Pobierz materiał i Publikuj za darmo

NANJING, Chiny, 24 czerwca 2019 r. /PRNewswire/ - Firma Suning.com, zwana dalej firmą, detalista na liście Fortune Global 500 będący w posiadaniu Suning Holdings Group, jednego z największych komercyjnych przedsiębiorstw w Chinach, ogłosiła dzisiaj nabycie 80% udziałów w Carrefour China za sumę 620 milionów euro (4,8 miliarda RMB). Po zakończeniu transakcji firma Suning.com będzie w posiadaniu pakietu kontrolnego w Carrefour China.
Po strategicznym nabyciu 37 ogólnokrajowych sklepów chińskiego giganta nieruchomości Wanda Group wcześniej w tym roku transakcja z Carrefour China przyspieszy ekspansję działalności Suning.com we wszystkich kategoriach produktów, a w szczególności umocni konkurencyjność firmy na rynku produktów szybkozbywalnych. Zasilenie portfela tradycyjnych sklepów przyczyni się także do poprawy doświadczenia zakupowego dla lokalnych klientów.
Jako wiodący detalista omnikanałowy smart w Chinach firma Suning.com od zawsze z zaangażowaniem opracowuje pełne scenariusze ekosystemów handlu detalicznego tak w sieci, jak i w tradycyjnych sklepach od miast po miasteczka. Celem działań firmy jest utworzenie zróżnicowanego doświadczenia zakupowego na potrzeby klientów w dowolnym miejscu i czasie. Uzupełniający się charakter działalności Suning.com i Carrefour China może przyczynić się do skutecznego nagromadzenia przez firmę zasobów kojarzonych z tradycyjnymi supermarketami, jak na przykład sieć sklepów i globalny łańcuch dostaw. Takie zmiany mogą wpłynąć pozytywnie na wyspecjalizowaną działalność Suning.com i umożliwić odkrywanie nowych obszarów działalności w kategorii dóbr konsumenckich.
Carrefour Group to jeden z wiodących na świecie detalistów. Sieć obecna jest na chińskim rynku już od 1995 r. i prowadzi 210 hipermarketów i 24 sklepy w 51 dużych i średnich miastach w Chinach z 30 milionami zarejestrowanych klientów. W 2018 r. sieć wygenerowała sprzedaż netto na poziomie 3,6 miliarda euro (28,5 miliarda RMB) i osiągnęła wynik EBITDA na poziomie 66 milionów euro (516 milionów RMB), tym samym zajmując w tym roku miejsce wśród 10 czołowych sieci dóbr FMCG (supermarkety i sklepy) w Chinach.
W 2019 r. oddział produktów FMCG firmy Suning.com znacznie się rozwinął tak pod względem łańcucha dostaw, jak i tworzenia scenariuszy zakupowych. W dopiero co zakończonym Festiwalu Zakupów 6/18 liczba zamówień w kategorii produktów szybkozbywalnych na stronie Suning.com wzrosła o 245%, co może być bez wątpienia uznane za bardzo dobry wynik. Ponadto nabycie Carrefour China pozwoli na integrację doświadczenia zespołu sieci w zarządzaniu supermarketami oraz możliwości zakupowych z modelem detalu w wielu scenariuszach firmy Suning.com, wielopłaszczyznową siecią logistyczną i pionierskimi technikami cyfryzacji. Działania te pozwolą na dalsze wdrażanie strategii „online do offline" firmy Suning.com w kategorii FMCG i przyczynią się do ogólnego podniesienia konkurencyjności i rentowności obu działalności.
Bazując na umiejętnościach firmy w zakresie detalu inteligentnego, Suning.com będzie promować cyfryzację istniejących sklepów Carrefour China w celu opracowania wiodącego, innowacyjnego doświadczenia zakupowego w supermarketach. Tymczasem połączenie ponad 6000 punktów Suning Xiaodian ze sklepami Carrefour China pozwoli na zmniejszenie kosztów i podniesienie wydajności dostawy do domu firmy Suning.
„W przyszłości planujemy otworzyć dostęp do różnorodnych modeli biznesowych firmy Suning, w tym sprzedaży elektroniki domowej, Redbaby, JIWU, Suning Financial Services, SuFresh i dostaw natychmiastowych Suning Xiaodian w sklepach Carrefour China znajdujących się w największych ośrodkach biznesowych i mieszkalnych w pierwszo i drugoligowych chińskich miastach. Takie podejście pozwoli nam na lepsze sprostanie zapotrzebowaniu ze strony klientów przez wzmocnienie kluczowych możliwości w wyniku innowacji w sklepach. Licząc 400 milionów zarejestrowanych klientów w segmencie detalicznym firmy, ekosystem użytkowników Suning.com zostanie także uzupełniony o system członkowski Carrefour China, co jeszcze podniesie wartość dla klientów” – skomentował Tian Rui, wiceprezes firmy Suning.com.
O Suning.com
Suning.com to wiodący detalista inteligentny online do offline (O2O) w Chinach. W epoce internetu, internetu rzeczy i dużych danych, firma Suning nieustannie realizuje zobowiązanie do promowania integracji detalu inteligentnego i O2O, działalności we wszystkich kategoriach, działalności omnikanałowej, globalnej ekspansji, usług logistyki w chmurze, danych w chmurze i usług finansowych w chmurze. Dzięki temu firma oferuje kompleksowe rozwiązania zakupowe w sklepach tradycyjnych, na komputerach, urządzeniach mobilnych i telewizorach w domach.
Z końcem roku 2018 firma Suning.com była w posiadaniu ponad 11 000 sklepów w lokalnych i zagranicznych sieciach detalicznych, które obejmują Suning.com Plaza, Suning Cloud Store, SuFresh, Redbaby, JIWU, Motor Company, Suning.com Direct-sales Store i Suning CVS. Działalność internetowa Suning.com zanotowała przyspieszony wzrost wśród stron e-handlu przez sprzedaż bezpośrednią i otwartą działalność między platformami, tym samym plasując firmę Suning w czołowej trójce chińskich platform handlu B2C. Firma Suning.com znalazła się na liście Fortune Global 500 za rok 2018.
Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie www.suning.cn.
O Carrefour
Obejmując sieć różnorodnego typu sklepów liczącą ponad 12 000 punktów w ponad 30 krajach, Carrefour Group jest jednym z wiodących na świecie sprzedawców żywności. Sklepy Carrefour obsługują 105 milionów klientów na świecie i zanotowały sprzedaż na poziomie 84,9 miliarda euro w 2018 r. Grupa zatrudnia ponad 360 000 pracowników, którzy odgrywają ważną rolę w budowaniu pozycji Carrefour jako światowego lidera w zapewnianiu dostępu do wysokiej jakości żywności każdego dnia, w dowolnym miejscu i w dobrej cenie.
Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie www.carrefour.com, w serwisie Twitter (@CarrefourGroup) i LinkedIn (Carrefour).
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/927214/Suning_com_Headquater.jpg
Źródło: Suning Holdings Group
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.06.2019, 14:08 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premiera Nowej Wałowej - prestiżowej inwestycji ROBYG nad brzegiem Motławy
Ekskluzywne osiedle położone tuż nad brzegiem Motławy - tak prezentuje się najnowsza inwestycja ROBYG w Gdańsku. Nowa Wałowa to luksusowy projekt otwierający nową linię produktów premium ROBYG Grand Selection. Inwestycja wyróżnia się unikalną architekturą inspirowaną stoczniowym charakterem miejsca, eleganckimi wnętrzami, najwyższej jakości materiałami oraz bulwarem spacerowym z bujną zielenią i instalacjami artystycznymi.- 30.05.2025, 15:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Robyg
-
Image
Nie tylko taniej, ale sprawniej i mądrzej. Polskie ubezpieczenia muszą obrać kurs na innowacje PAP
Polacy w 2024 roku przeznaczyli na ubezpieczenia 85,7 mld zł - o 8,9 proc. więcej niż w 2023 roku. Kwota ta wciąż jednak nie jest adekwatna zarówno do poziomu zamożności obywateli kraju będącego szóstą gospodarką UE, jak i skali zagrożeń (klimatycznych, demograficznych, geopolitycznych), z którymi, jako społeczeństwo, się mierzymy. Goście XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń zgodzili się, że zmiana tego stanu rzeczy wymaga od wszystkich graczy na rynku większej elastyczności i innowacyjności.- 30.05.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lepiej zapobiegać szkodom niż je likwidować. Polska potrzebuje strategii odporności na katastrofy PAP
Dla uczestników XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) ubezpieczenia są nie tylko narzędziem ochrony majątku, ale przede wszystkim fundamentem budowania zaufania społecznego i gospodarczego. Ubezpieczenia nie eliminują całego ryzyka, ale sprawiają, że można łatwiej poradzić sobie z trudnymi sytuacjami.- 30.05.2025, 13:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ