Newsletter

Nauka i technologie

CHEP, Unilever i Biedronka wspierają inicjatywę Lean&Green na polskim rynku

21.10.2020, 15:58aktualizacja: 21.10.2020, 16:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

CHEP (1)
CHEP (1)
W obliczu postępujących zmian klimatycznych, firmy na całym świecie podejmują działania mające na celu ograniczenie emisji CO2 i rozwój technologii, która pozwoli im zachować efektywność i produktywność nie obciążając środowiska. To właśnie jest misją platformy Lean&Green, która zrzesza przedstawicieli branży TSL i producentów na drodze do bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw. CHEP aktywnie wspiera Lean&Green w Polsce będąc w Komitecie Sterującym inicjatywy razem ze swoimi partnerami Biedronką i Unilever Polska.

Według Europejskiej Agencji Środowiska łańcuchy dostaw są największym producentem gazów cieplarnianych w skali globalnej – sam transport jest odpowiedzialny za ponad 20% emisji w Europie. Szacuje się, że w Europie marnuje się aż 85 miliardów tzw. „pustych kilometrów”. Celem inicjatywy Lean&Green jest ograniczenie emisji CO2 i zrównoważony rozwój przy jednoczesnej poprawie rentowności przedsiębiorstw.

„W ostatnim roku wynajmując palety naszym klientom wspólnie zmniejszyliśmy emisję dwutlenku węgla o 2 miliony ton, uratowaliśmy prawie 2 miliony drzew oraz zredukowaliśmy produkcję odpadów o kolejne 1,3 miliona ton (dane globalne) - mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, Country General Manager, CHEP Polska i kraje bałtyckie. - Dziś koncentrujemy się także na efektywności w łańcuchu dostaw w ujęciu transportowym opierając się o nasze unikatowe dane, obejmujące miliony ruchów paletowych na terenie całej Europy. W ten sposób wspieramy naszych partnerów w dążeniu do optymalizacji i poszukiwania synergii w strumieniach dystrybucyjnych pomiędzy nimi. To pozwala naszym partnerom wielowymiarowo zwiększać swoją konkurencyjność jednocześnie pozytywnie wpływając na środowisko” - podkreśla Izabella Maczkowska-Ciborowska.

Dla CHEP i partnerów – sieci Biedronka i Unilever - zaangażowanie w Lean&Green jest kontynuacją strategii zrównoważonego rozwoju i kolejnym krokiem na drodze do osiągnięcia zeroemisyjnego łańcucha dostaw.

„Dobrostan środowiska naturalnego i zrównoważony rozwój to filary naszej strategii. Chcemy budować razem z partnerami biznesowymi społeczność, która jest zaangażowana w projekt Lean&Green i wspólnie tworzyć efekt synergii z naszymi partnerami, zarówno producentami, jak i dostawcami usług logistycznych. W ten sposób razem możemy działać na rzecz ograniczenia emisji CO2 potwierdzając nasze zaangażowanie w ochronę środowiska” – mówi Lucyna Bartuzi, menedżer ds. procesów logistycznych w sieci Biedronka.

„Zdecydowaliśmy się zaangażować w Lean&Green żeby osiągnąć jeszcze więcej dla środowiska współdziałając z dostawcami usług logistycznych oraz innymi producentami. Konkurujemy z innymi producentami na półkach w sklepie, ale w łańcuchach dostaw chcemy, aby naszym celem była współpraca - na drodze i w magazynach. Zależy nam na szukaniu synergii w ramach logistyki, rozwijaniu nowych technologii, ale również na dzieleniu się tym, co już udało nam się wypracować. Wierzymy, że współpraca w biznesie oparta na zaufaniu, transparentności i dzieleniu się wiedzą, może mieć trwały, pozytywny efekt dla środowiska naturalnego” - dodaje Jerzy Glinkowski, dyrektor łańcucha dostaw na Polskę i kraje bałtyckie, Unilever.

Członkostwo w Lean&Green otwiera przed firmami nowe obszary współpracy z partnerami na drodze do osiągnięcia wspólnych celów. Skupienie się na zadaniu, jakim jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, wymaga od firm wzajemnego zaufania, transparentności i gotowości do współdziałania.

KONTAKT:

Biuro prasowe

Agata Kwapień

Public Dialog

tel. +48 531 785 723

e-mail: a.kwapien@publicdialog.pl

Źródło informacji: CHEP

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 21.10.2020, 15:58
Źródło informacji CHEP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ