Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z drugiej edycji badania Nurtownik HR wynika, że praktycy HR uważają, iż firmy wciąż powinny inwestować w rozwój oferty benefitowej. Ich zdaniem ma ona duże znaczenie dla przyciągania i utrzymywania talentów. Jednocześnie jednak, zdaniem respondentów badania, benefity odgrywają obecnie mniejszą rolę dla osób szukających pracy.
„Od dawna wiemy, że benefity są ważne zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. W tej edycji naszego badania postanowiliśmy sprawdzić, czy pandemia koronawirusa wpłynęła na zmianę oferty benefitowej. Czy organizacje wyszły naprzeciw potrzebom swoich zespołów, zwłaszcza tych pracujących zdalnie?” - mówi Monika Nowacka-Şahin, CEO marki meet&grow, która tworzy badanie Nurtownik HR.
Zgodnie z deklaracjami ankietowanych praktyków HR, w co drugiej organizacji oferta benefitowa uległa zmianie (zwiększyła się lub została ograniczona). Co ważne, pracownicy w dużej mierze nie zostali włączeni w proces tego typu zmian. Jedynie dwóch na dziesięciu HR-owców potwierdza, że pracownicy w ich organizacjach zostali zapytani o to, jakich aktualnie benefitów potrzebują.
Autorzy badania podkreślają, że zaledwie 23 proc. praktyków HR deklaruje, że ich firmy wprowadziły lub zamierzają wprowadzić benefity związane z pracą w domu (np. pokrycie kosztów internetu, zakup krzesła lub biurka, zapewnienie opieki nad dziećmi itd.). Niewiele częściej (36 proc. pozytywnych wskazań) firmy myślą o wprowadzeniu benefitów związanych ze zdrowiem fizycznym lub psychicznym pracowników.
„Wydaje się, że w obu obszarach - pracy zdalnej i zdrowia pracowników - firmy mają najwięcej do zrobienia. To zaskakujące, że w czasie, w którym tak dużo mówimy o zdrowiu i na własnej skórze doświadczamy eksperymentu z globalnym przejściem do pracy z domu, organizacje tak rzadko włączają swoich pracowników do tworzenia oferty benefitów” - dodaje Dawid Zaraziński, dyrektor komunikacji meet&grow, współautor badania.
Partnerem drugiej edycji Nurtownika HR był stworzony przez Grupę Masterlease program MasterBenefit. W ankiecie badawczej pojawiło się pytanie o to, czy zdaniem praktyków HR samochód - oferowany w innowacyjny sposób - może być atrakcyjnym benefitem. Aż 66 proc. respondentów odpowiedziało pozytywnie na pytanie o to, czy ich zdaniem możliwość zaproponowania najmu samochodów na korzystnych (prenegocjowanych czy korporacyjnych) warunkach to atrakcyjny benefit.
MasterBenefit daje dwie opcje budowania relacji benefitowej. W pierwszej opcji pracodawca zapewnia dostęp do wyselekcjonowanej oferty, a pracownik sam opłaca abonament samochodowy. Pracodawca może jednak zdecydować się na zrekompensowanie pracownikowi kosztów wynajmu samochodu i traktować to jako atrakcyjny substytut podwyżki, element wynagrodzenia.
„Zamiast na przykład 2 tys. złotych podwyżki brutto, pracodawca w ramach podobnego budżetu może pracownikowi zrekompensować koszty wynajmu SUV-a marki Mercedes, a jednocześnie całą pracę związaną z obsługą samochodu +zrzucić+ na partnera zewnętrznego, takiego jak Grupa Masterlease. Ponieważ finansujemy i zarządzamy flotą blisko 40 tys. samochodów, jesteśmy w stanie zoptymalizować koszty każdego z elementów związanych z korzystaniem z samochodu” - mówi Krzysztof Radke, Product Manager w MasterBenefit.
Pełny raport z badania znaleźć można w magazynie „Strona Kadry+”, który dostępny jest bezpłatnie na stronie: stronakadry.pl.
O badaniu
Nurtownik HR to badanie, które tworzy marka meet&grow, organizator takich wydarzeń biznesowych jak Kongres Kadry, MeetBenefit czy Forum Zdrowie Pracownika. Partnerem badawczym jest agencja Experience Institute. Badanie powtarzane jest dwukrotnie w ciągu roku. W każdej edycji zadawane są praktykom HR te same pytania. W ten sposób powstaje mapa trendów, która pokazuje zmiany postaw praktyków HR w wybranych obszarach.
KONTAKT:
Dawid Zaraziński
dyrektor komunikacji
meet&grow
e-mail: dawid.zarazinski@meetandgrow.pl
tel. 505 150 758
Źródło informacji: meet&grow
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.11.2020, 13:26 |
Źródło informacji | meet&grow |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rwazi pozyskuje 12 mln dolarów na zastąpienie intuicyjnego procesu decyzyjnego przez sztuczną inteligencję w roli kopilota
W świecie, w którym opóźnienia kosztują miliony, kopilot oparty na sztucznej inteligencji informuje zespoły o zmianach, działaniach, które należy podjąć, oraz o tym, co będzie dalej.- 16.07.2025, 15:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
IBI Polska wprowadza rynek emisji obligacji z Giełdy Papierów Wartościowych w Tel Awiwie do Polski
IBI Investment House to spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie, zarządzająca aktywami o wartości około 140 miliardów złotych. Grupa działa na polskim rynku długu prywatnego od 2020 roku poprzez swoją spółkę zależną - IBI Polska - jedną z najszybciej rozwijających się firm pozabankowych zajmujących się finansowaniem w Polsce. IBI Polska, we współpracy ze spółką emisyjną grupy IBI - IBI Underwriting - wprowadza teraz nową ofertę obligacyjną dla polskich przedsiębiorstw.
W rozmowie Itsik Cohen, CEO IBI Polska, wyjaśnia, jak firma stała się kluczowym graczem w sektorze pozabankowego finansowania korporacyjnego i jakie są warunki emisji obligacji w Polsce.- 16.07.2025, 13:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: IBI Polska
-
Deltatre informuje o przejęciu Endeavor Streaming w celu utworzenia wiodącej cyfrowej platformy streamingowej
- 16.07.2025, 11:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ