Newsletter

Międzybranżowa grupa proponuje model na bazie RODO w zakresie zgodności z przepisami w AdTech

30.01.2020, 16:01aktualizacja: 30.01.2020, 16:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zabezpieczenia technologiczne zalecane przez RODO umożliwią demokratyzację marketingu cyfrowego.

LONDYN, 30 stycznia 2020 r. /PRNewswire/ -- Firmy: Anonos®, wiodący dostawca prywatności danych i technologii wspomagających, Acxiom®, źródło rozwiązań danych i technologii na potrzeby najlepszych marketerów na świecie i organizacja Information Accountability Foundation (IAF), znany globalny think tank w zakresie zasad obejmujących informacje, ogłosiły dziś powołanie grupy roboczej 5th Cookie, której zadaniem będzie wspieranie oceny wykorzystania zalecanych w ustawie RODO zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych w celu wdrożenia wyższego poziomu odpowiedzialności i etyki w całym systemie real-time bidding (RTB) w AdTech.

Biuro Komisarza ds. Danych Osobowych (Information Commissioner's Office) opublikowało w czerwcu 2019 r. raport unaoczniający niedociągnięcia w branży RTB w zakresie spełniania wymagań ochrony danych zgodnie z RODO. Po publikacji raportu wyłoniono dwa główne rozwiązania problemu branży AdTech:

- podejście zamkniętej platformy (często określanej mianem „ogrodu otoczonego murem") proponowane przez Google, lub

- propozycja pod egidą Internet Advertising Bureau (IAB) UK zakładająca głównie usprawnienia i uściślenie postanowień kontraktowych.

Chociaż rozwiązania te nie są bezpodstawne, członkowie-założyciele grupy roboczej 5th Cookie są przekonani co do tego, że należy wziąć pod uwagę trzecią możliwość zakładającą zdemokratyzowany model współpracy. Jeżeli podjęta zostanie decyzja co do wdrożenia jednego z powyżej przedstawionych rozwiązań, członkowie grupy roboczej 5th Cookie uważają, że powinna być ona poprzedzona oceną zalet wszystkich możliwości, w tym rozważeniem i oceną modelu opracowanego na bazie RODO.

„Ustawa RODO wskazuje na pseudonimizację jako rekomendowany techniczny środek ochrony. Pseudonimizacja, która po raz pierwszy zyskała prawną definicję na poziomie unijnym w tekście RODO i obejmuje wyższy standard bezpieczeństwa w porównaniu do poprzednich praktyk, to nowy, zaawansowany proces znacznie podnoszący poziom ochrony prywatności. W połączeniu z odpowiednią oceną uzasadnionego interesu rozwiązanie to mogłoby poszerzyć potencjalne wykorzystanie danych osobowych poza sytuacjami bazującymi wyłącznie na zgodzie. W ponad kilkunastu miejscach RODO łączy pseudonimizację z wyraźnymi korzyściami ustawowymi. Zgodnie z RODO pseudonimizacja to ustanowiony standard prawny, który pozwala wszystkim stronom na wyciągnięcie korzyści przez zrównoważenie ochrony danych i innowacji. Model 5th Cookie wykorzystuje pseudonimizację zgodną z RODO i proponuje ochronę danych już w fazie projektowania i automatycznie w celu wykorzystania zgodnego z RODO przetwarzania na bazie uzasadnionego interesu w uzupełnieniu zgody” - skomentował Gary LaFever, główny dyrektor wykonawczy i główny radca prawny w Anonos.

„Usprawnianie opcji tak zwanego ogrodu otoczonego murem i rozwiązań skupiających się na kontraktach przez techniki mikro segmentacji wykorzystujące pseudonimizację RODO jest zgodne z postanowieniami zasad ramowych etyki danych już w fazie projektu w Acxiom. Model 5th Cookie może dać konsumentom wyższy poziom prywatności, jednocześnie pozwalając markom na prowadzenie skutecznego marketingu. Acxiom z zaangażowaniem pracuje nad zapewnieniem przepływu danych w branży AdTech w sposób zgodny z przepisami i zasadami etycznego wykorzystania, jednocześnie pozwalając na zapewnienie maksymalnej wartości dla marek i prywatności dla konsumentów” - skomentowała dr Sachiko Scheuing, dyrektor prywatności na Europę w Acxiom.

„Panuje coraz szersze przekonanie, że obserwacja, która faktycznie potrzebna jest wielu aplikacjom do działania, wymyka się spod kontroli, prowadząc do nowych zagrożeń dla pojedynczych osób i całego społeczeństwa. Model 5th Cookie jest metaforą dla twórców zasad pozwalającą na rozróżnienie między podstawami prawnymi zgodnego z przepisami targetowania marketingu produktów i usług, a niezgodną z prawem komunikacją, która może stać się potencjalnie toksyczna. W dzisiejszym świecie napędzanym przez dane nowe rozwiązania techniczne są koniecznością, a przy tym muszą towarzyszyć im jasne zasady pozwalające na zrównoważenie innowacji danych i zapewnienie pełni praw każdej osoby. Sama zgoda to już za mało. Lepsze rozwiązania można zapewnić przez wdrożenie wyraźnej odpowiedzialności wykorzystującej audytowalne i udokumentowane techniczne środki ochronne, z których regulatorzy mogą korzystać do potwierdzenia zgodności” - skomentował Martin Abrams, główny strateg w Information Accountability Foundation (IAF).

Model 5th Cookie wyraźnie wskazuje na to, że przetwarzanie danych w branży AdTech na podstawie uzasadnionego interesu jest możliwe. Dlatego też każdy, kto zobowiązuje się do etycznej pracy z danymi, od najmniejszych po największe marki, może brać udział w marketingu cyfrowym. Podmioty danych mogą otrzymywać kontakty od reklamodawców jako członkowie małych, dynamicznie zmieniających się grup zwanych mikrosegmentami. Każdy mikrosegment reprezentuje podmioty w danej grupie, a na podstawie indywidualnych cech podmioty danych mogą należeć do wielu mikrosegmentów. Skład mikrosegmentów zmienia się dynamicznie, oddając zmiany w preferencjach podmiotów zgodnie z określonymi cechami danego mikrosegmentu.

Reklamodawcy mogliby dzięki temu docierać do grup osób w segmentach, które ich interesują. Jednak podmioty danych nie traktowane byłyby jako osoby indywidualne, tylko jako członkowie grup. Każdy podmiot miałby możliwość „podniesienia ręki" i wyrażenia zainteresowania, jeżeli chciałby zareagować na reklamę. Co najważniejsze, każdy podmiot mógłby w dowolnym czasie zrezygnować z otrzymywania komunikacji marketingowych na bazie mikrosegmentów.

Trzy kroki czy etapy:

Krok 1: zgoda na gromadzenie danych. Istnieją trzy różne kategorie danych, co do których przetwarzania podmiot może wyrazić zgodę:

- dane udostępnione,

- dane wywnioskowane,

- dane zaobserwowane.

Krok 2: przetwarzanie danych za pomocą uprawnionego przetwarzania na podstawie interesu z wykorzystaniem pseudonimizacji przewidzianej w RODO i ochrony danych już w fazie projektowania w celu utworzenia mikrosegmentów z dynamiczną alokacją.

Krok 3: docieranie do konsumentów jako członków mikro segmentów.

W ciągu najbliższych kilku tygodni grupa robocza 5th Cookie opublikuje więcej szczegółów dotyczących inicjatywy 5th Cookie. Strony zainteresowane potencjalnym przyłączeniem się do grupy roboczej mogą przesłać informacje pod adres: questions@5thcookie.com.

Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie https://www.5thCookie.com.

O Anonos:

Anonos umożliwia zgodną z prawem analitykę, sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe zachowujące 100% dokładność danych przy jednoczesnym zwiększaniu możliwości etycznego dzielenia się i łączenia danych. Technologia pseudonimizacji i ochrony danych już w fazie projektu z założenia firmy Anons pozwala na rozwiązanie konfliktu między ochroną praw jednostek a realizacją celów biznesowych i społecznych w zakresie wykorzystywania, udostępniania, łączenia i linkowania danych na sposoby zgodne z prawem. Opatentowane rozwiązanie Variant Twins® firmy Anonos umożliwia udostępnianie, współpracę i analitykę danych osobowych przez technologiczne wdrażanie dynamicznych, szczegółowych zasad w zakresie prywatności, bezpieczeństwa i ochrony danych zgodnie z RODO, CCPA i innymi rozwijanymi przepisami w zakresie prywatności danych.

https://www.anonos.com

O Acxiom:

Acxiom zapewnia podstawy danych i technologii na potrzeby najlepszych na świecie marketerów. Umożliwiamy marketing osobowy w każdym miejscu przez proste, otwarcie podejście do łączenia systemów i danych, które jest źródłem płynnego doświadczenia klientów i wyższego zwrotu z inwestycji. Jako lider w usługach tożsamości i etycznego wykorzystania danych już od ponad 50 lat, firma Acxiom pomaga tysiącom partnerów i klientów na całym świecie we współpracy w celu utworzenia świata, w którym wszystkie komunikacje marketingowe są wartościowe. Acxiom to zarejestrowany znak towarowy Acxiom LLC. https://www.acxiom.com/

O Martinie Abramsie:

Martin Abrams, który zajmuje stanowisko głównego stratega w Information Accountability Foundation (IAF), ma na swoim koncie 35 lat doświadczenia jako innowator w zakresie zasad dotyczących informacji i konsumentów. Współpraca z wieloma interesariuszami jest kluczem w działaniach Abramsa prowadzących do opracowania praktycznych rozwiązań w odpowiedzi na wyzwania dotyczące polityki informacyjnej. Ostatnie projekty Abramsa dotyczą zarządzania dużymi danymi i zgodnością pod względem prywatności na bazie wyraźnego zarządzania danymi. Owoce jego pracy często widoczne są w nowych przepisach i wytycznych regulacyjnych w systemach prawa od Azji, przez Europę, po obie Ameryki. W przeszłości był kluczowym doradcą czterech międzynarodowych konferencji w zakresie ochrony danych i rzeczników ochrony prywatności. Abrams był zaangażowany w opracowywanie transgranicznych zasad ochrony prywatności APEC i pracował z grupą roboczą OECD w zakresie bezpieczeństwa i prywatności danych. Abrams ciągle poszukuje praktycznych rozwiązań w zapewnianiu innowacji na bazie informacji z zachowaniem godności osobistej.

http://informationaccountability.org/executive-director/

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1084096/5th_Cookie_Infographic.jpg  

Źródło: Anonos

KONTAKT:

Liberty Communications w imieniu Anonos

e-mail: anonos@libertycomms.com

tel. +44 203 514 1801

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.01.2020, 16:01
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ