Newsletter

MŚP z konkretną wizją rozwoju - dobrym partnerem dla dużych firm

05.09.2019, 09:34aktualizacja: 05.09.2019, 09:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Kmieciński (1)
PAP/M. Kmieciński (1)
Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą być atrakcyjnym partnerem dla biznesowych gigantów, o ile postawią na długofalowe zarządzanie biznesem – uważa Katarzyna Kreczmańska-Gigol, wiceprezes zarządu ds. finansowych KGHM Polska Miedź. O współpracy między dużymi i mniejszymi podmiotami dyskutowano we wtorek podczas panelu na Forum Ekonomicznym w Krynicy.

Z badań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości wynika, że tylko 38 proc. dużych firm deklaruje współpracę z sektorem MŚP. Uczestnicy panelu zastanawiali się nad sposobami poprawy tej sytuacji. „Właśnie w Krynicy jest miejsce na taki temat – co zrobić, by małe i średnie przedsiębiorstwa mogły współpracować z dużymi” - powiedziała Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.

Jak podkreśliła Katarzyna Kreczmańska-Gigol KGHM jako światowy gigant ma bardzo wielu kontrahentów. Według niej właściciele niewielkich firm często „myślą w perspektywie jednego kontraktu, a długofalowego myślenia nadal brakuje”. „To wymaga strategii, a do jej stworzenia potrzebna jest wizja - zaznaczyła Kreczmańska-Gigol. - MŚP, żeby stały się dobrymi partnerami dla dużych korporacji, muszą być przede wszystkim stabilne, a żeby tak się stało, powinny dysponować zgromadzonym przez lata kapitałem” - powiedziała.

Zdaniem Patrycji Klareckiej, członka Zarządu PKN ORLEN na drodze do harmonijnej współpracy MŚP z dużymi firmami stoi wiele barier. Dodała jednak, że zalet takiego współdziałania jest bardzo dużo „Małe firmy są bardziej zwinne, dynamiczne, podążają za rynkiem, śledzą trendy, są dla nas partnerem w rozwoju produktów. My z kolei jesteśmy w  stanie dać im wiedzę i  know-how o kliencie” - podkreśliła Klarecka.

Paneliści podkreślali też, że współdziałanie MŚP z dużymi przedsiębiorstwami przynosi korzyści obu stronom - na przykład ułatwia wejście na rynki zagraniczne, zapewnia pewnego odbiorcę oraz umożliwia zdobycie korzystnego finansowania. Na przykład – jak poinformowała Katarzyna Kreczmańska-Gigol - KGHM pomaga negocjować dla swoich kontrahentów znacznie korzystniejsze warunki finasowania ich działalności, niż mogliby otrzymać samodzielnie.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 05.09.2019, 09:34
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ