Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Rozporządzenia MAR).
Zarząd Banku Handlowego w Warszawie S.A. ("Bank") informuje, iż w dniu 27 kwietnia 2021 roku agencja ratingowa Fitch Ratings ("Fitch") potwierdziła ratingi długoterminowe, krótkoterminowe (IDR) Banku oraz ratingi krajowe. Oceny ratingowe Banku pozostały bez zmian. Z kolei viability rating ("VR rating") Banku został umieszczony na liście obserwacyjnej ze wskazaniem negatywnym w związku z ogłoszeniem przez Citigroup Inc. zrewidowanej strategii wyjścia z segmentu detalicznego na 13 rynkach, w tym w Polsce.
Według Fitch rating VR Banku będzie znajdował się na liście obserwacyjnej ze wskazaniem negatywnym do czasu ujawnienia przez Citigroup kolejnych szczegółów planowanego wyjścia oraz nowej struktury korporacyjnej, będącej konsekwencją dokonanych zmian.
Pełny aktualny rating Banku nadany przez Fitch prezentuje się następująco:
1) rating długoterminowy podmiotu (Long-term IDR): "A-"; Perspektywa negatywna";
2) rating krótkoterminowy podmiotu (Short-term IDR): "F1";
3) Viability rating: "a-" (Rating Watch Negative);
4) rating wsparcia (Support Rating): "1";
5) długoterminowy rating na skali krajowej (National Long-term Rating): "AA+(pol)";
Perspektywa negatywna;
6) krótkoterminowy rating na skali krajowej (National Short-term Rating): "F1+(pol)".
Pełne ogłoszenie opublikowane przez Fitch stanowi załącznik do niniejszego raportu.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Data publikacji | 27.04.2021, 20:26 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |