Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Tak naprawdę mówimy o trzech fundamentach, które mogą mieć ogromne znaczenie czy w przyszłości dzieciaki będą miały jakieś problemy. Po pierwsze to jest bliskość, po drugie to jest komunikacja. Trzecim filarem jest wsparcie” – wskazuje Robert Frączek. Podkreśla, że w samej kampanii niewiele jest materiałów, które mówią wprost o zachowaniach ryzykownych, o alkoholu, narkotykach, natomiast wiele miejsca poświęca się relacjom, ich wzmacnianiu, o tym jak rozmawiać, również na trudne tematy.
W ramach kampanii realizowane są działania, których celem jest zmiana świadomości społecznej w zakresie więzi rodzinnych. Mają one za zadanie wzmacniać kompetencje wychowawcze rodziców, upowszechniać wiedzę o tym, w jaki sposób budować i rozwijać prawidłowe relacje między poszczególnymi członkami rodziny.
„Kampania Nierozerwalni stoi na dwóch fundamentach, bazie merytorycznej - tą bazą merytoryczną jest strona www.nierozerwalni.org, z różnego rodzaju artykułami, poradami merytorycznymi o tym jak budować mądrze i kreatywnie rodzinę. Natomiast sercem kampanii są media społecznościowe za pośrednictwem których staramy się pobudzać, inspirować. To przede wszystkim Facebook, Instagram i YouTube „Nierozerwalni”. Na Youtube powstała seria "Przepis na Rodzinę". Spotykamy się w niej z rodzinami z całej Polski (m.in. z Agnieszką Kaczorowską-Pela, Staszkiem Karpielem-Bułecką), aby rozmawiać z nimi o kreatywnym i świadomym budowaniu rodziny. Każda historia rodziny jest niezwykła, inspirująca i skłaniająca do refleksji. Każdy może wziąć coś dla siebie z "przepisu" rodziny przedstawionej w odcinku” – wyjaśnia Łukasz Terlikowski, koordynator kampanii. Wyjaśnia, że poza merytorycznymi poradami znajdziemy również różnorodne ćwiczenia i praktyczne porady na mądre i aktywne spędzanie czasu.
Dodaje, że od Nierozerwalnych możemy nauczyć się mądrego budowania rodziny, skupienia się na tych rzeczach, które są istotne, na mądrym i efektywnym spędzaniu czasu.
„To, w jaki sposób rodzice będą budować relacje z dziećmi, w jaki sposób będą budować relacje ze sobą, jak dzieci będą ze sobą funkcjonowały, będzie miało niesamowity wpływ na to jakie te dzieci będą w przyszłości, jakimi ludźmi będą, na kogo wyrosną i jak później będą budować swoje rodziny” – wyjaśnia znaczenie kampanii.
Istotę tych więzi podkreśla Monika Gomułka, jedna z ambasadorek kampanii Nierozerwalni. Przyznaje, że czerpanie z wiedzy i doświadczenia innych rodzin jest niezwykle inspirujące i budujące. Wierzy również, że te silne więzi rodzinne będą silnym fundamentem dla jej dzieci.
„W momencie, kiedy nasze dzieci widzą kochających się rodziców, rodziców, którzy okazują sobie czułość, my widzimy, że oni czują się bezpieczni i to jest dla nich najważniejsze, to poczucie bezpieczeństwa, które mają we własnym domu. Przez to budujemy relacje z dziećmi, zaufanie, a kiedy oni nam ufają, mogą nam o wielu rzeczach powiedzieć” - przyznaje.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.12.2019, 12:35 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu