Newsletter

Krajowa Spółka Cukrowa S.A. zakończyła 18. kampanię cukrowniczą 2019/2020

15.01.2020, 15:02aktualizacja: 15.01.2020, 15:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Krajowa Spółka Cukrowa S.A. (1)
Krajowa Spółka Cukrowa S.A. (1)

Krajowa Spółka Cukrowa S.A. podała wyniki kampanii cukrowniczej 2019/2020. W kampanii uczestniczyło siedem oddziałów KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło oraz Cukrownia Werbkowice. Kampania 2019/2020 w KSC S.A. rozpoczęła się 10 września 2019 roku w Cukrowni Werbkowice. Kampania najdłużej trwała w Cukrowni Kluczewo (110 dni). Średni czas kampanii wyniósł 99 dni. Średni plon buraków cukrowych w Spółce wyniósł 57 t/ha, najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Malbork – 74 t/ha. Średnia polaryzacja wyniosła 16,7%.

Jak podsumował kampanię prezes Zarządu KSC S.A. Krzysztof Kowa: „W 2019 roku wyzwaniem były niesprzyjające warunki pogodowe i szkodniki, które w największym stopniu pojawiły się w uprawach buraków na wschodzie kraju”. Podczas 18. kampanii KSC S.A. skupiła prawie 5,8 mln ton buraków cukrowych i wyprodukowała ponad 860 tys. ton cukru. W 2019 roku buraki cukrowe uprawiane były na areale ponad 100 tys. ha, uprawiało je blisko 15 tys. plantatorów.

W październiku 2019 roku KSC S.A. oddała do użytku Terminal Cukrowy w Porcie Morskim Gdańsk. Własny Terminal pozwolił na ograniczenie wynajmu powierzchni w magazynach zewnętrznych, co przyczyniło się do znacznego obniżenia kosztów związanych z logistyką. Dzięki tej inwestycji Spółka zwiększa możliwości dotyczące pozyskiwania nowych rynków zbytu. Ze względu na spadek spożycia cukru w Unii Europejskiej duże znaczenie mają rynki pozawspólnotowe. Podczas kampanii w 2019 roku wysłano z Terminala 60 tys. ton cukru, między innymi do krajów Bliskiego Wschodu i Afryki. KSC S.A. planuje wysyłkę cukru za pomocą Terminala w wysokości 300 000 ton rocznie.

Krajowa Spółka Cukrowa S.A. – podstawowe informacje

Krajowa Spółka Cukrowa S.A. powstała w sierpniu 2002 roku, jest obecnie największym w Polsce i jednym z najbardziej znaczących w Europie producentów cukru buraczanego. Większościowym udziałowcem KSC S.A. jest Skarb Państwa, około 20% akcji należy do plantatorów buraka cukrowego i pracowników. W skład koncernu wchodzi 7 cukrowni (Dobrzelin, Kluczewo, Krasnystaw, Kruszwica, Malbork, Nakło, Werbkowice) oraz Zakład „Polskie Przetwory” z siedzibą we Włocławku. W 2019 roku buraki cukrowe uprawiane były na areale ponad 100 tys. ha, uprawiało je blisko 15 tys. plantatorów.

Podstawowy przedmiot działalności Krajowej Spółki Cukrowej S.A. stanowi produkcja i sprzedaż cukru, handel wyrobami powstałymi w trakcie jego wytwarzania oraz przetwórstwo owocowo-warzywne. Odbiorcami produktów Spółki sprzedawanych pod marką „Polski Cukier” są zarówno uznane firmy polskie, jak i renomowane koncerny międzynarodowe. Budowana przez lata Grupa Kapitałowa Krajowej Spółki Cukrowej S.A. działa dzisiaj w pięciu sektorach rynku rolno-spożywczego. Podstawowym sektorem Grupy pozostaje przemysł cukrowniczy. Cztery kolejne to przemysł cukierniczy, przemysł przetwórstwa owocowo-warzywnego, przemysł zbożowo-młynarski oraz przemysł ziemniaczany. Do Grupy Kapitałowej KSC S.A. należą dzisiaj poza KSC S.A. cztery produkcyjne spółki zależne:

• Przedsiębiorstwo Zbożowo-Młynarskie „PZZ” w Stoisławiu S.A.

• Fabryka Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o.

• Przedsiębiorstwo Przemysłu Ziemniaczanego Trzemeszno Sp. z o.o.

• Î.C.S.„Moldova Zahăr” SRL w Republice Mołdawii.

W październiku ubiegłego roku KSC S.A. oddała do użytku Terminal Cukrowy w Porcie Morskim Gdańsk. W 2019 roku flagowy produkt – cukier biały 1 kg otrzymał nową szatę graficzną, z motywem polskiej flagi.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 15.01.2020, 15:02
Źródło informacji Krajowa Spółka Cukrowa S.A.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii