Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według czytelników, za kilkadziesiąt lat, sportowy włoski sedan stanie się tym, czym obecnie jest jej protoplasta z 1962 roku – ponadczasowym klasykiem. Ponadto, Alfa Romeo Tipo 33 Stradale zwyciężyła w kategorii „Kamienie milowe designu". Dla miłośników marki, coupé wyprodukowane w 1968 roku w 18 egzemplarzach już dawno stało się jednym z najpiękniejszych w historii sportowych samochodów.
W „Motor Klassik Awards 2019" wzięło udział ponad 16000 czytelników. Alfa Romeo Giulia została ogłoszona „Klasykiem przyszłości" w kategorii samochodów „klasy średniej", uzyskując 33,4% głosów, natomiast Alfa Romeo 33 Stradale zdobyła tytuł „Kamien milowego designu", uzyskując aż 37,3% głosów.
„Historia Alfy Romeo obfituje w ikony designu. Gdybyśmy musieli wybrać tylko jedną, byłaby to Alfa Romeo Tipo 33. Jestem dumny, że mogę odebrać wyróżnienie, jakim jest +Kamień milowy designu+ od czytelników Motor Klassik, jak również cieszę się, że mam zaszczyt reprezentować zespół, który w 1968 roku stworzył to jedyne w swoim rodzaju coupé” – powiedział Roberto Giolito, dyrektor FCA Heritage, odbierając nagrodę „Motor Klassik Award". Estetyka Alfy Romeo 33 Stradale to arcydzieło autorstwa legendarnego projektanta Franco Scaglione. To wysokie na zaledwie 99 cm coupé z otwieranymi pionowo drzwiami zostało zaprojektowane do użytku drogowego (stąd nazwa „Stradale"), ale technicznie oparte było na samochodzie wyścigowym o te samej nazwie. Silnik był ośmiocylindrowy V, zamontowany w pozycji centralnej i miał dwa litry pojemności. Alfa ta potrafiła dostarczyć moc 230 KM i osiągnąć maksymalną prędkość 260 km/h, co w tamtych czasach robiło wrażenie.
Jej potomkinią jest Alfa Romeo Giulia – kwintesencja włoskiego designu i najnowszej technologii. W ekskluzywnej wersji Quadrifoglio zamontowany jest wykonany z aluminium silnik 2.9 V6 Bi-Turbo benzyna, oparty na technologii i wiedzy technicznej Ferrari, który dostarcza maksymalną moc 510 KM oraz wytwarza moment obrotowy równy 600 Nm. Aby zapewnić optymalny przekaz mocy na drodze, oprócz ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, na tylnej osi znajduje się elektroniczny samoblokujący mechanizm różnicowy (Active Torque Vectoring). Dach i pokrywa silnika Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio są wykonane z włókna węglowego. Z tego niezwykle lekkiego i jednocześnie wytrzymałego materiału zbudowany jest także we wszystkich wersjach wyposażenia przegub Kardana, który łączy przekładnię z tylną osią.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.04.2019, 17:03 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE