Newsletter

LIVECHAT SOFTWARE SA (4/2020) Wstępne szacunkowe przychody za IV kw. 2019/20 roku finansowego

16.04.2020, 09:48aktualizacja: 16.04.2020, 09:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 4/2020

Zarząd LiveChat Software S.A. informuje, że szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej LiveChat Software w okresie styczeń - marzec 2020 (IV kwartał roku finansowego 2019/20) wyniosły 9 075 194 USD i były o 16,5% wyższe od osiągniętych w IV kwartale 2018/19 roku finansowego.

W analogicznym okresie poprzedniego roku (styczeń - marzec 2019) skonsolidowane przychody wyniosły 7 787 623 USD.

W okresie październik - grudzień 2019 r. (III kwartał roku finansowego 2019/20) skonsolidowane przychody wyniosły 8 406 881 USD.

Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych, w tym www.livechat.com, www.chatbot.com, www.helpdesk.com, www.knowledgebase.ai.

Zarząd podkreśla, że przedstawione dane są mają charakter szacunkowy i wstępny. Mogą więc ostatecznie różnić się od zaprezentowanych w raporcie okresowym. W związku z tym, że Spółka generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarze amerykańskim (USD), znaczący wpływ na wyniki przedstawione w raportach okresowych ma kurs USD/PLN.

W nawiązaniu do komunikatu Komisji Nadzoru Finansowego ("KNF") z dn. 12 marca 2020 roku w związku z zaleceniami Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych ("ESMA"), Spółka podaje dodatkowe informacje nt. wpływu stanu pandemii na jej działalność:

Od tygodnia 9-15 marca Spółka wprowadziła model oparty w 100% na pracy zdalnej. Zarząd ocenia, że nie wpływa on obecnie negatywnie na ciągłość i jakość świadczonych usług, ani prowadzone prace rozwojowe.

W ostatnich tygodniach Spółka notuje następujące trendy:

- Wzrost wskaźnika Churn dla produktu LiveChat (liczbowy wskaźnik odejść klientów), który w marcu 2020 r. wyniósł ok. 3,9% wobec długoterminowej średniej na poziomie ok. 3% notowanej średnio w poprzednich latach. Wyższy churn wynika z problemów biznesowych wielu klientów Spółki spowodowanych pandemią.

- Znaczący wzrost liczby "triali" (użytkowników testujących rozwiązanie LiveChat w trakcie dwutygodniowego, bezpłatnego okresu próbnego) obserwowany od 16 marca 2020 r. i utrzymujący się w kolejnych tygodniach. Wzrost liczby "triali" przekłada się na większą liczbę nowych klientów notowaną w kwietniu.

- Istotny wzrost wartości dosprzedaży (upselling) do obecnych klientów Spółki, którzy zwiększają liczbę agentów pracujących z wykorzystaniem LiveChat.

Dodatkowo wpływ na wskaźniki osiągnięte w I kwartale miała zmiana modelu cenowego (pricing model) LiveChat oraz nowe plany abonamentowe ChatBot wprowadzone w styczniu 2020 r.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.04.2020, 09:48
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ