Newsletter

Ministerstwo Finansów: we wrześniu najpopularniejsze były obligacje 3-miesięczne

14.10.2020, 11:14aktualizacja: 14.10.2020, 11:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo


								Ministerstwo Finansów
Ministerstwo Finansów
We wrześniu sprzedano obligacje oszczędnościowe warte 2 mld 240 mln zł - poinformowało w środę Ministerstwo Finansów. Dodano, że najpopularniejsze były obligacje 3-miesięczne.

Jak wskazało MF w komunikacie, we wrześniu br. sprzedano obligacje: 3-miesięczne, 2-letnie, 3-letnie, 4-letnie i 10-letnie.

"Od początku roku nabywcy indywidualni przeznaczyli na zakup instrumentów detalicznych ponad 21 mld zł, co przełożyło się na 77 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku" - zaznaczył, cytowany komunikacie, wiceminister finansów Piotr Nowak.

Dodał, że zainteresowanie obligacjami potwierdza też "utrzymująca się wysoka średnia miesięczna sprzedaż, która po 9 miesiącach ukształtowała się na poziomie 2,4 mld zł".

Największą popularnością, jak podał resort, cieszyły się obligacje 3-miesięczne. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup ponad 1 mld 60 mln zł, co stanowi 47-proc. udział w strukturze sprzedaży. Oszczędzający wybierali też obligacje 4-letnie (34 proc.) i 2-letnie (12 proc.), a w dalszej kolejności - 10-letnie (5 proc.) i 3-letnie (0,5 proc.).

Z kolei na zakup obligacji rodzinnych skierowanych do beneficjentów programu Rodzina 500 plus przeznaczono 13,8 mln zł. "Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500+, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci" - przypomniał resort. Można je nabywać do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.10.2020, 11:14
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ