Newsletter

Drugie Targi China-CEEC Expo oraz Międzynarodowe Targi Towarów Konsumpcyjnych zakończyły się sukcesem

15.06.2021, 09:29aktualizacja: 15.06.2021, 09:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

China-CEEC Expo & International Consumer Goods Fair (1)
China-CEEC Expo & International Consumer Goods Fair (1)
Pod hasłem „Wspieranie nowego paradygmatu rozwoju, dzielenie się szansą na wygraną” zakończyły się 11 czerwca w Ningbo, we wschodniochińskiej prowincji Zhejiang, Drugie Targi China-CEEC Expo oraz Międzynarodowe Targi Towarów Konsumpcyjnych, współorganizowane przez Chińskie Ministerstwo Handlu i Ludowy Rząd Prowincji Zhejiang, jako inicjatywa podjęta wspólnie przez Ludowy Rząd Ningbo, Departament Handlu Prowincji Zhejiang oraz Biuro Rozwoju Handlu Ministerstwa Handlu.

Prezydent Chin Xi Jinping wystosował list gratulacyjny z okazji wystawy, natomiast wicepremier Hu Chunhua wygłosił przemówienie podczas ceremonii otwarcia. Honorowymi gośćmi wystawy były Serbia i Czechy. Międzynarodowe osobistości z krajów dotkniętych pandemią uczestniczyły w forum w dwóch formach: przemówieniach online wygłaszanych przez dygnitarzy oraz wizytach bezpośrednich składanych przez wysłanników. Dwóch prezydentów i sześciu wicepremierów/ministrów z krajów honorowych wygłosiło przemówienia transmitowane w internecie, wyrażając życzenia rozszerzenia przyjaznej wymiany z Chinami i zdecydowanego wspierania współpracy Chiny-Wspólnota Gospodarcza Państw Europy. W targach wzięli udział przedstawiciele 52 krajów (w tym 13 z krajów Europy Środkowo-Wschodniej), wśród nich 32 ambasadorów (4 z krajów Europy Środkowo-Wschodniej).

Całkowita powierzchnia targów to 200 000 metrów kwadratowych, czyli prawie 90 000 metrów kwadratowych więcej niż w pierwszej edycji. Ponadto podczas Expo po raz pierwszy zbudowano specjalne obszary wystawiennicze dla integracji handlu krajowego i zagranicznego, zakupów zagranicznych towarów i handlu cyfrowego Zhejiang. Ponad 3000 stoisk przyciągnęło 2041 wystawców i 7468 zawodowych handlowców. W imprezie wzięły udział centralne przedsiębiorstwa chińskie oraz znane firmy, w tym China Road and Bridge Corporation (CRBC) i BGI, a także międzynarodowe marki z Europy Środkowo-Wschodniej, takie jak Gorenje i Tescoma. Poza specjalnymi produktami rolnymi i towarzyszącymi eksponowane były również maszyny i elektronika, produkty związane z życiem i zdrowiem oraz pięć innych kategorii. Na targach zadebiutowały czeskie czołowe naczynia kuchenne, pianina PETROF i inne ekskluzywne marki. Słoweński Pipistrel Aircraft, polskie jachty, rumuńskie kampery wysokiej klasy, chińsko-czeskie helikoptery Wanfeng, laboratorium MGI Fire Eye, najnowsze produkty AI Huawei i wiele innych wysokiej klasy, wyrafinowanych i najnowocześniejszych produktów również zostało zaprezentowanych zwiedzającym.

Podczas targów dokonano planowych zakupów na łączną kwotę 10,78 mld juanów (w tym 7,46 mld juanów z krajami Europy Środkowo-Wschodniej) oraz podpisano 97 dwustronnych projektów inwestycyjnych o wartości 18,21 mld dolarów. Powołano również porozumienie przemysłu zdrowia publicznego Sojusz Przemysłowy Zdrowia Publicznego Chiny-CEEC, Sojusz Think Tanków Edukacyjnych Zhejiang-CEEC i innych instytucji. Oficjalnie zaprezentowane zostały: Przedstawicielstwo Izby Handlowo-Przemysłowej Ningbo w Chinach (Ningbo), Baza Demonstracyjna Wymiany Ludzkiej CEEC, Przedstawicielstwo Izby Handlowo-Przemysłowej Ningbo w Serbii, Pilotażowa Strefa Wolnego Handlu CEEC w Chinach (Zhejiang) oraz Baza Młodzieżowej Przedsiębiorczości i Innowacji. Uruchomiona została strona internetowa Wymiany Edukacyjnej CEEC oraz „Cyfrowa Platforma Usługowa Yixinou”. Kuchnia CEEC oraz „Poetyckie i malownicze Zhejiang - Tysiące przysmaków ze stu powiatów” zaprezentowały wspaniały efekt marki, przyciągając ponad 60 000 odwiedzających w ciągu trzech dni.

W Ningbo ulokowało się w sumie 17 platform instytucjonalnych, w tym grupa robocza Chiny-CEEC ds. sanitarnych i kwarantannowych środków ochrony zwierząt i roślin, mechanizm dialogu w ramach współpracy handlu elektronicznego Chiny-CEEC, indeks handlowy Chiny-CEEC oraz cyfrowa platforma handlowa „Qiaolian International” (ceecexpo.com/), co pozwoli miastu stać się gospodarzem dla najbardziej skoncentrowanych działań instytucjonalnych w ramach współpracy Chiny-CEEC.

KONTAKT:

He Jian

tel. 0086574-89387195

e-mail: hej@cceecexpo.org

Źródło informacji: China-CEEC Expo & International Consumer Goods Fair

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 15.06.2021, 09:29
Źródło informacji China-CEEC Expo & International Consumer Goods Fair
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ