Pobierz materiał i Publikuj za darmo
TOKIO--(BUSINESS WIRE)-- Muzeum Sztuki Cyfrowej MORI Building: teamLab Borderless – instytucja muzealna prowadzona wspólnie przez Mori Building Co., Ltd, wiodącą firmę deweloperską oraz teamLab, wiodący na świecie kolektyw sztuki cyfrowej – w dniu 21 czerwca obchodziło pierwszą rocznicę swojej działalności.
Niniejszy komunikat prasowy zawiera multimedia. Pełna wersja komunikatu dostępna na: https://www.businesswire.com/news/home/20190711005282/en/
Ideą, jaka przyświecała założycielom było stworzenie obiektu bez granic, ukierunkowanego na empiryczną eksplorację i fizyczną interakcję z odwiedzającymi. Muzeum ma również umożliwiać im wyjątkowe oddziaływanie na siebie nawzajem oraz budzić podziw i wywoływać silne doznania emocjonalne. W pierwszym roku działalności muzeum odwiedziło ok. 2,3 mln osób pochodzących z ponad 160 krajów. Jest to wynik podobny do tego, jaki notują inne wiodące japońskie muzea, w tym Muzeum Narodowe w Tokio czy Muzeum Sztuki Współczesnej XXI wieku w Kanazawa [1]. Blisko połowa z 2,3 mln odwiedzających to turyści zagraniczni [2], zaś badanie ankietowe przeprowadzone przez muzeum wykazało, że niemal 50% z nich przybyło do Japonii przede wszystkim z zamiarem odwiedzenia właśnie tego obiektu [3].
Utworzenie muzeum, które stanowi obecnie jeden z najchętniej odwiedzanych przez turystów obiektów w Tokio, spowodowało również istotne ożywienie przylegających do niego terenów nadbrzeża. Położona najbliżej obiektu stacja Aomi na trasie kolejowej Yurikamome odnotowała 50% wzrost liczby pasażerów, zaś 20% wzrost miał miejsce w pobliskim obiekcie handlowym VenusFort w stosunku do danych za poprzedni rok.
[1] Sogo Unicom Co., Ltd. Miesięczne dane nt. branży rozrywkowej (wydanie wrześniowe) „Ranking na podstawie całkowitej liczby osób odwiedzających obiekty rozrywkowe”, 03.09.2018;
[2] W oparciu o dane dotyczące zakupu biletów przez oficjalną stronę internetową muzeum (okres odniesienia: 16.02.2019-07.06.2019);
[3] Badanie prowadzone wśród odwiedzających (okres odniesienia: 25.10.2018-02.11.2018).
Około połowa z 2,3 miliona odwiedzających to turyści zagraniczni!
W pierwszym roku działalności muzeum odwiedziło ok. 2,3 mln osób, z czego 50% to turyści zagraniczni pochodzący z ponad 160 krajów, co odpowiada 80% wszystkich krajów na świecie. Najwięcej osób przybyło ze Stanów Zjednoczonych, a następnie z Australii i Chin. Dowodzi to, że obiekt cieszy się zainteresowaniem nie tylko wśród turystów z pobliskich państw, ale także z dalszych zakątków świata. Jak wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez muzeum, blisko połowa zagranicznych turystów przyjechała do Japonii przede wszystkim z zamiarem odwiedzenia właśnie tego obiektu.
Liczba odwiedzających Muzeum Sztuki Cyfrowej jest zbliżona do tej, jaką notują inne wiodące japońskie muzea, w tym Muzeum Narodowe w Tokio czy Muzeum Sztuki Współczesnej XXI wieku w Kanazawa. W momencie otwarcia muzeum bilety wstępu były wyprzedane na trzy miesiące do przodu. Do dziś w weekendy oraz w okresach wakacji i ferii przed godziną otwarcia ustawiają się kolejki turystów oczekujących na wejście, często ponad stuosobowe.
Wpływ na ożywienie artystyczno-kulturowe nadbrzeżnych terenów Tokio
Od chwili otwarcia muzeum znacznie wzrosła liczba osób odwiedzających nadbrzeżne tereny Tokio, w tym dzielnicę Odaiba. Położona najbliżej obiektu stacja Aomi na trasie kolejowej Yurikamome odnotowała 50% wzrost liczby pasażerów, zaś 20% wzrost liczby klientów miał miejsce w pobliskim obiekcie handlowym VenusFort. Powstanie muzeum przyczyniło się także do znacznego rozwoju handlu detalicznego na całym obszarze nadbrzeża.
Wersja dla prasy: https://goo.gl/MpzVss
Wersja źródłowa dostępna w serwisie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190711005282/en/
Źródło: Muzeum Sztuki Cyfrowej MORI Building: teamLab Borderless
KONTAKT:
Mori Building Co., Ltd.
Kazuna Takahashi
e-mail: borderless@mori.co.jp
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.07.2019, 14:21 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |