Pobierz materiał i Publikuj za darmo
PKP Intercity sukcesywnie przywraca kursowanie kolejnych zawieszonych bądź skróconych wcześniej połączeń. Od 3 maja br. na tory wróciło już ponad 40 pociągów, które umożliwiają dojazd m.in. do Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Katowic, Przemyśla, Lublina, Łodzi, Szczecina, Zielonej Góry czy Olsztyna. Przewoźnik zdecydował o przywróceniu do kursowania pierwszych połączeń kategorii EIP, obsługiwanych przez składy Pendolino.
Przywrócone pociągi:
- EIP 1300/1 relacji Warszawa Wschodnia (odj. 07:19) - Kraków Główny (przyj. 09:55) od 22 maja br., kursowanie codziennie;
- EIP 3800/1 relacji Kraków Główny (odj. 14:04) - Gdynia Główna (przyj. 19:58) od 22 maja br., kursowanie od poniedziałku do piątku i w niedziele;
- EIP 5306/7 relacji Warszawa Wschodnia (odj. 17:19) - Kraków Główny (przyj. 19:56) od 22 maja br., kursowanie od poniedziałku do piątku i w niedziele;
- EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna (odj. 06:04) - Kraków Główny (przyj. 12:05) od 23 maja br., kursowanie od poniedziałku do soboty;
- EIP 3102/3 relacji Kraków Główny (odj. 16:58) - Warszawa Wschodnia (przyj. 19:31) od 23 maja br., kursowanie codziennie;
- EIP 3508/9 relacji Kraków Główny (odj. 06:05) - Gdynia Główna (przyj. 11:59) od 23 maja br., kursowanie od poniedziałku do soboty;
- EIP 5308/9 Gdynia Główna (odj. 16:03) - Warszawa Zachodnia (przyj. 19:45) od 24 maja br., kursowanie codziennie;
- EIP 3508/9 relacji Warszawa Zachodnia (odj. 08:20) - Gdynia Główna (przyj. 11:59) od 31 maja br., kursowanie w niedziele.
Bilety na połączenia Express InterCity Premium są dostępne w sprzedaży od 14 maja br. Zarówno w kasach, biletomatach, jak i kanałach zdalnych, m.in. poprzez stronę internetową intercity.pl czy aplikację mobilną IC Mobile Navigator.
Dalsze decyzje dotyczące przywrócenia kolejnych zawieszonych wcześniej połączeń, w tym EIP, będą zależne przede wszystkim od aktualnie panujących warunków, możliwości swobodnego przemieszczania się oraz zainteresowania usługami PKP Intercity. Priorytetem dla spółki pozostaje troska o pełne bezpieczeństwo i komfort podróży.
Pakiet ochrony osobistej - bezpieczeństwo przede wszystkim
Na połączenia obsługiwane przez Pendolino, podobnie jak na wszystkie inne PKP Intercity, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo podróżnych przewoźnik umożliwia obecnie zakup biletów na 50 proc. miejsc siedzących po to, aby podróżni mogli zajmować najwyżej co drugie miejsce siedzące.
Wszyscy pasażerowie EIP będą otrzymywać pakiety ochrony osobistej, składające się z maseczki i rękawiczek jednorazowych oraz dwóch chusteczek dezynfekujących. Rozdawać je podróżnym będzie obsługa pociągu. Drużyna konduktorska będzie liczniejsza, aby zapewnić jak najsprawniejszą obsługę pasażerów z zachowaniem odpowiednich zasad bezpieczeństwa.
W trosce o bezpieczeństwo podróżnych usługi gastronomiczne są tymczasowo całkowicie zawieszone we wszystkich pociągach PKP Intercity, w tym także w Pendolino.
Drużyna konduktorska oraz komunikaty wyświetlane na monitorach w pociągach będą przypominać pasażerom o zasadach bezpiecznego podróżowania.
Czyszczenie i dezynfekcja Pendolino
Wszystkie pociągi Pendolino są obecnie dezynfekowane przez producenta taboru metodą zamgławiania, czyli rozproszenia środka dezynfekującego razem ze strumieniem powietrza w postaci mikroskopijnych cząstek podczas czyszczeń codziennych i okresowych realizowanych w Warsztacie Utrzymania Taboru. Dodatkowo pociągi będą czyszczone podczas jazdy na całej trasie. Dezynfekowane będą newralgiczne elementy, z którymi podróżni mają bezpośredni kontakt, m.in. klamki, poręcze, uchwyty, przyciski sterowania drzwiami.
Zapewnione bezpieczeństwo podróży
PKP Intercity podejmuje liczne działania zapewniające bezpieczne przejazdy. Przewoźnik stale monitoruje frekwencję w swoich pociągach. Te działania pozwalają na reakcję, gdy spodziewana jest większa liczba podróżnych. W takich sytuacjach składy mogą być wzmacniane dodatkowymi wagonami, umożliwiając tym samym zajmowanie miejsc z zachowaniem odstępów pomiędzy podróżnymi.
Aby zapewnić bezpieczną podróż jak największej liczbie osób zainteresowanych danym połączeniem, PKP Intercity apeluje o pobieranie rezerwacji miejsc do biletów okresowych oraz kupowanie biletów z wyprzedzeniem. Zakupu najlepiej dokonać przez kanały zdalne, m.in. poprzez stronę internetową intercity.pl czy aplikację mobilną IC Mobile Navigator. Dzięki temu przewoźnik będzie mógł efektywnie dostosowywać ofertę do obecnego zapotrzebowania.
W ostatnich tygodniach PKP Intercity zwiększyło częstotliwość dezynfekowania i czyszczenia składów. Na warszawskiej Olszynce Grochowskiej, stacji postojowej, z której wyprawianych jest najwięcej pociągów przewoźnika, dezynfekowane są kluczowe miejsca i elementy wyposażenia wagonów, z którymi podróżny ma bezpośredni kontakt, m.in. klamki, poręcze, uchwyty, przyciski sterowania drzwiami czy toalety.
Przewoźnik przypomina pasażerom o konieczności stosowania się do ogólnie obowiązujących zasad, których przestrzeganie przyczynia się do zdrowia i bezpieczeństwa własnego oraz innych, tj. zasłanianie ust i nosa, zachowywanie bezpiecznej odległości, częste mycie rąk.
Kierownicy pociągów i konduktorzy są wyposażeni w środki ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej - maseczki i rękawiczki ochronne oraz żele do mycia i dezynfekcji rąk.
Jak podróżować z PKP Intercity podczas epidemii? Poradnik pasażera
PKP Intercity przygotowało poradnik pasażera „Jak podróżować z PKP Intercity podczas epidemii?”, z którym można zapoznać się na stronie: https://www.intercity.pl/pl/jak-podrozowac-z-pkp-intercity-podczas-epidemii-poradnik-pasazera.html.
PKP Intercity
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju. Spółka realizuje największy w swojej historii program inwestycyjny w tabor i zaplecza techniczne. W ramach strategii taborowej „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji” spółka wyda ok 7 mld zł na wyższy komfort pasażerów. Kupi i zmodernizuje wagony, lokomotywy, składy zespolone oraz przebuduje stacje postojowe. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.05.2020, 16:39 |
Źródło informacji | PKP Intercity |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT