Newsletter

MI: Rozpoczyna się budowa dwujezdniowej drogi z Rdzawki do Nowego Targu (komunikat)

25.06.2020, 16:54aktualizacja: 25.06.2020, 16:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MI informuje:

Wojewoda Małopolski wydał decyzję zezwalającą na realizację drogi krajowej nr 47 z Rdzawki do Nowego Targu. 25 czerwca 2020 r. rozpoczęły się prace budowlane na tym odcinku Zakopianki.

- Dzisiaj rozpoczynamy budowę drogi, na którą czekały pokolenia mieszkańców Podhala. Doprowadziliśmy do rozpoczęcia budowy odcinka Zakopianki Rdzawka - Nowy Targ. To ważne wydarzenie i świadectwo tego, że dotrzymujemy danego słowa - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Umowa na realizację DK47 pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem w trybie „projektuj i buduj” została podpisana we wrześniu 2018 r. z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych „INTERCOR” z Zawiercia. Koszt inwestycji to ponad 880 mln zł. Zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetu państwa.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym), o długości 16,1 km z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Budowa obejmuje ponadto wykonie 27 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty), dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt).

Najdłuższy wiadukt tej trasy, który powstanie w Nowym Targu, będzie miał 850 m długości, a drugi co do wielkości w miejscowości Lasek będzie miał prawie 690 m długości. Różnica poziomów pomiędzy początkiem odcinka i węzłem Nowy Targ Południe będzie wynosiła 190 m.

Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku panuje średni ruch dobowy na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę. W okresie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, tworzą się spiętrzenia ruchu, co świadczy o wyczerpaniu przepustowości przekroju jednojezdniowego drogi. Sytuację komplikują liczne zjazdy, zabudowa wzdłuż istniejącej drogi, ruch pieszych, co stwarza duże utrudnienia w ruchu tranzytowym oraz lokalnym. W Nowym Targu krzyżują się drogi krajowe nr 47 i 49 oraz droga wojewódzka w kierunku Czarnego Dunajca, rozprowadzające ruch na Podhalu. Budowa nowej dwujezdniowej drogi w nowym śladzie jest konieczna dla poprawy bezpieczeństwa i obsługi ruchu. Umożliwi ona szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju. Zakończenie budowy jest planowane w III kwartale 2023 r.

Infografika dostępna w załączniku.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ jml/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 25.06.2020, 16:54
Źródło informacji MI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ