Pobierz materiał i Publikuj za darmo
<p>
<p>- Obiekt został gruntownie zmodernizowany i dostosowany do najwyższych standardów obsługi podróżnych.
<p>- Wartość inwestycji realizowanej przez Budimex to blisko 69 mln zł brutto.
<p>27 sierpnia 2020 roku, po upływie 24 miesięcy od podpisania umowy, odbyło się oficjalne zakończenie budowy i przekazanie do użytkowania Centrum Komunikacyjnego w Kielcach. Inwestorem modernizacji i przebudowy charakterystycznego dworca autobusowego przy ulicy Czarnowskiej 12 jest Zarząd Transportu Miejskiego.
Budimex zakończył prace przy budowie Centrum Komunikacyjnego w Kielcach.
Nowoczesny i funkcjonalny węzeł transportowy obsłuży przewoźników komunikacji miejskiej, busów, autobusów dalekobieżnych i międzynarodowych. Obiekt posłuży również jako centrum spotkań i wydarzeń kulturalno-rozrywkowych.
„Cieszymy się, że zrealizowaliśmy kolejną ważną inwestycję infrastrukturalną, która przyczyni się do zwiększenia komfortu podróżujących. Jak zawsze zadbaliśmy o wysoką jakość projektu oraz wykonaliśmy go z dbałością o każdy detal - mówi Dariusz Blocher, prezes Zarządu, dyrektor generalny Budimexu. – Sam obiekt stał się unikalny na skalę światową. Warto w tym miejscu podkreślić, że dworzec zachował swój oryginalny i niepowtarzalny charakter” - tłumaczy Barbara Damian, dyrektor ZTM Kielce.
Historyczny dworzec
Zachowanie oryginalnego wyglądu dworca było głównym zadaniem generalnego wykonawcy, który był odpowiedzialny za odnowienie gmachu, zachowując przy tym jego charakterystyczny kształt spodka. Budimex zadbał o detale historyczne - napis „dworzec” oraz kilka elementów świetlików dachowych zostało odwzorowanych i umieszczonych w ich pierwotnym miejscu. Oryginalne elementy przekazano do Muzeum „Polska na Kołach” w Busku Zdroju.
W ramach projektu zrealizowano także wyburzenia, przebudowę systemu informacji dla pasażera i przebudowę istniejących peronów. „W całym obiekcie zostało ułożonych ponad 105 km kabli i przewodów oraz około 2700 sztuk opraw oświetleniowych, które posiadają sterowanie zależne od potrzeb obsługi pasażera, pory dnia czy natężenia ruchu pasażerskiego – mówi Grzegorz Tomporowski, kierownik budowy CK w Kielcach. – Jednym z najnowocześniejszych rozwiązań są wbudowane w elewacje przyciemniające szyby elektrochromowe, każda o powierzchni około 9 mkw. Sprowadzono je specjalnie ze Stanów Zjednoczonych, a ich oprogramowanie pochodzi od szwajcarskiej firmy technologicznej” – dodaje Grzegorz Tomporowski.
Przy budowie Centrum każdego dnia pracowało średnio ponad 100 osób, a do realizacji inwestycji zaangażowano ponad 180 podwykonawców. Przez ostatnie miesiące były wykonywane prace wykończeniowe - zamontowano elementy dekoracyjne na zadaszeniach wszystkich poziomów dworca autobusowego, podłogi oraz obiekty małej architektury wewnątrz dworca i na placu przed budynkiem. Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi 3 577 mkw.
„W gmachu nowego dworca zostały wyeliminowane bariery i utworzone przestrzenie przyjazne osobom z niepełnosprawnościami. Obiekt wyposażono m.in. w podjazdy dla wózków, windy, prezentację informacji pasażerskiej za pomocą przekazu graficznego, dźwiękowego oraz dotykowego. Wszystkie te udogodnienia mają za zadanie pobudzić mobilność osób z niepełnosprawnościami i osób z ograniczoną zdolnością ruchową, w takim stopniu, aby chciały one korzystać z infrastruktury komunikacyjnej w takim samym stopniu jak to robią osoby w pełni sprawne” – tłumaczy Barbara Damian, dyrektor ZTM Kielce.
Wirtualna rzeczywistość
Na terenie Centrum Komunikacyjnego powstała również multimedialna biblioteka – tzw. STREFA VR, która została wyposażona w 9 stanowisk z odpowiednio skonfigurowanymi urządzeniami m.in. konsolami do gier. Z atrakcji mogą skorzystać wszyscy pasażerowie dworca. Oprócz tego podróżujący mogą skorzystać z Mediateki, która jest filią Miejskiej Biblioteki Publicznej w Kielcach. Multimedialna biblioteka to najnowocześniejsza tego typu placówka w regionie. Centrum Komunikacyjne to kluczowa inwestycja dla miasta, która w znacznej mierze przyczyni się do usprawnienia i upłynnienia ruchu pasażerskiego.
KONTAKT:
Michał Wrzosek
Rzecznik Prasowy
tel. (22) 62 36 164
tel. kom. 512 478 522
e-mail: michal.wrzosek@budimex.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.08.2020, 17:53 |
Źródło informacji | Budimex SA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT