Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Globalne cele FREE NOW określają zwiększenie odsetka kobiet na stanowiskach menadżerskich do 38% do końca 2021 roku i do 43% do 2023 roku.
- W polskim zespole FREE NOW liczącym ponad 30 pracowników, odsetek kobiet na stanowiskach kierowniczych wynosi obecnie 40%.
- FREE NOW operuje w 11 europejskich krajach i zatrudnia ponad 1800 pracowników w 35 biurach.
Z okazji pierwszego Miesiąca Różnorodności ogłoszonego przez Komisję Europejską w maju, FREE NOW, której jednymi z wartości są „Diversity & Inclusion” podpisuje „Diversity Charter”. Obok tego zobowiązania firma postawiła sobie jasne cele: do końca 2021 roku zwiększy udział kobiet-liderek z 33 do 38 procent, a w 2023 r. docelowy udział kobiet na stanowiskach menedżerskich wyniesie 43 procent.
„Różnorodność jest wpisana w DNA naszej firmy. Jesteśmy pracodawcą zaangażowanym w zapewnianie równych szans, jeśli chodzi o zajmowane stanowiska, a także we wspieranie inicjatyw dotyczących szerzenia różnorodności i integracji społecznej w innych dziedzinach. Zobowiązujemy się do przestrzegania wartości podpisanej przez nas >>Karty Różnorodności<< i dajemy sygnał do dalszego rozszerzania naszego zaangażowania. We FREE NOW mamy jasną wizję: chcemy być firmą, w której najróżniejsze talenty mogą znaleźć miejsce i się rozwijać. Razem tworzymy platformę, która zapewnia mobilność dostępną dla każdego” - mówi Eckart Diepenhorst, Chief People and Communications Officer FREE NOW.
Podpisując „Diversity Charter”, FREE NOW, jako firma, daje przykład tolerancji i równości dla wszystkich osób bez względu na płeć, narodowość, pochodzenie etniczne, religię lub ideologię, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną i tożsamość. Firma zobowiązuje się między innymi do prowadzenia kultury organizacyjnej charakteryzującej się inkluzywnością, a także do zarządzania i raportowania procesów kadrowych zgodnie z „Diversity Charter”.
Inicjatywy regionalne na rzecz różnorodności i integracji
FREE NOW zamierza wzmocnić swoje zaangażowanie także na pozostałych polach dotyczących promowania różnorodności. Platforma niedawno dołączyła do inicjatywy UE Open Employers Pledge, aby wraz z innymi europejskimi firmami technologicznymi promować zmianę narracji i podejścia politycznego do migracji pracowników w Europie. Ponadto FREE NOW stworzyło wewnętrznie dla swoich pracowników grupy wymiany poglądów i informacji na różne tematy: od tożsamości płciowej po zdrowie psychiczne. Uzupełnieniem tych działań są inicjatywy regionalne. Na przykład w Hiszpanii, prowadzone są stypendia dla młodych ludzi z zawodów technologicznych. W Wielkiej Brytanii trwa kampania edukacyjna na temat zdrowia psychicznego wśród taksówkarzy. W Niemczech zostaną udostępnione pojazdy przystosowane do przejazdów dla osób na wózkach inwalidzkich. W Polsce, planowana jest kampania na rzecz promowania równości i wspieranie lokalnych organizacji.
„Jako międzynarodowa firma dążymy do promowania różnorodności płciowej oraz tożsamościowej i chcemy wpływać na poziom tolerancji i akceptacji wszelkich mniejszości. Latem planujemy kampanię edukacyjną w tej materii. >>Diversity & Inclusion<< to ważne elementy wizji i misji naszej marki. Działamy tak, aby nasza aplikacja umożliwiała dotarcie na miejsce każdej osobie niezależnie od tego, kim jest lub kim się poczuwa, i do tego chcielibyśmy zachęcić innych” - mówi Izabela Skonieczna, Head of Marketing w Polsce.
O FREE NOW:
FREE NOW to multiplatforma mobilności miejskiej, będąca częścią joint-venture BMW i Daimlera. Jest największym dostawcą usług mobilności miejskiej w Europie i najszybciej rosnącym konkurentem ride-hailingu w Ameryce Łacińskiej (pod nazwą Beat). Platforma FREE NOW pozwala zamówić nie tylko przejazdy z kierowcą, ale również wypożyczyć elektryczne hulajnogi (w 3 krajach), auta i skutery na minuty (w Niemczech). Łącznie działalność platformy pod nazwą FREE NOW obejmuje 10 krajów Europy, a pod nazwą Beat: 5 rynków Ameryki Łacińskiej i Grecję. FREE NOW jest dostępne w ponad 150 miastach z 16 krajów na świecie i skupia 50 milionów użytkowników. FREE NOW współpracuje z wieloma operatorami usług mobilności miejskiej i zatrudnia ponad 2000 pracowników w 35 biurach na całym świecie. CEO FREE NOW jest Marc Berg.
Źródło informacji: APA-OTS
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.05.2021, 10:00 |
Źródło informacji | APA-OTS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |