Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Jedna z wykonawczyń płaskorzeźby, G. Galbierska była pierwszą osobą demonstrującą zastosowanie skrzydeł. Fot. Archiwum Zajezdni Kultury w Pleszew](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2021-06/Jedna%20z%20wykonawczy%C5%84%20p%C5%82askorze%C5%BAby%2C%20G.%20Galbierska%20by%C5%82a%20pierwsz%C4%85%20osob%C4%85%20demonstruj%C4%85c%C4%85%20zastosowanie%20skrzyde%C5%82.%20Fot.%20Archiwum%20Zajezdni%20Kultury%20w%20Pleszew.jpg?itok=k3Hhw6Nn)
Na całym świecie modne jest wykonywanie murali przedstawiających skrzydła. Daje to możliwość wykonania sobie oryginalnego „anielskiego” zdjęcia na ich tle. Pomysł został w Pleszewie podchwycony, jednak poważnie zrewolucjonizowany przez inicjatora, Przemysława Marciniaka - dyrektora Zajezdni Kultury. – Przede wszystkim, nasze skrzydła mają formę płaskorzeźby i profil szyn kolejowych, które są naszym znakiem rozpoznawczym z racji ulokowania Zajezdni Kultury w obiektach pokolejowych – tłumaczy P. Marciniak. Pomysł w formę projektu ubrała natomiast Anna Sobkowiak – uznana grafik i mieszkanka gminy Pleszew.
Jak się okazało, wygięcie stalowych szyn w pożądany kształt jest niemal niemożliwe. Z pomocą przyszli kolejni pleszewianie, a konkretnie Gabriela Galbierska i Miłosz Pawlak pracujący pod kierownictwem Kamila Kalińskiego. Płaskorzeźba została przez nich stworzona techniką wydruku 3D. Niesamowity jest też materiał, którego użyto. To w pełni biodegradowalna mączka kukurydziana, ale co ciekawe - skrzydła o rozpiętości ponad 3 metrów są odporne na warunki atmosferyczne. Instalacja jest nocą podświetlana, co potęguje efekt.
- Motyw torów kolejowych towarzyszy nam każdego dnia. Nawiązujemy do niego w logotypie Zajezdni Kultury. Stuletnie szyny biegną pod szklaną podłogą naszej sali widowiskowej ulokowanej w byłym warsztacie naprawy taboru. Ten znak to metafora drogi, dążenia do realizacji wyzwań artystycznych. Każdy powinien też pamiętać, że tory kolejowe w Pleszewie to unikat na skalę światową. Zbudowane są bowiem z trzech, a nie dwóch szyn. Jedna z nich jest wspólna dla pociągów normalnotorowych i wciąż regularnie kursujących u nas pociągów wąskotorowych. Dwie pozostałe wykorzystywane są w zależności od szerokości osi danego składu – dodaje Przemysław Marciniak.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.06.2021, 18:46 |
Źródło informacji | Pleszew |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PZU wspiera Wielką Wyprawę Maluchów dla Dzieci
- 19.07.2024, 09:31
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Grupa PZU
-
Operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej sprzeciwiają się podwójnemu naliczaniu tantiem od reemitowania PAP
Operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej uiszczają opłaty na Polski Instytut Sztuki Filmowej, płacą nadawcom i dystrybutorom, ponadto płacą tantiemy za reemisję. „Teraz opłata od reemisji miałaby być podwójna. To absurdalne” - twierdzi Bogdan Łaga, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE).- 19.07.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom