Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Najnowsze badanie sondażowe [1] przeprowadzone w ramach kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” w 2019 roku, pokazuje, że tylko 42% Polaków ma świadomość, że samobadanie piersi należy wykonywać co najmniej raz w miesiącu. (K: 50% vs. M: 33%). Alarmujące jest, że prawie 50% ankietowanych kobiet nie wykonuje comiesięcznego samobadania piersi. Zdecydowana większość (72%, w tym 66% kobiet oraz 77% mężczyzn) Polaków nie wie, w którym dniu cyklu miesiączkowego powinno się wykonywać samobadanie piersi.
Eksperci są zgodni – wczesne wykrycie choroby zwiększa szansę jej wyleczenia. Kampanie takie, jak „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” uwrażliwiają na kwestie profilaktyki, zachęcają do regularnych badań, a także do aktywnego poszukiwania wsparcia, gdy przyjdzie zmierzyć się z chorobą. Nieodłączną częścią kampanii jest charytatywny kalendarz „Power of Community 2020” wspierający kobiety z zaawansowanym rakiem piersi. Scenerię wyjątkowej sesji do kalendarza stanowiła w tym roku Opera Bałtycka w Gdańsku. 12 sportowców spotkało się, aby podkreślić, jak ważne jest wsparcie bliskich mężczyzn w chorobie.
Kampania powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat zaawansowanego raka piersi.
IV edycja kampanii objęta została honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy. Partnerem merytorycznym kampanii jest Polskie Towarzystwo Onkologiczne. Partnerem specjalnym kampanii jest Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.
Kalendarz można zamówić na stronie www.breastfit.pl
[1] Badanie przeprowadzone w lipcu br. przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na reprezentacyjnej grupie Polaków (Łącznie 1020 osób, w tym 493 mężczyzn i 527 kobiet) w wieku od 18 do 65 lat z całej Polski.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.10.2019, 13:58 |
Źródło informacji | Fundacja OnkoCafe - Razem Lepiej |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Duda vs. Gukesh w Katowicach - szachowy pojedynek, który rozpalił emocje PAP
Jan Krzysztof Duda - najlepszy polski szachista - zmierzył się w Katowicach z obecnym mistrzem świata Dommaraju Gukeshem, wygrywając 5:1. Towarzyski mecz w dynamicznej formule szachów błyskawicznych odbył się 7 sierpnia w katowickim Kinoteatrze Rialto, w ramach wydarzeń towarzyszących VI Festiwalowi Szachowemu w Ustroniu.- 12.08.2025, 09:38
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lody na celowniku IJHARS. W kubeczku, w wafelku lub na patyku - sprawdzono, co kryje się w mrożonych pysznościach
Znakowanie lodów trochę kuleje i to zarówno u producentów, jak i w gastronomii, w sprzedaży bezpośredniej. IJHARS najwięcej zastrzeżeń miała do rodzaju informacji o lodach, umieszczanych na etykietach oraz udostępnianych klientom w czasie zakupu.- 08.08.2025, 15:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: IJHARS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ