Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podmioty z tej branży planują dalszy rozwój w kierunku zastosowania zelektryfikowania swojej floty usługowej.
Wykorzystanie samochodów elektrycznych przez różnego rodzaju dostawców może w znacznym stopniu ograniczyć zanieczyszczenie powietrza w przestrzeni miejskiej. Paneliści zwracali jednak uwagę na potrzebę rozbudowy infrastruktury ładowania, stworzenia rozległej sieci buspasów, po których mogą poruszać się pojazdy elektryczne oraz specjalnych miejsc parkingowych dla tego typu samochodów.
„Ustawa o elektromobilnośći wprowadza szereg udogodnień, m.in. możliwość jazdy po buspasach. Tego typu formuła może podnieść terminowość dostaw”– powiedział Arkadiusz Filipiuk z Poczty Polskiej, która ma już za sobą testy pojazdów elektrycznych. PP wraz ze zwiększaniem liczby samochodów zeroemisyjnych planuje także stworzenie tzw. magazynów energii – wewnętrznego systemu ładowania.
Montaż ładowarek przy paczkomatach, które byłyby ogólnodostępne, planuje też firma InPost. „Doszliśmy do wniosku, że samemu warto zadbać o to, by powstała infrastruktura ładowania dla naszej logistyki. W związku z tym powstał projekt zbudowania ładowarki do samochodów elektrycznych zintegrowanej z paczkomatem, tak by kurier podczas obsługi paczkomatu, mógł równocześnie doładować samochód, co pozwoli zwiększyć jego dystans” – poinformował Sebastian Anioł, wiceprezes InPost S.A. Dodał, że został już skonstruowany prototyp takiego urządzenia.
Uczestnicy panelu podkreślali też korzyści finansowe, płynące z niższych kosztów eksploatacji pojazdów zeroemisyjnych, które w stosunku do samochodów spalinowych są mniejsze o ponad 30 proc.
Wielkie koncerny samochodowe również starają się sprostać wyzwaniom, jakie niesie ze sobą rewolucja związana z elektromobilnością, która zajmuje już poczesne miejsce w logistyce miejskiej. Na potrzeby tego rynku odpowiedziało m.in. Renault, które ma swojej ofercie zeroemisyjną furgonetkę Kangoo, czy Twizy Cargo, które może pełnić rolę niewielkiego samochodu użytkowego. Z kolei Volkswagen, który ostatnio zadebiutował we Frankfurcie w pełni elektrycznym ID 3 o zasięgu aż 550 km, oferuje też zeroemisyjny samochód dostawczy e-Crafter. Ruszyła też produkcja elektrycznej wersji VW Transportera. „W tym roku podjęliśmy się wielu testów z firmami z różnych branż, by dowiedzieć się, jak się sprawuje samochód elektryczny w zderzeniu z daną branżą. Mieliśmy przyjemność testować nasz samochód np. z InPost oraz Pocztą Polską" – powiedział Piotr Gomuła z Volkswagen Samochody Użytkowe. Dodał, że wśród klientów największe zainteresowanie zakupem samochodów elektrycznych wykazują jednostki samorządu terytorialnego, takie jak zakłady gazownicze, miejskie wodociągi czy spółki energetyczne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.09.2019, 14:29 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu