Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podczas II Kongresu Rozwoju Kolei prezes Marek Chraniuk podkreślał, że spółka PKP Intercity realizuje obecnie duży program inwestycyjny o wartości 7 mld zł. „Inwestujemy przede wszystkim w nowoczesny tabor, zarówno kupując nowe, jak i modernizując istniejące wagony, lokomotywy i elektryczne zespoły trakcyjne” – zaznaczył prezes Chraniuk.
Podkreślił, że poczynione inwestycje przekładają się na zwiększenie się liczby osób podróżujących pociągami PKP Intercity. „Pomiędzy rokiem 2015 a 2019 mamy wzrost liczby pasażerów o 57 proc. W roku 2015 było to 31 mln, w 2019 prawie 49 mln” – wyliczył prezes PKP Intercity.
Jednym z priorytetów spółki są projekty inwestycyjne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. „Inwestycje po 2023 roku będą skoncentrowane na dalszym pozyskiwaniu nowoczesnego taboru, który będzie wpisywał się, jako komponent kolejowy, do Centralnego Portu Komunikacyjnego – zapowiedział Marek Chraniuk. – Ważnym celem dla spółki jest także inwestowanie w ekologię” – dodał. Chodzi m.in. o realizację przedsięwzięć pozwalających na ograniczenie zużycia energii czy zmniejszenie hałasu.
„Chcemy, by kolej, która jest motorem gospodarki, cały czas była tak postrzegana. Nowoczesne dworce, nowoczesne pociągi, nowoczesne systemy sprzedaży sprawiają, że klient wie, że na kolej zawsze można liczyć, że kolej jest prekursorem innowacyjności” – wyjaśnił prezes PKP Intercity.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 29.01.2020, 19:10 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |