Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dla naszych zachodnich sąsiadów m.in. Niemców jesteśmy świetnym rynkiem zbytu dla wysłużonych samochodów osobowych, lub takich, które po wypadkach nie uzyskają już pozwolenia na ponowne użytkowanie ich w kraju pochodzenia.
W zeszłym roku do naszego kraju wjechało ok. miliona używanych samochodów osobowych. Jak podaje SAMAR średnia wieku samochodów osobowych i dostawczych z silnikami Diesla wynosi 10 lat i 8 miesięcy, średni wiek aut z napędem benzynowym – 12 lat i 7 miesięcy.
Natomiast dane autobaza.pl za I półrocze 2020 r. wskazują, iż w obrocie na rynku wtórnym mamy 50,79% aut w wieku powyżej 10 lat!
Średnia wieku aut jeżdżących po naszym kraju jest szacowana na ok. 15 lat…
Niestety w najbliższym czasie średnia ta ma znikome szanse na obniżenie m.in. ze względu na zbliżający się w niektórych krajach zakaz rejestracji samochodów spalinowych.
Zakaz rejestracji dla nowych samochodów spalinowych
Przełom zacznie się już w 2025 roku. Otóż w tym roku Holandia i Norwegia zobowiązały się wprowadzić całkowity zakaz rejestracji nowych samochodów spalinowych.
5 lat później, tj. w 2030 roku zakaz ten ma obowiązywać w Niemczech i Szwecji, a 10 lat później, tj. w 2040 roku we Francji i Wielkiej Brytanii.
Planowane Zakazy dla Samochodów Benzynowych i Diesla w Europie:
opracowanie autobaza.pl
Dla Polski oznacza to zwiększony napływ niechcianych w Europie Zachodniej samochodów spalinowych, których chcąc czy nie, staniemy się utylizatorem.
Zalew aut spalinowych z zachodu zwiększy konkurencyjność rynku, co z pewnością poprawi atrakcyjność cen dla klienta końcowego. Mając do wyboru tańsze auto spalinowe, a droższego i mniej użytecznego (chociażby ze względu na zasięg) używanego kilkuletniego elektryka, polscy kierowcy będą woleli jeździć autami z tradycyjnym napędem.
Prowadzi to do sytuacji, kiedy Europa będzie się wyzbywać pojazdów spalinowych m.in. dzięki Polsce, a jednocześnie na szczytach UE będziemy rugani za zbyt powolne wprowadzanie zmian w dziedzinie elektromobilności i nadmierną emisję CO2.
Cóż, powolny rozwój elektromobilności w Polsce jest na rękę zachodnim krajom Europy. Tylko zmiany w prawie, np. zakaz importu samochodów spalinowych po 2030 roku mógłby odwrócić ten trend.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.09.2020, 16:39 |
Źródło informacji | VIN-Info |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Wektor 2024
Beata Drzazga, założycielka firmy BetaMed SA, została uhonorowana Wektorem 2024 - nagrodą przyznawaną przez Pracodawców RP, największą organizację zrzeszającą pracodawców w Polsce.- 22.01.2025, 12:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Drzazga Clinic
-
DYMO współpracuje z GA International (LabTAG) aby móc oferować etykiety kriogeniczne dla drukarek DYMO LabelWriter serii 5
- 22.01.2025, 11:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
RENOMIA GROUP wzmacnia swoją pozycję w Polsce: dzięki przejęciu brokerskiej firmy ubezpieczeniowej MODUS
RENOMIA a. s., lider w branży ubezpieczeń i zarządzania ryzykiem w Czechach i w regionie Europy Środkowej, przejmuje udziały większościowe w polskiej Kancelarii Brokerskiej MODUS. Tym samym wzmocni swoją pozycję na największym rynku środkowoeuropejskim, gdzie jeszcze przed bieżącą akwizycją operowała za pośrednictwem swoich dwóch spółek zależnych.- 22.01.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: RENOMIA