Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- RMŚP informuje:
Przez pierwsze trzy tygodnie akcji #RatujBiznes, zainicjowanej przez Biuro Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców – w pomoc najmniejszym przedsiębiorcom zaangażowało się 381 kancelarii prawnych i podatkowych z całej Polski. Do tej pory z bezpłatnej pomocy skorzystało ponad 3800 przedsiębiorców.
Z ankiety przeprowadzonej wśród uczestniczących w akcji #RatujBiznes kancelarii prawnych i podatkowych wynika, że do każdej z nich zgłosiło się po bezpłatną pomoc średnio 10 przedsiębiorców[1]. Oznacza to, że ostrożnie szacując ponad 3800 mikro, małych i średnich przedsiębiorców przygotowało i złożyło wnioski pomocowe dzięki pracy prawników pro publico bono.
Wśród rodzajów wniosków, które są najczęściej składane przez przedsiębiorców, ponad połowa kancelarii prawnych i podatkowych, które wzięły udział w ankiecie, wskazało wnioski o świadczenia postojowe oraz wnioski o zwolnienie ze składek ZUS. W trudnym momencie dla prowadzenia działalności gospodarczej przedsiębiorcy szukają w naturalny sposób wsparcia państwa i możliwości ograniczenia wysokości ponoszonych kosztów działalności.
- Kilka tysięcy przyjętych zgłoszeń od przedsiębiorców w ramach akcji #RatujBiznes to bardzo budująca liczba, pokazująca realną pomoc przedsiębiorcom z sektora MŚP. Zakładamy, że wsparcie kancelarii prawnych i podatkowych w ramach akcji #RatujBiznes pomoże w rezultacie uratować większość z korzystających z niej przedsiębiorców. Trzeba pamiętać, że nie mówimy tylko o kilku tysiącach przedsiębiorców, ale łącznie o co najmniej kilkunastu, jeśli nie nawet kilkudziesięciu, tysiącach miejsc pracy – podkreśla Jacek Cieplak, Zastępca Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Akcja #RatujBiznes ruszyła 30 marca br. i spotkała się z szerokim odzewem środowisk prawniczych. Adwokaci, radcowie prawni, doradcy podatkowi, notariusze i doradcy restrukturyzacyjni, choć sami mierzą się z ogromnymi trudnościami, pomagają pro publico bono mikro, małym i średnim przedsiębiorcom przy wypełnianiu i składaniu wniosków o ulgi czy wsparcie. Są to m.in. instrumenty typu: wnioski o odroczenie terminu zapłaty podatku/zapłaty zaległości podatkowych, o rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowej, o umorzenie zaległości podatkowych, o odroczenie terminu płatności składek ZUS, o zwolnienie płatnika z obowiązku opłacania nieopłaconych składek ZUS, w zakresie świadczeń postojowych, o udzielenie pomocy (pożyczki) na ratowanie, w zakresie tymczasowego wsparcia restrukturyzacyjnego itp.
#RatujBiznes to akcja informacyjno-organizacyjna, której centralną platformą jest strona internetowa www.rzecznikmsp.gov.pl/ratujbiznes. Są na niej zamieszczone krótkie i jasne informacje w zakresie możliwości jakie daje przedsiębiorcom obecny (oraz przyszły, w zakresie proponowanych rozwiązań procedowanej obecnie tarczy antykryzysowej) stan prawny oraz lista kancelarii prawnych i doradczych, które przystąpiły do akcji.
Więcej informacji na temat akcji #RatujBiznes oraz możliwości przyłączenia się do niej znajduje się na:
- stronie internetowej: www.rzecznikmsp.gov.pl/ratujbiznes
- facebooku: https://www.facebook.com/ratujbiznes/
- pod adresem e-mail: ratujbiznes@rzecznikmsp.gov.pl
[1] Ankieta przeprowadzona w dniach 20 – 24 kwietnia 2020 r. wśród 350 kancelarii prawnych i podatkowych, biorących udział w akcji #RatujBiznes. Wyniki szacunkowe na podstawie 130 otrzymanych odpowiedzi (34% wszystkich kancelarii biorących udział w akcji).
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ jml/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.04.2020, 13:32 |
Źródło informacji | RMŚP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |