Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Systemy firmy pracują w banku PEKAO SA (od 1989 r.), a także w obydwu zrzeszeniach banków spółdzielczych (bank BPS SA i Grupa BPS oraz bank SGB-BANK SA i Spółdzielcza Grupa Bankowa) obejmujących 559 Banków Spółdzielczych z siecią 4444 placówek. Rozwiązania HEUTHES pracują także w DnB Bank Polska SA i Volkswagen Bank GmbH oraz w wielu firmach z sektora MSP.
Wirtualne muzeum HEUTHES
Więcej o historii firmy można przeczytać pod adresem www.isof.pl/muzeum, w wirtualnym muzeum. Prezentuje ono przedmioty wykorzystywane w trakcie rozwoju przedsiębiorstwa. Wiele z nich, zwłaszcza wśród młodszych zwiedzających przyzwyczajonych do obecnych rozwiązań, może budzić zdziwienie i zaskoczenie. Przykładem może tu być „pierwszy telefon komórkowy w HEUTHES”, Nokia Talkman 720 NMT-450, który 30 lat temu ważył około 2 kg i miał długość 28 cm.
Nazwa HEUTHES
Historia firmy sięga roku 1986, kiedy to powstała nieformalna grupa programistów pod nazwą HEUTHES The Software Group of Wojciech Grzybek. Początkowo programiści wchodzący w skład zespołu pracowali w różnych firmach, które współpracowały w tworzeniu oprogramowania. Jednak niezależnie od tego, gdzie programy powstawały, sygnowane były znakiem HEUTHES. Pierwszym produktem był system zarządzania informacją HEUTHES (grec. HEUristics THESaurus oznacza skarbiec wiedzy o niealgorytmicznych technikach rozwiązania problemów).
Pierwsza ważna data
Pierwszą ważną datą w rynkowej działalności firmy jest rok 1990, kiedy to HEUTHES wdrożył system ROR (bankowy system obsługi kont osobistych) w 43 oddziałach Pomorskiego Banku Kredytowego w Szczecinie (PBKS SA). W następnym okresie ROR został wdrożony w dalszych 60 oddziałach, zarówno PBKS SA (obecnie Pekao SA), jak i innych dużych banków, takich jak PBG SA (Powszechny Bank Gospodarczy, obecnie Pekao SA) i BDK SA (Bank Depozytowo-Kredytowy, obecnie Pekao SA).
GRYFBANK - kamień milowy w historii firmy
Najdłużej działającym systemem firmy jest HEUTHES-GRYFBANK. Wdrożony został w 1992 roku i w dalszym ciągu jest obecnie używany przez kilka tysięcy pracowników PEKAO SA. Tak długi okres użytkowania wiąże się z implementacją w systemie najważniejszej technologii firmy - KOBADIBUS (ang. Knowledge Base Driven Banking System - Sterowany Bazą Wiedzy System Bankowy) dzięki której możliwe jest samodzielne definiowanie przez pracowników banku produktów bankowych wraz z zasadami działania i księgowania. Wdrażanie systemu GRYFBANK rozpoczęło się w 1992 roku i objęło PBKS SA i BDK SA. Obecnie, po skonsolidowaniu Grupy PEKAO SA firma HEUTHES jest również dostawcą oprogramowania do banku PEKAO SA.
GRYFCARD – drugi kamień milowy
Dobra współpraca z bankami zaowocowała powstaniem kolejnego rozwiązania, systemu GRYFCARD. Pozwala on m.in. na automatyzację obsługi procesów kartowych, elektroniczny obieg dokumentów między oddziałami a centralą, dostęp on-line do informacji o transakcjach kartowych i ich szczegółach. Dzięki temu umożliwia obsługę większej liczby klientów i ma bezpośredni wpływ na usprawnienie pracy i redukcję kosztów działania banku oraz bezpieczeństwo funkcjonowania kart płatniczych. Pierwsze wdrożenie systemu GRYFCARD miało miejsce w 1995 r. w banku PBKS SA. Kolejnym bankiem, który w 1998 r. wdrożył system był Bank Gospodarki Żywnościowej SA. W 1999 roku dołączył do nich Gospodarczy Bank Wielkopolski SA (obecnie SGB-BANK SA). W 2004 roku miało miejsce wdrożenie w Banku Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych SA (obecnie DnB Bank Polska SA) oraz w roku 2006 w Mazowieckim Banku Regionalnym SA (obecnie SGB-BANK SA). Wchodzący w skład GRYFCARD, system GRYFCARD/WWW po raz pierwszy został wdrożony w 2005 roku w Gospodarczym Banku Wielkopolski SA oraz w kilkuset bankach zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej. W 2006 system został wdrożony w Mazowieckim Banku Regionalnym SA i zrzeszonych z nim bankach spółdzielczych. Szacuje się, że GRYFCARD obsługuje obecnie około 2 milionów kart płatniczych wydanych w Polsce. Obecnie w bankach funkcjonuje 22. wersja systemu GRYFCARD. Jest ona znacznie zmodernizowana i przepisana do języka Java i środowisk Tomcat i Spring.
MULTICENTAUR PAYMENT HUB – trzeci kamień milowy
Kolejnym ważnym systemem w historii firmy jest MULTICENTAUR PAYMENT HUB. Jest to rozwiązanie, który tworzy połączenie pomiędzy wszystkimi systemami w banku. Z jednej strony integruje wiele systemów informatycznych banku takich jak: System Główny, System Księgi Głównej kont rozrachunkowych, Centrum Rozliczeń i Reklamacji, System Kartowy, Home-Banking/Corporate Banking, ERP dla zaplecza banku. Z drugiej strony łączy również systemy otoczenia bankowego, np. Elixir, EuroElixir, SORBNET, EuroSORBNET, SWIFT, Blik, PSD2. Tworzy główny „hub informacyjny” przez który wszelkie systemy w Banku wymieniają informacje i który pośredniczy w komunikacji z otoczeniem Banku i jego Klientem. W tej chwili jest to jeden z największych w Polsce systemów obejmujący niemal wszystkie obszary działalności banków, m.in.:
- Płatności:
? Elixir
? EuroElixir – SEPA
? TARGET2
? STEP2 exchange SORBNET
? EuroSORBNET
? Split Payment
? Blik
? PSD2
- Corporate Banking:
? Virtual accounts
? Direct Debits, Internal Direct Debits
? Charging Module
? Massive Payments
? High Priority Payments
? Bailiff (bailiff's payments)
? Factoring
? Bill Payments
? Postal Orders
- Księga Główna:
? Loro/Nostro
? kontroli płatności
? Pooling, Overdraft
- Operacje międzynarodowe:
? SWIFT z Loro/Nostro Projection
? Virtual Banking
? Agenci i Bank of New York
? czeki Western Union
? czeki międzynarodowe
- Portale Informacyjne dla Klientów Biznesowych
Protoplastą tego rozwiązania był system CENTAUR OFF-LINE, wdrożony w 1996 r., który po połączeniu z wersją ON-LINE i zmianie technologii utworzył system MULTICENTAUR PAYMENT HUB. Jego pierwsze wdrożenie, w Banku Pekao S.A. rozpoczęło się w 2001 roku. W 2006 roku miało miejsce wdrożenie w Mazowieckim Banku Regionalnym SA, w 2013 roku w banku SGB-BANK SA, a w 2017 w banku BPS SA. Jego elementy pracują także w Banku Spółdzielczym w Brodnicy i Volkswagen Bank GmbH. Najnowsza wersja systemu zawiera uruchomione kanały PSD2 i Blik, które pracują także w GRYFCARD. Największe instalacje wykonują wiele milionów operacji dziennie.
ISOF – czwarty kamień milowy
W 1999 roku HEUTHES postanowił rozwinąć działalność i przenieść swoje doświadczenie producenta systemów bankowych na rynek produktów dla przedsiębiorstw. Firma w 2000 r. wprowadziła na rynek Internetowy System Obsługi Firmy - ISOF. To system klasy ERP/CRM/DMS, który pozwala na prowadzenie firmy poprzez standardową przeglądarkę internetową, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Dzięki temu umożliwia łatwe stworzenie zintegrowanego systemu informatycznego firmom terytorialnie rozproszonym, posiadającym oddziały, filie, magazyny czy mobilnych pracowników. Obecnie ISOF pracuje zarówno w firmach małych i średnich, jak i tych notowanych na warszawskim parkiecie papierów wartościowych. Rodzina systemów ISOF obejmuje: ISOF-ERP dla małych, średnich i dużych firm, ISOF-WORKFLOW do zarządzania obiegami dokumentów, ISOF-BIURA RACHUNKOWE dla biur rachunkowych i obsługiwanych przez nie firm oraz ISOF-START dla mikro i małych firm.
Najnowsza wersja systemu ISOF-ERP zawiera m.in. technologię blockchain, która wzmacnia kwestie bezpieczeństwa w systemach IT. System jest nieocenionym pomocnikiem dla kadry menadżerskiej we wdrożeniu nowoczesnych i wygrywających strategii biznesowych do których można zaliczyć m.in.:
• sprzedaż relacyjną,
• e-commerce,
• telepracę,
• strategiczną kartę wyników,
• zarządzanie kosztami działań ABC/M,
• controlling,
• planowanie sprzedaży,
• logistykę,
• przemysł 4.0.
Technologie HEUTHES – piąty kamień milowy
HEUTHES stworzył własne technologie informatyczne, które wykorzystuje do budowy własnych systemów. Do najważniejszych technologii należą:
• BALANCED-CLIENT-SERVER (od 1989 r.),
• CLIENT-WEB-SERVER (od 1995 r.),
• PROAPERMAN (Probabilistic Application Performance Management, od 1995 r.),
• HDB (od 1998 r.),
• HDB CLOUD MONITOR (od 2000 r.),
• MODRIBUSMAN (Model Driven Business Management, od 2005 r.),
• KOBADIBUS (Knowledge Base Driven Information System, od 2007 r.),
• R2O (Read Only Access To Replica, od 2011 r.),
• RTAPU (Real Time Application Upgrade, od 2011 r.),
• UNSYSTOR (Unsymmetrical Storage, od 2011 r.),
• HDB ADS (Attacker Detection System, od 2012 r.),
• PROFAP (Probabilistic Failure Prediction, od 2013 r.),
• HEURISTICS PATTERN FINDER (od 2014 r.),
• BIFILAR-CLIENT-WEB-SERVER (od 2016 r.),
• CADABAT (Caching Access Data Base Table, od 2017 r.),
• VIMI (Virtual User Identity Modules Cross Integration, od 2017 r.),
• BLOCKCHAIN SECURITY MODULE (od 2018 r.).
„Firma HEUTHES od początku istnienia jest zorientowana na rozwój własnych technologii, implementowanych w systemach dla bankowości i przedsiębiorstw. W ocenie Zarządu oraz na bazie naszej pozycji rynkowej widać, że ta strategia jest słuszna. Od 1989 r. opracowaliśmy kilkanaście technologii, które budują przewagę naszych rozwiązań nad konkurencją” – powiedział Wojciech Grzybek, prezes zarządu HEUTHES sp. z o.o.
Więcej informacji na stronach www.isof.pl oraz www.heuthes.pl.
Źródło informacji: HEUTHES sp. z o.o.
UWAGA: Za materiał opublikowany przez Centrum Prasowe PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. (Centrum Prasowe)
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.04.2019, 15:17 |
Źródło informacji | HEUTHES sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |