Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Nowy magazyn centralny ORLEN Oil, o powierzchni 6 tys. m2 i pojemności 12 000 miejsc paletowych, został zbudowany w ciągu zaledwie 1,5 roku na terenie rafinerii Trzebinia. Spółka ORLEN Oil specjalizuje się m.in. w produkcji i dystrybucji olejów motoryzacyjnych, przemysłowych, smarów i płynów eksploatacyjnych.
„Ta firma to jest największy producent środków smarnych w Polsce, posiada 24 proc. rynku i eksportuje swoje produkty do ponad 50 krajów” – zaznaczył prezes PKN ORLEN. Przypomniał, że jeszcze w 2015 roku ORLEN Oil generował straty finansowe, a logistyka zewnętrzna pochłaniała ogromne wydatki. „Spółka nie była nawet w stanie w pełni obsłużyć ORLENU, na naszych stacjach nie zawsze można było znaleźć jej produkty” – przypomniał.
W opinii prezesa PKN ORLEN siła koncernu „to wartość całej grupy”, składającej się ze spółek zależnych. „W ciągu 2 lat udało się wiele zrobić, by te spółki wzmocnić” – podkreślił i dodał, że zgodnie z tą strategią została podjęta decyzja o „wzmacnianiu ORLEN Oil”. „Uznaliśmy, że ta spółka musi rosnąć w siłę, a do tego konieczne jest ograniczenie kosztów logistyki, gdyż w dzisiejszych czasach to właśnie one zdecydowanie podrażają produkt finalny” – powiedział Daniel Obajtek i wyjaśnił, że temu celowi służyła budowa magazynu centralnego w Trzebini. „Od pomysłu do jego zrealizowania minęło zaledwie 1,5 roku. Od tego czasu firma zaczęła generować zyski” - podsumował.
Uruchomienie obiektu pozwoli zoptymalizować procesy logistyczne i oznacza rezygnację z wykorzystywanych dotychczas magazynów zewnętrznych. W efekcie spółka będzie generować oszczędności w wysokości ok. 9 mln rocznie „to ważne, że zarząd PKN ORLEN preferuje ten model zarządzania, w którym dba się o to, by spółki-córki miały zbilansowane finanse” – powiedział Janusz Fudała, prezes Zarządu ORLEN Oil.
Wyjaśnił, że w poprzednich latach, kiedy w firmie funkcjonował model logistyki zewnętrznej oparty na dwóch magazynach w Sosnowcu i Strykowie, spółka wykazywała negatywny wynik finansowy. „Poszukiwaliśmy dróg optymalizacji kosztowej tak, aby spółkę wyprowadzić na plus. Jednym z elementów tych działań jest budowa własnego magazynu – powiedział Fudała. - Koszt całkowity tej inwestycji to jest kwota ok. 34 mln zł i zakładamy, że nakłady inwestycyjne zwrócą się firmie ORLEN Oil w okresie 4 do 5 lat” - uzupełnił. Podkreślił, że magazyn przeznaczony jest wyłącznie na potrzeby spółki i zgromadzone w nim produkty będą dostarczane do stacji paliw na terenie całej Polski, jak również do sieci sprzedaży - autoryzowanych dystrybutorów i warsztatów motoryzacyjnych.
Poinformował też, że obecnie spółka realizuje kilka kluczowych projektów. Jednym z nich jest projekt inkorporacji jednej ze spółek zależnych - WCD Platinum OIL Wielkopolskie. „Liczymy, że inkorporacja nastąpi w grudniu” – zapowiedział Janusz Fudała.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.11.2019, 18:15 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
W 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało 78,5 mln pasażerów
W ubiegłym roku PKP Intercity zanotowało rekordową liczbę pasażerów - 78,5 mln i szacuje, że w 2025 roku z jego usług skorzysta ponad 83,5 mln osób. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej w 2024 roku wybierali trasy między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem. Przewoźnik oferuje 505 połączeń międzymiastowych.- 31.01.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Baker McKenzie: przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń pomogą zmniejszyć lukę płacową
Nowe przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń powinny zmniejszyć nierówności w zarobkach kobiet i mężczyzn, choć ich wdrożenie może stanowić wyzwanie dla wielu polskich firm, twierdzą prawnicy kancelarii Baker McKenzie. Zgodnie z dyrektywą unijną, pracodawcy zaraportują dane o luce płacowej, a jeśli wyniesie ona 5 proc. lub więcej bez obiektywnego uzasadnienia, będą musieli przeprowadzić wspólną ocenę płac z przedstawicielami pracowników.
- 31.01.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Baker McKenzie
-
Image
Trzeci salon rowerowy spółki Dadelo S.A. otworzy się już 1 lutego
W sobotę 1 lutego otwarty zostanie trzeci salon stacjonarny CentrumRowerowe.pl. Sklepy należą do Dadelo S.A., spółki notowanej na warszawskiej giełdzie, której główną działalnością jest sprzedaż rowerów, części i akcesoriów rowerowych online. Tym razem na lokalizację sklepu wybrane zostało Trójmiasto, a dokładniej Morski Park Handlowy w Gdańsku. Otwarcie kolejnego obiektu jest realizacją długofalowej strategii, która zakłada uruchomienie sieci 7 salonów stacjonarnych do 2027 roku.- 31.01.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Oponeo
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ