Newsletter

Widzieć las, nie tylko drzewa

07.05.2019, 15:57aktualizacja: 07.05.2019, 15:57

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Logo - SDCM
Logo - SDCM
Zmiany w regulacjach prawnych dotyczących motoryzacji są potrzebne. Muszą być jednak sensowne i kompleksowe – a do tego niezbędny jest namysł i szerokie spojrzenie na ten sektor gospodarki – zauważa Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Wylewanie dziecka z kąpielą – niektóre projekty zmian dotyczących motoryzacji mogą stanowić słownikowe przykłady na znaczenie tego związku frazeologicznego.

O czym się mówi, a co przemilcza

Zewsząd płyną informacje, że Polska „zalewana” jest częściami niesprawdzonej jakości. Jednocześnie suflowany jest pomysł jak zaradzić temu problemowi. Zdaniem jego autorów należy czym prędzej wprowadzić obowiązek poddawania części krajowej certyfikacji. Oczywiście pomysłodawcy nie wspominają przy tej okazji, że dane dotyczące faktycznej jakości nowych oferowanych na rynku części jednoznacznie przeczą tezie mówiącej, że polski rynek bublami stoi. Zwolennicy dodatkowej certyfikacji nie zaprzątają sobie głowy tym, że wprowadzenie tego obowiązku bezpośrednio uderzy w polskich producentów, przyczyniając się do obniżenia ich konkurencyjności na rynku europejskim, gdyż znacząco zwiększy koszty ich działalności. Przykładów takich nietrafionych pomysłów jest więcej.

Osobną kategorię stanowią części używane, zazwyczaj niewiadomego pochodzenia, dystrybuowane poza oficjalnymi kanałami, często przez sprzedawców z szarej strefy. Obrót takim towarem stanowi rzeczywisty problem. Polacy nieświadomi zagrożenia często decydują się na zakup części pochodzących z nielegalnego demontażu, również tych, które mają wpływ na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. W internecie można znaleźć miliony ofert tego rodzaju.

„Przemysł i rynek motoryzacyjny borykają się z wieloma problemami. Powiedzmy sobie jednak szczerze, że nie ma możliwości rozwiązania ich za pomocą wybiórczych działań, nawet jeśli autorzy takich pomysłów są przekonani do ich słuszności. Szarej strefy nie wyeliminujemy, nakładając kolejne obowiązki na legalnie działające warsztaty i poddając je dodatkowej kontroli, podobnie, nie pozbędziemy się z rynku części niesprawdzonej jakości, wprowadzając obowiązkową krajową certyfikację na nowe części motoryzacyjne. Z całą pewnością potrzeba natomiast działań kompleksowych” – mówi Alfred Franke, prezes SDCM.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 07.05.2019, 15:57
Źródło informacji SDCM
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ