Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe (SKOK) (1)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-09/20200923/37204225_KP-2020-1434.jpg?itok=l79cf4s1)
O transformacji cyfrowej usług finansowych, a także o perspektywach i wyzwaniach na przyszłość dyskutowano podczas panelu „Cyfryzacja usług finansowych - jej konsekwencje, nadzieje i obawy”.
Otwierając debatę Rafał Matusiak, prezes Kasy Krajowej, wspomniał o aktywnym uczestnictwie tej instytucji w transformacji cyfrowej i jednocześnie poddał pod dyskusję wątek wpływu pandemii koronawirusa na tempo rozwoju i wykorzystanie cyfrowych narzędzi w sektorze usług finansowych.
Prezes Matusiak wskazał na rysowanie się nowego trendu w kształtowaniu oferty instytucji finansowych polegającego na pakietowaniu usług, co potwierdził Jan Sikora, założyciel i prezes platformy zakupowej Planet Plus. Zdaniem Jana Sikory to dobry moment, aby do usług finansowych SKOK-ów zaoferować dodatkowe produkty i usługi.
Adam Matyaszek, wiceprezes zarządu ITCARD stwierdził, że pandemia spowodowała wzrost częstotliwości używania kart wśród klientów SKOK-u o nawet 300 proc. Jego zdaniem pokazuje to możliwość dalszego skalowania usługi oraz migracji klientów do zdalnych kanałów, do których zalicza się rozwiązania mobilne i płatności elektroniczne.
W opinii prezesa Matyaszka nie można jednak zapominać o podstawowej funkcji instytucji finansowej, czyli obsługi gotówki. Wiceprezes zarządu ITCARD zauważył, że coraz więcej miejsc otwiera się na wpłaty z wykorzystaniem urządzeń samoobsługowych i ten trend będzie postępować w stronę całkowicie zdalnej obsługi.
Zaznaczył również, że dzięki współpracy z ITCARD, SKOK nie musi inwestować we własną infrastrukturę. Pojawia się bowiem możliwość skorzystania z już istniejącej sieci urządzeń samoobsługowych.
W dyskusji pojawił się też wątek aplikacji mobilnych i rosnącej popularności takich rozwiązań jak BLIK (polski system płatności mobilnych). Prezes Rafał Matusiak podkreślił, że kierowana przez niego instytucja intensywnie zabiega o wprowadzenie możliwości korzystania z tego rozwiązania dla swoich klientów.
O aspekcie bezpieczeństwa cyfrowych usług finansowych opowiedział mec. Paweł Pelc koordynujący działalność Regionalnego Centrum Unii Kredytowych. Jego zdaniem pandemia koronawirusa okazała się pomyślnie zaliczonym testem wysiłkowym dla instytucji finansowych ujawniając drzemiący w nich potencjał.
Paweł Pelc podkreślił przy tym rosnącą rolę, jaką odgrywa edukacja członków SKOK w zakresie korzystania z rozwiązań elektronicznych (między innymi bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej). Według Pelca zaufanie klientów do instytucji powinno pobudzać ją dbania o odpowiedni poziom wiedzy na temat oferowanych rozwiązań oraz bezpiecznego korzystania z nich.
Paneliści poruszyli również wątek ewolucji sklepów internetowych, co szerzej zrelacjonował Jan Sikora. Jego zdaniem obecnie przechodzi się do modelu marketowego, w którym klient nie przywiązuje się do konkretnej marki sklepu tylko do produktów, jakie w nim kupuje. Założyciel i prezes Planet Plus wskazał na nowe perspektywy dla usług Kasy Krajowej w zakresie wejścia na platformy sprzedażowe. Przy tej okazji przytoczył przykład łączenia ich z innymi produktami.
Uczestnicy panelu zgodni byli co do tego, iż kierunek cyfryzacji usług finansowych jest trwały w dłuższej perspektywie czasowej a udział SKOK w oferowaniu narzędzi cyfrowych dostępu do usług finansowych - konieczny.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 22.09.2020, 18:06 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Webcast: domowy budżet – gdzie szukać oszczędności PAP
„Optymalizacja wydatków domowych to podstawa szukania oszczędności. Warto czasami zastanowić się, w jaki sposób można wydawać mniej pieniędzy” – mówi Robert Rusiecki, kierownik Działu Produktów Finansowych oraz rzecznik prasowy Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo Kredytowej.- 22.07.2024, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Usługa Allegro Pay ma już ponad 2 miliony użytkowników
• Allegro Pay przekracza 2 miliony aktywnych użytkowników.
• O zadowoleniu klientów korzystających z usługi najlepiej świadczy wysoki wskaźnik NPS, który wynosi 94.
• Allegro Pay odpowiada na powszechne problemy kupujących na odległość, zapewniając im przede wszystkim bezpieczne finansowanie zakupów oraz wygodę płatności.- 22.07.2024, 10:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Allegro
-
Image
Xsolla Mobile SDK usprawnia płatności w aplikacjach oraz płatności z tytułu alternatywnej dystrybucji aplikacji poza sklepem w środowiskach iOS i Android
Wsparcie twórców za pomocą nowych opcji integracji zgodnie z najnowszymi wytycznymi dotyczącymi cyfrowych platform dystrybucji aplikacji mobilnych.- 19.07.2024, 15:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire