Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Aplikacja IKO została uruchomiona w 2013 roku i od tamtego czasu stanowi punkt odniesienia dla podobnych rozwiązań proponowanych przez inne banki. „5,5 miliona aktywnych aplikacji to liczba, z której jesteśmy dumni, ale też zobowiązanie, by w dalszym ciągu rozwijać IKO oraz dostarczać użytkownikom nowe funkcje i udogodnienia” – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych PKO Banku Polskiego.
Bank cały czas udoskonala aplikację. Jak podkreśla Kuc: „dobre oceny i aktywność klientów w IKO to dowody, że bankowanie w smartfonie jest i będzie jednym z głównych filarów przekształcania się PKO Banku Polskiego w platformę technologiczną z usługami finansowymi”.
Najnowszym udogodnieniem jest w IKO tryb ciemny (dark mode). To możliwość zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Tryb ciemny ogranicza ilość światła emitowanego przez telefon przy zachowaniu dobrej jakości kontrastu i czytelności prezentowanych danych. W przypadku niektórych smartfonów może przyczyniać się również do oszczędzania baterii. Ciemny lub jasny motyw użytkownicy IKO mogą włączyć na stałe lub wybrać tryb automatyczny, który zmienia się zgodnie z ustawieniami w telefonie. Funkcja dostępna jest dla użytkowników korzystających ze smartfonów z systemem Android, a w najbliższym czasie będzie też wprowadzona dla urządzeń z systemem iOS.
Z kolei osoby niewidome i niedowidzące mogą od niedawna korzystać z Asystenta głosowego IKO w wygodniejszy niż wcześniej sposób. Dostosowano go do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS). W przypadku wykrycia aktywnego czytnika, uruchamiany jest specjalny tryb Asystenta zapewniający płynną obsługę głosową - czytnik służy do nawigacji i odczytywania niektórych elementów wyświetlonych na ekranie, np. gdy pojawia klawiatura do wpisania potwierdzającego transakcję numeru PIN. Dzięki Asystentowi głosowemu użytkownik IKO może za pomocą mówionych (lub pisanych) poleceń wykonać operacje bankowe m.in.: zrobić przelew, sprawdzić stan konta, przeszukać historię rachunku, zapłacić BLIKIEM czy spłacić kartę kredytową. Voicebot rozumie obecnie 250 tematów rozmów, a od momentu uruchomienia rok temu przeprowadził już ponad 540 tys. dialogów z klientami.
Ale to nie jedyne udogodnienia, jakie w ostatnim czasie wprowadzono dla osób korzystających z aplikacji. Za pomocą IKO można już m.in. płacić za autostrady, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwierać konto „na selfie”, składać wnioski o założenie konta firmowego i jednoczesną rejestrację firmy w CEIDG. IKO zyskało też swój charakterystyczny krótki sygnał dźwiękowy, który jest przez użytkownika słyszany, kiedy otrzyma powiadomienie push.
O zadowoleniu klientów z działania IKO świadczy najlepiej fakt, że w dwóch największych sklepach z aplikacjami klienci wystawili jej już ponad 660 tys. ocen, a ich średnia wynosi 4,8 na 5 gwiazdek.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.05.2021, 09:29 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Team Poland dla Ukrainy - wspólna marka instytucji rozwoju dla wspierania konkurencyjności polskich firm
Sześć instytucji polskiego systemu rozwoju tworzy markę Team Poland. Będą pod nią oferowane produkty i usługi wspierające ekspansję międzynarodową przedsiębiorstw. Synergiczne podejście - połączenie ofert, kompetencji i doświadczenia - ma sprawić, że instytucje rozwoju z Grupy PFR będą skuteczniej zwiększać konkurencyjność polskich firm.- 07.07.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Agencja Rozwoju Przemysłu
-
Image
WeNet ogłasza powołanie Joanny Plona na stanowisko prezeski Grupy oraz przedstawia nową strategię rozwoju
Od 1 lipca 2025 roku stanowisko prezeski zarządu Grupy WeNet objęła Joanna Plona, zastępując Michała Wrzesińskiego, co-foundera WeNet, który przechodzi do Rady Nadzorczej. Jednocześnie firma ogłasza nową strategię rozwoju, której celem jest wzmocnienie pozycji WeNet jako partnera technologicznego dla przedsiębiorców z sektora MŚP, oferującego szeroki wachlarz rozwiązań opartych na AI, wspierających ich w budowaniu obecności online, zarządzaniu relacjami z klientami oraz operacjach biznesowych. W ten sposób WeNet chce dać przedsiębiorcom narzędzia, które do tej pory były zarezerwowane głównie dla największych organizacji.- 07.07.2025, 09:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
-
Image
PZU z pomocą dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach
Od wczesnego poranka 4 lipca br. mobilni eksperci PZU są na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Kontaktujemy się ze wszystkimi ubezpieczonymi w PZU mieszkańcami bloku objętego pożarem. Uruchomiliśmy uproszczone procedury obsługi, a dziś na miejsce przyjedzie też Mobilne Biuro PZU, w którym poszkodowani będą mogli zgłaszać szkody bezpośrednio, uzyskać informacje o przygotowanych dla nich lokalach zastępczych i inną pomoc.- 04.07.2025, 16:15
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PZU
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ