Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Polenergia S.A. ("Emitent" lub "Polenergia") informuje, że 18 maja 2020 r. Rada Nadzorcza zatwierdziła, przygotowaną przez Zarząd Emitenta, Strategię Grupy Polenergia na lata 2020-2024 ("Strategia Grupy Polenergia"). Przy sporządzaniu Strategii Grupy Polenergia wzięto pod uwagę obecną i oczekiwaną sytuację w sektorze elektroenergetycznym, dokonano analizy otoczenia makroekonomicznego, rynkowego i regulacyjnego, a także przyjęto założenia w zakresie kierunków rozwoju sektora w perspektywie najbliższych pięciu lat.
Strategia Grupy Polenergia została przygotowana w taki sposób żeby zapewnić Grupie Polenergia optymalny poziom rozwoju przy jednoczesnym zapewnieniu stabilności finansowej Grupy Polenergia. Stojąc u progu ogromnej transformacji krajowego rynku energii, ambicją i misją Grupy Polenergia jest wspieranie wysiłków związanych z procesem polskiej transformacji energetycznej oraz rozwojem gospodarki niskoemisyjnej.
Najważniejszymi założeniami Strategii Grupy Polenergia na lata 2020-2024 dla kluczowych segmentów działalności są:
1. Wytwarzanie energii z odnawialnych źródeł energii:
a) Rozwój w segmencie morskich i lądowych farm wiatrowych oraz fotowoltaiki;
b) Budowa nowych lądowych farm wiatrowych i projektów fotowoltaicznych;
c) Decyzja w sprawie sposobu zaangażowania Grupy Polenergia w budowę morskich farm wiatrowych zostanie podjęta na późniejszym etapie;
d) Inwestycje za granicą, w przypadku realokacji środków finansowych z innych projektów lub pozyskanie dodatkowego finansowania zewnętrznego.
2. Gaz i czyste paliwa:
a) Utrzymanie rentownej pozycji w segmencie kogeneracji gazowej;
b) Inwestycje w dedykowane źródła kogeneracyjne oparte o gaz dla przemysłowych odbiorców pary;
c) Zabezpieczenie pozycji na przyszłość w zakresie produkcji wodoru i wytwarzania energii z wodoru w oparciu o energię z odnawialnych źródeł przez Grupę Polenergia.
3. Obrót i sprzedaż:
a) Rozwój platformy integrującej wytwórców energii z odnawialnych źródeł z klientami biznesowymi;
b) Utrzymanie pozycji eksperta rynku hurtowego w Polsce i za granicą;
c) Oferowanie usług dostępu do rynku i zarządzania pozycją dla aktywów wytwórczych Grupy.
4. Dystrybucja:
a) Rozwój działalności dystrybucyjnej, sprzedaży energii i usług o wartości dodanej dla klientów końcowych, bazując na silnym trendzie rozwoju budownictwa wielorodzinnego w Polsce.
5. Nowe linie biznesowe:
a) Budowa kompetencji i zasobów potrzebnych do zbudowania pozycji lidera w komercyjnym zastosowaniu nowych technologii w sektorze energetycznym (np. magazynowanie energii, wytwarzanie energii ze spalania wodoru, e-mobilności).
6. Odpowiedzialność społeczna:
a) Tworzenie wartości dla wszystkich interesariuszy, takich jak akcjonariusze, pracownicy, klienci, dostawcy, społeczności lokalne, którą można mierzyć nie tylko przy pomocy wskaźników finansowych.
Realizacja Strategii Grupy Polenergia może wymagać znacznego finansowania zewnętrznego, które w zależności od wymaganej kwoty, sytuacji rynkowej i innych czynników, może zostać pozyskane od obecnych lub przyszłych inwestorów, w formie emisji akcji, udziałów lub instrumentów hybrydowych.
Bardziej szczegółowe informacje dotyczące Strategii Grupy Polenergia znajdują się w prezentacji, która stanowi załącznik do niniejszego raportu.
podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. U. UE. L. z 2014 r. Nr 173, str. 1 ze zm.)
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Data publikacji | 18.05.2020, 20:12 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |