Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wylewanie dziecka z kąpielą – niektóre projekty zmian dotyczących motoryzacji mogą stanowić słownikowe przykłady na znaczenie tego związku frazeologicznego.
O czym się mówi, a co przemilcza
Zewsząd płyną informacje, że Polska „zalewana” jest częściami niesprawdzonej jakości. Jednocześnie suflowany jest pomysł jak zaradzić temu problemowi. Zdaniem jego autorów należy czym prędzej wprowadzić obowiązek poddawania części krajowej certyfikacji. Oczywiście pomysłodawcy nie wspominają przy tej okazji, że dane dotyczące faktycznej jakości nowych oferowanych na rynku części jednoznacznie przeczą tezie mówiącej, że polski rynek bublami stoi. Zwolennicy dodatkowej certyfikacji nie zaprzątają sobie głowy tym, że wprowadzenie tego obowiązku bezpośrednio uderzy w polskich producentów, przyczyniając się do obniżenia ich konkurencyjności na rynku europejskim, gdyż znacząco zwiększy koszty ich działalności. Przykładów takich nietrafionych pomysłów jest więcej.
Osobną kategorię stanowią części używane, zazwyczaj niewiadomego pochodzenia, dystrybuowane poza oficjalnymi kanałami, często przez sprzedawców z szarej strefy. Obrót takim towarem stanowi rzeczywisty problem. Polacy nieświadomi zagrożenia często decydują się na zakup części pochodzących z nielegalnego demontażu, również tych, które mają wpływ na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. W internecie można znaleźć miliony ofert tego rodzaju.
„Przemysł i rynek motoryzacyjny borykają się z wieloma problemami. Powiedzmy sobie jednak szczerze, że nie ma możliwości rozwiązania ich za pomocą wybiórczych działań, nawet jeśli autorzy takich pomysłów są przekonani do ich słuszności. Szarej strefy nie wyeliminujemy, nakładając kolejne obowiązki na legalnie działające warsztaty i poddając je dodatkowej kontroli, podobnie, nie pozbędziemy się z rynku części niesprawdzonej jakości, wprowadzając obowiązkową krajową certyfikację na nowe części motoryzacyjne. Z całą pewnością potrzeba natomiast działań kompleksowych” – mówi Alfred Franke, prezes SDCM.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.05.2019, 15:57 |
Źródło informacji | SDCM |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Jak polisa na życie pomaga w trakcie życia?
Pierwotnie ubezpieczenia na życie miały za zadanie nieść poczucie bezpieczeństwa finansowego bliskim po śmierci ubezpieczonego. Nowoczesne produkty chronią jednak za życia, dając wsparcie finansowe w razie choroby, wypadku, operacji czy utraty sprawności. Wypłata pieniędzy w takiej sytuacji to realna pomoc w piętrzących się trudnościach. W 2024 roku polski rynek ubezpieczeń na życie wypłacił łącznie 12,16 mld zł odszkodowań i świadczeń.- 12.08.2025, 16:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Unum
-
AirHelp: linie lotnicze zarabiają, a pasażerowie czekają - Unia Europejska ryzykuje utrwaleniem niekorzystnych praktyk
W Brukseli trwają debaty nad gruntowną nowelizacją unijnego rozporządzenia WE 261 w sprawie praw pasażerów lotniczych, przez którą perspektywy podróżnych malują się w coraz ciemniejszych barwach. Ustawodawcy rozważają wydłużenie progów opóźnień do nawet 6 godzin oraz obniżenie kwot odszkodowań. Planowane zmiany wraz z rosnącymi opłatami za bagaż i malejącą ochroną konsumentów stanowią wyraźny sygnał, że zyski linii lotniczych są w Europie ważniejsze niż prawa pasażerów.- 12.08.2025, 12:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: AirHelp
-
BingX AI zapewnia kompleksową analizę, umożliwiającą podejmowanie bardziej świadomych decyzji handlowych
- 12.08.2025, 11:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ