Newsletter

Jubileusz 30-lecia założenia firmy HEUTHES sp. z o.o. (Centrum Prasowe)

01.04.2019, 15:17aktualizacja: 01.04.2019, 15:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

HEUTHES obchodzi trzydziestolecie założenia firmy. Firma została założona 29 marca 1989 roku i rozpoczęła działalność 1 września tego roku. Do dnia dzisiejszego stała się znanym na rynku producentem oprogramowania. Jej specjalizacją jest produkcja kompleksowych rozwiązań informatycznych dla sektora finansowego, a także zaawansowanych systemów klasy ERP.

Systemy firmy pracują w banku PEKAO SA (od 1989 r.), a także w obydwu zrzeszeniach banków spółdzielczych (bank BPS SA i Grupa BPS oraz bank SGB-BANK SA i Spółdzielcza Grupa Bankowa) obejmujących 559 Banków Spółdzielczych z siecią 4444 placówek. Rozwiązania HEUTHES pracują także w DnB Bank Polska SA i Volkswagen Bank GmbH oraz w wielu firmach z sektora MSP.

Wirtualne muzeum HEUTHES

Więcej o historii firmy można przeczytać pod adresem www.isof.pl/muzeum, w wirtualnym muzeum. Prezentuje ono przedmioty wykorzystywane w trakcie rozwoju przedsiębiorstwa. Wiele z nich, zwłaszcza wśród młodszych zwiedzających przyzwyczajonych do obecnych rozwiązań, może budzić zdziwienie i zaskoczenie. Przykładem może tu być „pierwszy telefon komórkowy w HEUTHES”, Nokia Talkman 720 NMT-450, który 30 lat temu ważył około 2 kg i miał długość 28 cm.

Nazwa HEUTHES

Historia firmy sięga roku 1986, kiedy to powstała nieformalna grupa programistów pod nazwą HEUTHES The Software Group of Wojciech Grzybek. Początkowo programiści wchodzący w skład zespołu pracowali w różnych firmach, które współpracowały w tworzeniu oprogramowania. Jednak niezależnie od tego, gdzie programy powstawały, sygnowane były znakiem HEUTHES. Pierwszym produktem był system zarządzania informacją HEUTHES (grec. HEUristics THESaurus oznacza skarbiec wiedzy o niealgorytmicznych technikach rozwiązania problemów).

Pierwsza ważna data

Pierwszą ważną datą w rynkowej działalności firmy jest rok 1990, kiedy to HEUTHES wdrożył system ROR (bankowy system obsługi kont osobistych) w 43 oddziałach Pomorskiego Banku Kredytowego w Szczecinie (PBKS SA). W następnym okresie ROR został wdrożony w dalszych 60 oddziałach, zarówno PBKS SA (obecnie Pekao SA), jak i innych dużych banków, takich jak PBG SA (Powszechny Bank Gospodarczy, obecnie Pekao SA) i BDK SA (Bank Depozytowo-Kredytowy, obecnie Pekao SA).

GRYFBANK - kamień milowy w historii firmy

Najdłużej działającym systemem firmy jest HEUTHES-GRYFBANK. Wdrożony został w 1992 roku i w dalszym ciągu jest obecnie używany przez kilka tysięcy pracowników PEKAO SA. Tak długi okres użytkowania wiąże się z implementacją w systemie najważniejszej technologii firmy - KOBADIBUS (ang. Knowledge Base Driven Banking System - Sterowany Bazą Wiedzy System Bankowy) dzięki której możliwe jest samodzielne definiowanie przez pracowników banku produktów bankowych wraz z zasadami działania i księgowania. Wdrażanie systemu GRYFBANK rozpoczęło się w 1992 roku i objęło PBKS SA i BDK SA. Obecnie, po skonsolidowaniu Grupy PEKAO SA firma HEUTHES jest również dostawcą oprogramowania do banku PEKAO SA.

GRYFCARD – drugi kamień milowy

Dobra współpraca z bankami zaowocowała powstaniem kolejnego rozwiązania, systemu GRYFCARD. Pozwala on m.in. na automatyzację obsługi procesów kartowych, elektroniczny obieg dokumentów między oddziałami a centralą, dostęp on-line do informacji o transakcjach kartowych i ich szczegółach. Dzięki temu umożliwia obsługę większej liczby klientów i ma bezpośredni wpływ na usprawnienie pracy i redukcję kosztów działania banku oraz bezpieczeństwo funkcjonowania kart płatniczych. Pierwsze wdrożenie systemu GRYFCARD miało miejsce w 1995 r. w banku PBKS SA. Kolejnym bankiem, który w 1998 r. wdrożył system był Bank Gospodarki Żywnościowej SA. W 1999 roku dołączył do nich Gospodarczy Bank Wielkopolski SA (obecnie SGB-BANK SA). W 2004 roku miało miejsce wdrożenie w Banku Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych SA (obecnie DnB Bank Polska SA) oraz w roku 2006 w Mazowieckim Banku Regionalnym SA (obecnie SGB-BANK SA). Wchodzący w skład GRYFCARD, system GRYFCARD/WWW po raz pierwszy został wdrożony w 2005 roku w Gospodarczym Banku Wielkopolski SA oraz w kilkuset bankach zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej. W 2006 system został wdrożony w Mazowieckim Banku Regionalnym SA i zrzeszonych z nim bankach spółdzielczych. Szacuje się, że GRYFCARD obsługuje obecnie około 2 milionów kart płatniczych wydanych w Polsce. Obecnie w bankach funkcjonuje 22. wersja systemu GRYFCARD. Jest ona znacznie zmodernizowana i przepisana do języka Java i środowisk Tomcat i Spring.

MULTICENTAUR PAYMENT HUB – trzeci kamień milowy

Kolejnym ważnym systemem w historii firmy jest MULTICENTAUR PAYMENT HUB. Jest to rozwiązanie, który tworzy połączenie pomiędzy wszystkimi systemami w banku. Z jednej strony integruje wiele systemów informatycznych banku takich jak: System Główny, System Księgi Głównej kont rozrachunkowych, Centrum Rozliczeń i Reklamacji, System Kartowy, Home-Banking/Corporate Banking, ERP dla zaplecza banku. Z drugiej strony łączy również systemy otoczenia bankowego, np. Elixir, EuroElixir, SORBNET, EuroSORBNET, SWIFT, Blik, PSD2. Tworzy główny „hub informacyjny” przez który wszelkie systemy w Banku wymieniają informacje i który pośredniczy w komunikacji z otoczeniem Banku i jego Klientem. W tej chwili jest to jeden z największych w Polsce systemów obejmujący niemal wszystkie obszary działalności banków, m.in.:

- Płatności:

? Elixir

? EuroElixir – SEPA

? TARGET2

? STEP2 exchange SORBNET

? EuroSORBNET

? Split Payment

? Blik

? PSD2

- Corporate Banking:

? Virtual accounts

? Direct Debits, Internal Direct Debits

? Charging Module

? Massive Payments

? High Priority Payments

? Bailiff (bailiff's payments)

? Factoring

? Bill Payments

? Postal Orders

- Księga Główna:

? Loro/Nostro

? kontroli płatności

? Pooling, Overdraft

- Operacje międzynarodowe:

? SWIFT z Loro/Nostro Projection

? Virtual Banking

? Agenci i Bank of New York

? czeki Western Union

? czeki międzynarodowe

- Portale Informacyjne dla Klientów Biznesowych

Protoplastą tego rozwiązania był system CENTAUR OFF-LINE, wdrożony w 1996 r., który po połączeniu z wersją ON-LINE i zmianie technologii utworzył system MULTICENTAUR PAYMENT HUB. Jego pierwsze wdrożenie, w Banku Pekao S.A. rozpoczęło się w 2001 roku. W 2006 roku miało miejsce wdrożenie w Mazowieckim Banku Regionalnym SA, w 2013 roku w banku SGB-BANK SA, a w 2017 w banku BPS SA. Jego elementy pracują także w Banku Spółdzielczym w Brodnicy i Volkswagen Bank GmbH. Najnowsza wersja systemu zawiera uruchomione kanały PSD2 i Blik, które pracują także w GRYFCARD. Największe instalacje wykonują wiele milionów operacji dziennie.

ISOF – czwarty kamień milowy

W 1999 roku HEUTHES postanowił rozwinąć działalność i przenieść swoje doświadczenie producenta systemów bankowych na rynek produktów dla przedsiębiorstw. Firma w 2000 r. wprowadziła na rynek Internetowy System Obsługi Firmy - ISOF. To system klasy ERP/CRM/DMS, który pozwala na prowadzenie firmy poprzez standardową przeglądarkę internetową, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Dzięki temu umożliwia łatwe stworzenie zintegrowanego systemu informatycznego firmom terytorialnie rozproszonym, posiadającym oddziały, filie, magazyny czy mobilnych pracowników. Obecnie ISOF pracuje zarówno w firmach małych i średnich, jak i tych notowanych na warszawskim parkiecie papierów wartościowych. Rodzina systemów ISOF obejmuje: ISOF-ERP dla małych, średnich i dużych firm, ISOF-WORKFLOW do zarządzania obiegami dokumentów, ISOF-BIURA RACHUNKOWE dla biur rachunkowych i obsługiwanych przez nie firm oraz ISOF-START dla mikro i małych firm.

Najnowsza wersja systemu ISOF-ERP zawiera m.in. technologię blockchain, która wzmacnia kwestie bezpieczeństwa w systemach IT. System jest nieocenionym pomocnikiem dla kadry menadżerskiej we wdrożeniu nowoczesnych i wygrywających strategii biznesowych do których można zaliczyć m.in.:

• sprzedaż relacyjną,

• e-commerce,

• telepracę,

• strategiczną kartę wyników,

• zarządzanie kosztami działań ABC/M,

• controlling,

• planowanie sprzedaży,

• logistykę,

• przemysł 4.0.

Technologie HEUTHES – piąty kamień milowy

HEUTHES stworzył własne technologie informatyczne, które wykorzystuje do budowy własnych systemów. Do najważniejszych technologii należą:

• BALANCED-CLIENT-SERVER (od 1989 r.),

• CLIENT-WEB-SERVER (od 1995 r.),

• PROAPERMAN (Probabilistic Application Performance Management, od 1995 r.),

• HDB (od 1998 r.),

• HDB CLOUD MONITOR (od 2000 r.),

• MODRIBUSMAN (Model Driven Business Management, od 2005 r.),

• KOBADIBUS (Knowledge Base Driven Information System, od 2007 r.),

• R2O (Read Only Access To Replica, od 2011 r.),

• RTAPU (Real Time Application Upgrade, od 2011 r.),

• UNSYSTOR (Unsymmetrical Storage, od 2011 r.),

• HDB ADS (Attacker Detection System, od 2012 r.),

• PROFAP (Probabilistic Failure Prediction, od 2013 r.),

• HEURISTICS PATTERN FINDER (od 2014 r.),

• BIFILAR-CLIENT-WEB-SERVER (od 2016 r.),

• CADABAT (Caching Access Data Base Table, od 2017 r.),

• VIMI (Virtual User Identity Modules Cross Integration, od 2017 r.),

• BLOCKCHAIN SECURITY MODULE (od 2018 r.).

„Firma HEUTHES od początku istnienia jest zorientowana na rozwój własnych technologii, implementowanych w systemach dla bankowości i przedsiębiorstw. W ocenie Zarządu oraz na bazie naszej pozycji rynkowej widać, że ta strategia jest słuszna. Od 1989 r. opracowaliśmy kilkanaście technologii, które budują przewagę naszych rozwiązań nad konkurencją” – powiedział Wojciech Grzybek, prezes zarządu HEUTHES sp. z o.o.

Więcej informacji na stronach www.isof.pl oraz www.heuthes.pl.

Źródło informacji: HEUTHES sp. z o.o.

UWAGA: Za materiał opublikowany przez Centrum Prasowe PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. (Centrum Prasowe)

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.04.2019, 15:17
Źródło informacji HEUTHES sp. z o.o.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ