69% mieszkańców Polski chciałoby, aby ich ulubione produkty były zaprojektowane i wytworzone z materiałów pochodzących z recyklingu. Oznacza to, że coraz ważniejsza jest dla nas możliwość ponownego wykorzystania produktów i dbałość o środowisko. Wyniki badania Stena Recycling (1) to pozytywny sygnał dla firm, na które przepisy unijne nakładają większą odpowiedzialność za postępowanie z odpadami.
Z plastiku odzyskanego z tylnej obudowy telewizora można wyprodukować doniczki lub kołpaki samochodowe. Ze starych ubrań wytwarza się wkłady do materacy. Z aluminiowych kapsułek po kawie tworzone są okładziny scyzoryków, długopisy czy ramy do rowerów. Coraz częściej jesteśmy zaskakiwani tym, jak można ponownie wykorzystać materiały pochodzące z odpadów.
„Zmiana modelu gospodarki z linearnej na cyrkularną, w którym wielokrotnie wykorzystujemy dostępne produkty, to szereg korzyści. Przede wszystkim zużywamy mniej zasobów, tworząc przy okazji nowe miejsca pracy. Dzieje się tak dzięki innowacyjnym modelom biznesowym, tworzonym z myślą o ochronie środowiska i budowaniu przewagi konkurencyjnej jednocześnie” - mówi prof. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego.
W odpowiedzi na potrzebę edukacji w tym obszarze Stena Recycling od 3 lat prowadzi konkurs łączący obszary ekologii, CSR i edukacji. Nagradzane są w nim firmy, które wdrożyły ciekawe rozwiązania GOZ lub zrealizowały kampanie promujące ideę gospodarki cyrkularnej. W ubiegłym roku Jury konkursu wyróżniło firmę IKEA Retail za kampanię „Przyda się” i Signify Poland Oddział w Kętrzynie (Phillips) za projekt „Pacific LED - Circular Economy ready luminaire”. W konkursie biorą udział firmy działające w różnych obszarach, od międzynarodowych korporacji, przez startupy po jednoosobowe działalności. Zgłoszenia są przyjmowane do 31 stycznia 2020 roku.
Partnerami konkursu Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Konfederacja Lewiatan, Akademia Leona Koźmińskiego, Polska Izba Gospodarki Odpadami, Organizacja Odzysku Opakowań „Rekopol”, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, Kampania 17. Celów oraz GOZ WORLD.
Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.
Większość Polaków chce produktów z recyklingu
69% mieszkańców Polski chciałoby, aby ich ulubione produkty były zaprojektowane i wytworzone z materiałów pochodzących z recyklingu. Oznacza to, że coraz ważniejsza jest dla nas możliwość ponownego wykorzystania produktów i dbałość o środowisko. Wyniki badania Stena Recycling (1) to pozytywny sygnał dla firm, na które przepisy unijne nakładają większą odpowiedzialność za postępowanie z odpadami.
Z plastiku odzyskanego z tylnej obudowy telewizora można wyprodukować doniczki lub kołpaki samochodowe. Ze starych ubrań wytwarza się wkłady do materacy. Z aluminiowych kapsułek po kawie tworzone są okładziny scyzoryków, długopisy czy ramy do rowerów. Coraz częściej jesteśmy zaskakiwani tym, jak można ponownie wykorzystać materiały pochodzące z odpadów.
„Zmiana modelu gospodarki z linearnej na cyrkularną, w którym wielokrotnie wykorzystujemy dostępne produkty, to szereg korzyści. Przede wszystkim zużywamy mniej zasobów, tworząc przy okazji nowe miejsca pracy. Dzieje się tak dzięki innowacyjnym modelom biznesowym, tworzonym z myślą o ochronie środowiska i budowaniu przewagi konkurencyjnej jednocześnie” - mówi prof. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego.
W odpowiedzi na potrzebę edukacji w tym obszarze Stena Recycling od 3 lat prowadzi konkurs łączący obszary ekologii, CSR i edukacji. Nagradzane są w nim firmy, które wdrożyły ciekawe rozwiązania GOZ lub zrealizowały kampanie promujące ideę gospodarki cyrkularnej. W ubiegłym roku Jury konkursu wyróżniło firmę IKEA Retail za kampanię „Przyda się” i Signify Poland Oddział w Kętrzynie (Phillips) za projekt „Pacific LED - Circular Economy ready luminaire”. W konkursie biorą udział firmy działające w różnych obszarach, od międzynarodowych korporacji, przez startupy po jednoosobowe działalności. Zgłoszenia są przyjmowane do 31 stycznia 2020 roku.
Partnerami konkursu Stena Circular Economy Award - Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Konfederacja Lewiatan, Akademia Leona Koźmińskiego, Polska Izba Gospodarki Odpadami, Organizacja Odzysku Opakowań „Rekopol”, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, Kampania 17. Celów oraz GOZ WORLD.
Szczegóły: https://www.stenarecycling.pl/stena-circular-economy-award/
(1) Wyniki badania „Stena wiedzy Polaków nt. GOZ”, Stena Recycling 2017
Źródło informacji: Stena Recycling
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.