Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Otwierając debatę wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podkreślił, że w ciągu ostatnich czterech lat inwestycje na kolei mocno przyspieszyły. „Nadrobiliśmy bardzo wiele zaległości i ten wysiłek inwestycyjny wszystkich spółek kolejowych jest widoczny” – zaznaczył Bittel.
Dodał przy tym, że wszystkie te działania służą temu, „aby kolej przyspieszała i ona przyspiesza, co widać choćby w liczbie pasażerów, która od 2015 r. zwiększyła się o 30 mln osób”.
Wiceszef resortu infrastruktury podkreślił jednak, że rząd w dalszym ciągu musi inwestować w główne ciągi komunikacyjne na kolei oraz w nowe korytarze towarowe i pasażerskie. „Musimy wyjść z ofertą do tych miejscowości, w których kolej została albo zlikwidowana, albo jej nigdy nie było” – wskazał Bittel dodając, że zidentyfikowano 100 miast powyżej 10 tys. mieszkańców, których dotyczy ten problem.
Wiceminister zapowiedział, że w poprawie dostępności tych obszarów ma pomóc nowy program Kolej Plus. Bittel poinformował, że ustawa regulująca zasady programu oraz określająca ramy finansowe jest już w Sejmie. Zajmuje się nią także rząd.
Zaznaczył jednak, że program będzie w 85 proc. finansowany ze środków państwowych, a w 15 proc. przez samorządy. „Chcemy odtwarzać kolej wspólnie z samorządami. Są one oczywistym partnerem w kwestii rozwoju transportu zbiorowego” – wskazał Bittel.
O modernizacji i rozwoju transportu towarów mówił z kolei Witold Bawor, członek Zarządu PKP Cargo. „Z punktu widzenia naszej spółki przyspieszenie polega na poważnym potraktowaniu pojęcia operator logistyczny” – podkreślił.
Zaznaczył, że do tego konieczne jest stworzenie przejrzystej i funkcjonalnej sieci terminali logistycznych. „To już się dzieje. Wspólnie z PKP S.A. prowadzimy projekt rozwoju sieci terminali, którego finalnym etapem będzie stworzenie jednolitej i przewidywalnej oferty obsługi terminalowej dla wszystkich klientów” – wyjaśnił Bawor.
Zaznaczył przy tym, że równolegle prowadzony jest projekt rozbudowy tych terminali, czego przykładem jest rozbudowa terminala z Zduńskiej Woli. Według Bawora ma on szansę stać się centralnym portem kontenerowym w Europie Wschodniej i będzie istotnym dla Jedwabnego Szlaku oraz dla całego obszaru Trójmorza.
Bawor podkreślił również, że oprócz inwestycji infrastrukturalnych dla PKP Cargo kluczowe są zakupy nowoczesnego i funkcjonalnego taboru. „W przeciągu najbliższych trzech lat PKP Cargo wzbogaci się o prawie 1,4 tys. platform kontenerowych. Będą to najnowocześniejsze i najefektywniejsze platformy, jakie funkcjonują w Europie” – zapewnił wiceprezes PKP Cargo.
Kongres 590 to wydarzenie, którego głównym celem jest promowanie polskiej gospodarki. Swoją nazwę wziął od prefiksu kodu kreskowego, którym oznaczane są towary wytwarzane lub dystrybuowane przez polskie firmy. W tym roku odbywa się po raz czwarty.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.10.2019, 11:12 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu