Newsletter

NBP: w Polsce rośnie liczba kart płatniczych, jest ich 42,1 mln

31.10.2019, 11:35aktualizacja: 31.10.2019, 11:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na polskim rynku liczba kart płatniczych wzrosła o 404 tys. do 42,1 mln na koniec drugiego kwartału tego roku, w stosunku do końca marca - poinformował w czwartek Narodowy Bank Polski (NBP).

Jak podaje NBP, podstawową kategorią kart w Polsce są karty debetowe, które stanowią 79,6 proc. ogółu. Łączna liczba kart debetowych wzrosła na koniec czerwca tego roku o 1 proc. do 33,5 mln szt. w stosunku do końca pierwszego kwartału 2019 r.

Drugą kategorią kart najczęściej spotykanych w Polsce są karty kredytowe, które stanowią 13,9 proc., a ich liczba wyniosła w Polsce na koniec czerwca 5,83 mln szt. Z danych NBP wynika, że liczba kart kredytowych na przestrzeni drugiego kwartału 2019 r. zmniejszyła się o 34 tys. To spadek o 0,6 proc.

"Charakterystycznym zjawiskiem obserwowanym na rynku polskim jest dalszy wzrost liczby kart zbliżeniowych. Na koniec czerwca 2019 r. w Polsce było ich 36,1 mln szt. Na przestrzeni kwartału liczba kart zwiększyła się o 698 tys. szt. Na koniec II kwartału 2019 r. udział kart zbliżeniowych w ogólnej liczbie kart płatniczych osiągnął poziom 85,7 proc. (w poprzednim kwartale było to 84,9 proc.)" - informuje bank centralny.

NBP informuje, że w drugim kwartale br. zanotowany został spadek liczby aktywnych kart płatniczych, tj. takich, którymi w ciągu ostatniego kwartału została dokonana co najmniej jedna transakcja gotówkowa bądź bezgotówkowa. Na koniec czerwca 2019 r. liczba aktywnych kart płatniczych wyniosła 27,6 mln szt., co stanowi 65,6 proc. wydanych kart płatniczych klientom (zarówno biznesowym, jak i prywatnym).

"Oznacza to, że blisko dwie piąte wydanych w Polsce kart płatniczych pozostaje nieaktywna" - zaznacza NBP.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.10.2019, 11:35
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ