Pobierz materiał i Publikuj za darmo
TOKIO, 14 kwietnia 2021 r. /PRNewswire/ -- Clé de Peau Beauté, globalna marka luksusowych produktów do pielęgnacji skóry i makijażu, ogłasza rozpoczęcie drugiego roku wieloletniej współpracy z UNICEF-em. Partnerstwo ma na celu zwiększenie dostępu do nauczania STEM (nauki, technologii, inżynierii i matematyki) dla dziewcząt, a także zapewnienie im szerszych możliwości edukacji i zdobywania przyszłościowych kompetencji, co pozwoli uwolnić ich potencjał dzięki zdobytej wiedzy. Marka przeznaczy część zysków ze światowej sprzedaży produktu The Serum na wsparcie realizacji programu UNICEF na rzecz edukacji i upodmiotowienia dziewcząt m.in. w Bangladeszu, Kirgistanie i Nigrze. Inicjatywa będzie prowadzona stacjonarnie w maju i czerwcu, a od maja do 31 grudnia w trybie online.
Obecnie na świecie żyje ok. 600 mln nastoletnich dziewcząt. Wiele z nich - zwłaszcza w krajach rozwijających się - podlega nieproporcjonalnemu wykluczeniu, jeśli chodzi o możliwości uzyskania kluczowego wykształcenia i zdobycia najważniejszych umiejętności, w szczególności w dziedzinie STEM. Problem ten nabiera szczególnego znaczenia w sytuacji, w której ponad 90% stanowisk pracy na świecie wiąże się w jakiś sposób z umiejętnościami cyfrowymi. Bez ich nabycia i praktycznego doświadczenia w posługiwaniu się nimi dziewczęta znajdą się w trudniejszej pozycji na rynku pracy, borykając się z dodatkowymi barierami w osiągnięciu na nim konkurencyjności.
Pandemia skomplikowała życie i edukację milionów dziewcząt na całym świecie, pokazując jednocześnie, jak bardzo palącym problemem jest włączenie cyfrowe w świecie, który coraz bardziej uzależniony jest od technologii. W sytuacji, w której świat niejako od nowa tworzy systemy nauczania, aby dostosować się do rzeczywistości pandemicznej, Clé de Peau Beauté wspólnie z UNICEF-em opracowują wzorzec budowania umiejętności dziewcząt i młodych kobiet zarówno na obecne czasy kryzysu, jak i z myślą o przyszłości.
Dzięki funduszom przekazanym UNICEF-owi z zeszłorocznych zysków ze sprzedaży The Serum udało się przyspieszyć na całym świecie realizację inicjatyw, które pozwalają dziewczętom pokonywać bariery w edukacji i wyzwalać tkwiący w nich potencjał:
Bangladesz: transformacja edukacji dla dziewcząt
· Clé de Peau Beauté wspiera programy realizowane przez UNICEF w Bangladeszu na rzecz równouprawnienia płci w systemie edukacji, niwelowania związanych z płcią barier w edukacji oraz zwalczania zjawiska przemocy ze względu na płeć.
· Razem z rządem Bangladeszu UNICEF pracuje nad stworzeniem krajowych ram programowych kształcenia, w których duży nacisk położony będzie na równość płci i wspieranie rozwoju uniwersalnych umiejętności.
· UNICEF wdrożył w Bangladeszu Program Nauczania Alternatywnego dla nastoletnich dziewcząt w szczególnie trudnej sytuacji życiowej, aby zapewnić im możliwości rozwoju kompetencji i zwiększyć szanse na zatrudnienie. Już 95% dziewcząt uczestniczących w programie uzyskało skuteczną pomoc w zdobyciu zatrudnienia odpowiedniego do ich umiejętności.
Kirgistan: budowanie u dziewcząt umiejętności na miarę XXI wieku
· Clé de Peau Beauté wspiera programy STEM4Girls (nauczanie STEM dla dziewcząt) realizowane przez UNICEF w Kirgistanie, które mają na celu stworzenie dziewczętom szans na zdobycie wykształcenia wyższego i rozpoczęcie kariery w dziedzinach związanych m.in. z nauką, technologią, inżynierią i matematyką (STEM).
· W ramach programu przeszkolono 110 dziewcząt, które pełnią rolę wzorców do naśladowania i nauczycielek dla młodszych dziewcząt w swoich lokalnych społecznościach. Swoje zajęcia prowadzą obecnie online, przekazując w ten sposób wiedzę i umiejętności dzieciom na całym terenie ich społeczności. Tym samym docierają do jeszcze większej liczby dziewcząt, dając im narzędzia do przewodzenia zmianie.
Niger: wspieranie upodmiotowienia dziewcząt
· Clé de Peau Beauté wspiera programy UNICEF-u realizowane w Nigrze na rzecz zwiększania możliwości dziewcząt poprzez udzielanie im pomocy w rozwijaniu istotnych kompetencji i umiejętności.
· W ramach współpracy 120 nastolatkom udzielono wsparcia w zakresie praktycznych szkoleń i zajęć z umiejętności czytania i pisania, a także zaangażowano 200 dziewcząt do rówieśniczego programu mentoringowego.
„Wszystkie dziewczęta zasługują na to, by dorastać w świecie, który daje im różne szanse, i móc spełniać się w życiu. Tymczasem miliony nastolatek na całym świecie pozbawionych jest dostępu do edukacji szkolnej i zasobów, tracąc tym samym szanse na zostanie równoprawnymi uczestniczkami życia społecznego. Pandemia pokazała, jak palący jest problem włączenia i jak duża jest potrzeba stworzenia dziewczętom możliwości kształtowania swojego życia i produktywnego uczestnictwa w życiu ich społeczności. Dzięki wsparciu Clé de Peau Beauté UNICEF inwestuje w inicjatywy na rzecz rozwoju umiejętności w zakresie STEM, technologii cyfrowych i przedsiębiorczości społecznej. UNICEF wspiera działania upodmiotowiające dziewczęta i dające im odpowiednie zasoby i możliwości. 600 mln nastoletnich dziewcząt na całym świecie może stać się największym pokoleniem liderek w historii ludzkości” - powiedziała Carla Haddad Mardini, dyrektor działu współpracy i pozyskiwania funduszy prywatnych w UNICEF-ie.
„Clé de Peau Beauté uważa, że klucz do lepszego świata tkwi w uwolnieniu potencjału dziewcząt poprzez edukację w zakresie STEM, a jest to zadanie, któremu żaden człowiek ani żadna marka nie podoła w pojedynkę. Kupując The Serum, każdy może wesprzeć wysiłki w ramach naszej współpracy z UNICEF-em, przyczyniając się do pozytywnych zmian w dobie światowego kryzysu. Jesteśmy zaszczyceni tym, że dzięki UNICEF-owi środki te zostaną przeznaczone na najpilniejsze i najpożyteczniejsze cele. Zapraszamy wszystkich, aby przyłączyli się do trwającej już od ponad roku inicjatywy i wniesienia realnego wkładu w zwiększenie szans edukacyjnych, możliwości zatrudnienia i upodmiotowienie dziewcząt na całym świecie” - powiedziała Yukari Suzuki, Chief Brand Officer (dyrektor ds. marki) w Clé de Peau Beauté.
Celem Clé de Peau Beauté jest upodmiotowienie dziewcząt poprzez edukację, która stanowi pierwszy krok na drodze do uwolnienia potencjału i inteligencji, jakie w nich drzemią.
W ramach inicjatywy część zysków z każdej zakupionej sztuki The Serum przekazana zostanie UNICEF-owi na wsparcie edukacji i upodmiotowienia dziewcząt na całym świecie. Firma Clé de Peau Beauté zaprasza kobiety do uczestnictwa w kampanii. Jest to czas, w którym dziewczęta na całym świecie potrzebują szczególnego wsparcia. Wspólnie możemy budować jaśniejszą i pozytywną przyszłość.
Uwagi dla redakcji
UNICEF nie promuje żadnego podmiotu gospodarczego, marki, produktu ani usługi.
Clé de Peau Beauté
Clé de Peau Beauté, międzynarodowa marka luksusowa należąca do Shiseido Cosmetics, powstała w 1982 r. jako najwyższa forma połączenia elegancji z nauką. Nazwa Clé de Peau Beauté oznacza klucz do piękna skóry. Filozofia marki polega na wyzwalaniu mocy blasku kobiet przez wykorzystanie innowacyjnych technologii kosmetyków do pielęgnacji skóry i makijażu z całego świata. Marka, której zawsze przewodzi duch rozwagi i inteligencji estetycznej, naznacza swoje produkty nowoczesnością, czarem i dynamizmem. Dzięki temu Clé de Peau Beauté jawi się jako lider branży pod względem zapewniania wyjątkowego blasku, który pochodzi z wnętrza. Kosmetyki marki dostępne są w 20 krajach i regionach na świecie.
Oficjalna strona internetowa Clé de Peau Beauté: www.cledepeau-beaute.com
Oficjalny profil instagramowy Clé de Peau Beauté: https://www.instagram.com/cledepeaubeaute/
#KeyToABetterWorld
[1] Plan, 2020. USAID, 2020
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1481770/image.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1283638/Logo_Logo.jpg
Źródło: Clé de Peau Beauté
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.04.2021, 08:48 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |