Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prezes Włoszek wziął udział w panelu dyskusyjnym poświęconym nowej strategii dla lotnictwa cywilnego, która powstaje w oparciu o plany budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i rozbudowy dotychczas istniejących lotnisk regionalnych. Dynamiczny wzrost liczby pasażerów już jest doskonale widoczny, w sierpniu tego roku port w podkrakowskich Balicach obsłużył ponad 800 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 32 proc do analogicznego okresu w zeszłym roku.
„Lotnictwo cywilne to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów polskiej gospodarki. W 2018 roku prawie 46 milionów osób skorzystało z naszych lotnisk, liczymy, że w 2019 roku będzie to około 50 milionów. Polska staje się atrakcyjna lotniczo, mieszkańcy naszego kraju coraz częściej korzystają z samolotu jako zwykłego narzędzia pracy, sposobu na odwiedzanie najdalszych zakątków świata” – mówił prezes Włoszek.
Prognozy Urzędu Lotnictwa Cywilnego czy międzynarodowych zrzeszeń przewoźników, są przy tym jednoznaczne. „Zakładamy, że w przeciągu dwóch dekad ten ruch prawie się podwoi do około 90 milionów. Strategia rozwoju lotnictwa cywilnego musi to uwzględniać. Jednym z elementów odpowiedzi na wzrastający ruch jest budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego. Ale tak, jak w każdym kraju, czy bierzemy przykład niemiecki, szwajcarski czy angielski bardzo ważna jest korelacja transportu między hubem – głównym portem przesiadkowym, jakim ma być CPK a portami regionalnymi” – mówił prezes Włoszek.
Prezes Włoszek podkreśli przy tym, że każda nowa inwestycja związana z budową nowego portu lotniczego musi odbywać się w porozumieniu z lokalną społecznością. Czasami ten dialog nie jest łatwy, bo ludzie oponują przeciw rozbudowie lotnisk. Trzeba ich przekonywać, że na tym zyskają, a rozmaite normy, np. związane z ochroną środowiska, będą przestrzegane.
Podobnego zdania w trakcie panelu był Piotr Samson, prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego. „Lotnictwo to cały system. Mamy jeszcze kilka elementów, których rozwój musimy zaplanować, aby uzyskać efekt synergii” – mówił. Według niego należy się zastanowić w jaki sposób najefektywniej szkolić przyszłych pilotów, rozwiązywać kwestie związane z ochroną środowiska. „Będziemy budować zupełnie od zera duże lotnisko, co stanowi unikalny projekt na skalę europejską. To przede wszystkim kwestia infrastruktury naziemnej. Zarówno CPK, jak i lotniska regionalne, musimy je rozwijać. Normy dotyczące poziomu hałasu są w pewnej kolizji, jeśli chodzi o rozwój lotnictwa. Zasadne jest również, by odbyła się debata z udziałem samorządów lokalnych” – mówił prezes Samson.
Budowa CPK jest jednak konieczna. „To lotnisko musi powstać, ponieważ ruch, który mamy dzisiaj w okolicach Warszawy jest nie do pogodzenia na istniejącej strukturze” – podsumowywał dyskusję Piotr Malepszak, p.o. prezesa zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.09.2019, 14:05 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
W 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało 78,5 mln pasażerów
W ubiegłym roku PKP Intercity zanotowało rekordową liczbę pasażerów - 78,5 mln i szacuje, że w 2025 roku z jego usług skorzysta ponad 83,5 mln osób. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej w 2024 roku wybierali trasy między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem. Przewoźnik oferuje 505 połączeń międzymiastowych.- 31.01.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Baker McKenzie: przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń pomogą zmniejszyć lukę płacową
Nowe przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń powinny zmniejszyć nierówności w zarobkach kobiet i mężczyzn, choć ich wdrożenie może stanowić wyzwanie dla wielu polskich firm, twierdzą prawnicy kancelarii Baker McKenzie. Zgodnie z dyrektywą unijną, pracodawcy zaraportują dane o luce płacowej, a jeśli wyniesie ona 5 proc. lub więcej bez obiektywnego uzasadnienia, będą musieli przeprowadzić wspólną ocenę płac z przedstawicielami pracowników.
- 31.01.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Baker McKenzie
-
Image
Trzeci salon rowerowy spółki Dadelo S.A. otworzy się już 1 lutego
W sobotę 1 lutego otwarty zostanie trzeci salon stacjonarny CentrumRowerowe.pl. Sklepy należą do Dadelo S.A., spółki notowanej na warszawskiej giełdzie, której główną działalnością jest sprzedaż rowerów, części i akcesoriów rowerowych online. Tym razem na lokalizację sklepu wybrane zostało Trójmiasto, a dokładniej Morski Park Handlowy w Gdańsku. Otwarcie kolejnego obiektu jest realizacją długofalowej strategii, która zakłada uruchomienie sieci 7 salonów stacjonarnych do 2027 roku.- 31.01.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Oponeo
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ