Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Doradcy bankowi nie mają powodów do tego, aby obawiać się sztucznej inteligencji. Szczególnie w bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej wartością dodaną jest budowanie długofalowych relacji z klientami i to się nie zmieni” - stwierdził Tomasz Styczyński, wiceprezes Zarządu Banku Pekao S.A.
Jego zdaniem automatyzacja procesów i robotyzacja mogą wspomagać pracowników w codziennych zadaniach. W oparciu o Big Data i mechanizmy sztucznej inteligencji dużo szybciej będzie funkcjonować tzw. Back Office, czyli sfera gromadzenia i przetwarzania danych, z których doradcy mogą korzystać.
„Automatyzacja i robotyzacja odciążą doradców na początkowym etapie gromadzenia i przetwarzania danych, dzięki czemu będą mogli więcej czasu spędzić u klienta i skupić się na pracy doradczej” - podkreślił Tomasz Styczyński.
Drugi dzień V Kongresu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej poświęcono również tematyce potencjału polskiego rynku fuzji i przejęć, zmianom na rynku emisji obligacji, dyskusji o kosztach transformacji energetycznej oraz nowym technologiom w bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.
„Jest szansa wytworzyć koło zamachowe, które zmieni wyzwanie związane z transformacją energetyczną w nową przewagę konkurencyjną dla naszej gospodarki” - stwierdził Brunon Bartkiewicz, prezes Zarządu ING Banku Śląskiego S.A. W jego opinii koszty wytworzenia energii ze źródeł alternatywnych będą stopniowo spadać, a ich obecny wysoki poziom związany jest z fazą badawczo-naukową.
„Jestem w stanie zaakceptować niższy poziom dochodowości czy wyższy poziom ryzyka na rzecz rozwoju branży OZE w przyszłości. Będziemy mocniej wspierać wytwarzanie nowych czystych form energii” – podkreślił Bartkiewicz.
Wiceprezes Zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju, Bartłomiej Pawlak, zwracał uwagę na konieczność gromadzenia kompetencji, infrastruktury i tworzenia przyjaznego ekosystemu dla startupów, zajmujących się produkowaniem energii ze źródeł odnawialnych. Przykładem zaangażowania PFR w rozwój niskoemisyjnej energii ma być inwestycja 4,5 mld zł w projekt Green HUB.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 11.10.2019, 15:56 |
| Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ