Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polacy jednoznacznie opowiadają się za wsparciem przez rząd przemysłu farmaceutycznego w Polsce (83% badanych). Prawie 3/4 uważa, że leki produkowane w Polsce powinny zajmować istotne miejsce na listach refundacyjnych.
„Bezpieczeństwo lekowe może być zagwarantowane tylko poprzez produkcję w kraju. Lokalny rynek zawsze będzie priorytetowy dla krajowych firm. Dlatego 80% Polaków uważa, że rozwój tej branży jest gwarancją dostępności leków w aptekach. Zabiegamy więc o instrumenty wspierające rozwój krajowych producentów leków. Mamy nadzieję, że wkrótce się ich doczekamy” - mówi Katarzyna Dubno, wiceprezes PZPPF.
Coraz lepiej oceniamy też jakość leków produkowanych w Polsce. 60% badanych uważa, że jest ona wysoka. To wzrost o 15 pkt proc. w porównaniu z 2013 r.
„Polacy to w dużej mierze świadomi konsumenci, którzy dokonują odpowiedzialnych wyborów. Przy wyborze między takimi samymi lekami wyprodukowanymi w Polsce a za granicą, częściej sięgają po lek rodzimego pochodzenia. Kupują je z przekonaniem, że za lokalną produkcją stoi dobra jakość. Równie ważne jest to, że dzięki takim zakupom mają wpływ na polską gospodarkę, a także rynek pracy” – tłumaczy Krzysztof Martyniak z Instytutu Socjologii UW.
Mając do wyboru tańszy lek z Azji aż 43% wybierze krajowy nawet nieco droższy, a kolejne 28% - jeżeli będzie w porównywalnej cenie.
„Polacy mają świadomość ( 80 proc.), że produkcja leków w kraju to wzrost gospodarczy, miejsca pracy, rozwój nauki i medycyny. Dlatego już dziś wydając pieniądze na refundację leków powinniśmy zastanawiać się od kogo kupujemy” – dodaje Krzysztof Kopeć, prezes PZPPF.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.05.2019, 15:33 |
Źródło informacji | PZPPF |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |