, szef projektu rozwoju stomatologii w Grupie LUX MED.

Petryczkiewicz podkreśla, że LUX MED podąża za najnowszymi światowymi trendami, dobrym przykładem jest tu biostomatologia. „To jest wpisanie się w trend ekologiczny. Jesteśmy w stanie wypełnić zęby takimi materiałami, które nie będą szkodliwe ani dla środowiska, ani w żaden sposób toksyczne dla naszego organizmu” – mówi.

Firma jest częścią większej grupy świadczącej usługi zdrowotne – grupy Bupa. Daje to dostęp do kapitału i pozwala na inwestycje w sprzęt, nowoczesne wyposażenie i specjalistów. Placówki w Krakowie to dopiero początek rozwoju osobnych, kompleksowych placówek stomatologicznych w Polsce. „Pierwsze nasze centra tego typu powstały w Warszawie. Uznaliśmy, że drugim miastem z podobnymi inwestycjami powinien być Kraków. Łącznie mamy już teraz 12 placówek w tym mieście. Z Krakowa pójdziemy dalej, czekają Poznań, Wrocław, Gdańsk” – podsumowuje prezes Rulkiewicz.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 01.03.2019, 16:57
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ