Newsletter

BANK HANDLOWY SA (25/2021) Zmiany w składzie Rady Nadzorczej Banku Handlowego w Warszawie S.A.

17.06.2021, 16:02aktualizacja: 17.06.2021, 16:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 25/2021

Podstawa prawna: § 5 pkt 5) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz.U. z 2018 r. poz. 757).

Bank Handlowy w Warszawie S.A. (dalej "Bank") informuje, że w dniu 17 czerwca 2021 r. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Banku z dniem 18 czerwca 2021 r. powołało w skład Rady Nadzorczej, na nową wspólną trzyletnią kadencję, następujące osoby:

1) Pani Kristine Braden

Pani Kristine Braden pełni funkcję Citi Europe Cluster Head kierując działalnością firmy na obszarze obejmującym 22 rynki i kraje, w których firma nie jest obecna bezpośrednio. Ponadto powierzono jej stanowisko CEO spółki Citigroup Global Markets Europe AG. Podstawowym miejscem pracy Pani Braden jest Frankfurt, Republika Federalna Niemiec.

Pani Kristine Braden pracuje w Citi od 22 lat i w tym okresie pełniła różne funkcje w USA, Regionach EMEA, Azji i Ameryki Łacińskiej. W latach 2018-2020 była Szefem Biura (Chief of Staff) Mike'a Corbata (CEO Citi) i przewodniczącą North American Business Council oraz State Leadership Councils, z siedzibą w Nowym Jorku. Od 2015 r. do 2018 r. była Dyrektorem Citi (CCO) oraz Szefową Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej na Szwajcarię, Monako i Liechtenstein z siedzibą w Zurychu. Przed przeprowadzką do Szwajcarii pełniła funkcję Szefa Global Subsidiaries Group w Europie, z siedzibą w Londynie. Przez 14 lat pracowała w Azji, w różnych obszarach w tym obejmujących: bankowość, rynki kapitałowe i usługi transakcyjne z siedzibą w Hongkongu i Manili. Swoją karierę rozpoczęła w Global Emerging Markets jako uczestniczka Programu Rozwoju Kadry Kierowniczej, zajmując różne stanowiska w Republice Dominikany, Hongkongu, na Filipinach i w Egipcie.

Pani Kristine Braden działa na rzecz wzrostu udziału kobiet w rynku pracy. Znalazła się pośród 100 czołowych kobiet wybranych przez magazyn Financial News w obszarze finansów w Regionie EMEA, ponadto znalazła się wśród 100 najlepszych bankowców w Szwajcarii wyróżnionych przez Bilanz Magazine oraz 100 najbardziej wpływowych kobiet biznesu Szwajcarii wybranych przez Women in Business Magazine. Kristine była również Prezesem Advance Women, organizacji non profit promującej równość płci w Szwajcarii. Obecnie pełni funkcję Families Matter Affinity Co-Lead w Citi.

Pani Kristine Braden była również Prezesem Association of Foreign Banks w Szwajcarii oraz członkiem Rady Swiss Bankers Association. Należała również do Szwajcarsko-Amerykańskiej Izby Handlowej oraz działała w Chapter Board Doing Business w Szwajcarii.

W ramach działalności pozazawodowej w latach 2013-2017 działała w kierownictwie Opportunity International UK, globalnej organizacji charytatywnej aktywnej w dziedzinie mikrofinansowania.

Pani Kristine Braden posiada licencjat w zakresie nauk politycznych uzyskany na University of California, Berkeley, Kalifornia. Ponadto Pani Braden ukończyła szkołę rachunkowości i finansowania przedsiębiorstw na poziomie magisterskim na Johns Hopkins University, School of Advanced International Studies, Waszyngton.

Pani Kristine Braden nie wykonuje innej działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Banku Handlowego w Warszawie S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Pani Kristine Braden nie jest wpisana w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.

2) Pani Jenny Grey

Pani Jenny Grey w styczniu 2021 r. została powołana na stanowisko Przewodniczącej obszaru Odpowiedzialności, Kultury Korporacyjnej i Transformacji Talentowej. W poprzedniej roli od lutego 2016 r. pełniła funkcję Szefa ds. Zarządzania Kadrami w Citi w Regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Wcześniej, od października 2012 roku, Pani Grey piastowała funkcję Szefa ds. Relacji Publicznych w Regionie EMEA i odpowiadała za ochronę i wzmacnianie reputacji Citi w Regionie EMEA. Zakres jej obowiązków obejmował relacje z mediami, komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, rozwój marki i społeczności.

Pani Jenny Grey posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze komunikacji. Do Citi dołączyła w październiku 2012 r., po czterech latach pracy w brytyjskiej administracji rządowej, ostatnio w siedzibie Premiera Wielkiej Brytanii przy Downing Street 10 jako Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Rządowej. Była Szefem ds. Merytorycznych (Head of Profession), kierując 5 tysiącami pracowników zajmujących się komunikacją w całym sektorze państwowym.

W poprzednich latach pracowała w sektorze publicznym, gdzie piastowała stanowisko Dyrektora ds. Komunikacji i Marketingu Społecznego m.in. w brytyjskiej służbie zdrowia (National Health Service) oraz w Komisji Audytu. Była również Dyrektorem ds. Korporacyjnych i Międzynarodowych w Cancer Research UK, największej fundacji charytatywnej w Wielkiej Brytanii, gdzie stworzyła pierwszą jednostkę odpowiedzialną za politykę publiczną i wsparcie.

Pani Jenny Grey rozpoczęła karierę zawodową w reklamie, a następnie została doradcą public relations ze specjalizacją w obszarze zarządzania reputacją i zarządzania kryzysowego. Doradzała wielu klientom międzynarodowym, w tym takim korporacjom jak McDonald's, Toyota, BP czy Allied Domecq.

Pani Jenny Grey ukończyła studia magisterskie w dziedzinie psychologii społecznej w London School of Economics oraz z wyróżnieniem studia w zakresie języka angielskiego i literatury angielskiej na Durham University, dzięki czemu zdobyła przydatną wiedzę teoretyczną z zakresu komunikacji społecznej i zarządzania zasobami ludzkimi.

Pani Jenny Grey nie wykonuje innej działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Banku Handlowego w Warszawie S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Pani Jenny Grey nie jest wpisana w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.

3) Pan Marek Kapuściński

Pan Marek Kapuściński do września 2016 przez 25 lat związany był z firmą Procter & Gamble. Współtwórca sukcesu firmy na rynku polskim i środkowo-europejskim, w tym wielu standardów funkcjonowania polskiego rynku od czasów transformacji, np. norm dla przemysłu kosmetycznego, etyki biznesu, w zakresie odpowiedzialności społecznej, czy samoregulacji w dziedzinie reklamy. Od lipca 2011 roku Dyrektor Generalny i Wiceprezydent (czyt. Prezes Zarządu/CEO) dla kluczowych dla P&G 9 rynków Europy Środkowej, zaś od stycznia 2007 roku dla Polski i krajów bałtyckich. Pierwszy Polak i Środkowo-Europejczyk na szczeblu zarządczym w tej globalnej korporacji, aktywny członek zarządu regionalnego firmy oraz jej Global Business Leadership Council zrzeszającej wszystkich 250 menedżerów najwyższego szczebla firmy. Doświadczony CEO i lider, ekspert w dziedzinach strategii, innowacji i zarządzania, aktywny twórca standardów stale adaptującego się do nowych wyzwań brand managementu, shopper marketingu, sprzedaży i komunikacji w warunkach digitalizacji i omni-channel. Jako pierwszy Polak i Środkowo-Europejczyk w P&G promowany kolejno na stanowiska Menedżera Marki, Kierownika Marketingu i Dyrektora Marketingu, także przez 5 lat odpowiedzialny za rozwój szeregu marek w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Współtwórca strategii i przewodniej pozycji rynkowej marek takich jak Always, Vizir, Ariel, Lenor, Fairy, Pampers, Gillette, Head&Shoulders, Pantene, Blend-A-Med, Old Spice. W uznaniu wkładu w budowanie marek oraz standardów i praktyk polskiego rynku reklamy wyróżniony przez Media Marketing Polska tytułem "Marketera 20-lecia". Wykładowca i prelegent, juror, uczestnik paneli dyskusyjnych. Obecnie zasiada w Radach Nadzorczych firm i organizacji pożytku publicznego oraz doradza ich zarządom. Prywatnie inwestor w start-upy i darczyńca na rzecz rozwoju młodej polskiej kultury i sztuki.

Pan Marek Kapuściński ukończył studia magisterskie na Wydziale Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie (obecnie Szkoła Główna Handlowa w Warszawie) oraz studia podyplomowe SEHNAP / Stern School of Business na New York University.

Pan Marek Kapuściński nie wykonuje innej działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Banku Handlowego w Warszawie S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Pan Marek Kapuściński nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.

4) Pan Gonzalo Luchetti

Pan Gonzalo Luchetti ma bogate doświadczenie zawodowe wynikające z pełnionych funkcji.

Pan Gonzalo Luchetti jest obecnie Szefem Bankowości Detalicznej w USA. Wcześniej pełnił funkcję Szefa Bankowości Detalicznej Citi w Azji i Regionie EMEA. Na tym stanowisku Pan Gonzalo Luchetti odpowiadał za całość operacji bankowości detalicznej, w tym depozyty, Wealth Management, bancassurance, małe przedsiębiorstwa, karty kredytowe, kredyty dla klientów indywidualnych oraz kredyty hipoteczne. Wcześniej, w 2015 r., pełnił funkcję Szefa Bankowości Detalicznej w Azji i pomógł przeprowadzić istotną transformację tego biznesu, polegającą na dostosowaniu jego sieci dystrybucji, zwiększeniu skali działalności wybranych podmiotów oraz cyfryzacji modelu działalności.

Przed przyjazdem do Azji pracował w Nowym Jorku jako Globalny Szef ds. Wealth Management i Ubezpieczeń. Był odpowiedzialny za globalną dystrybucję produktów Citigold, Citigold Private Client, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych oraz za Global International Personal Bank. Na tym stanowisku odpowiadał za globalne relacje z firmami zarządzającymi aktywami i firmami ubezpieczeniowymi. Ponadto w 2009 r. był odpowiedzialny za International Personal Banking w Stanach Zjednoczonych.

Pan Gonzalo Luchetti dołączył do Citi w 2006 r. jako Szef ds. Strategii Bankowości Prywatnej Citi w Ameryce Łacińskiej, gdzie kierował działaniami w zakresie strategii wzrostu, poszukiwania źródeł zysków, segmentacji klientów oraz zwiększania produktywności sprzedaży. Następnie w 2007 r. objął dodatkowo funkcję Dyrektora Finansowego tego biznesu.

Przed Citi pracował w JP Morgan Chase w dziale Optymalizacji Działalności w Pionie Międzynarodowych Usług Finansowych. Wcześniej pracował w Bain & Company jako konsultant ds. zarządzania w biurach w San Francisco i Londynie.

Pan Gonzalo Luchetti ukończył studia MBA na Stanford University Graduate School of Business oraz studia licencjackie w dziedzinie informatyki na Politechnice w Buenos Aires. Posiada licencje US Securities Registration wydane przez FINRA, serii 7, 63, 24 i 65.

Pan Gonzalo Luchetti nie wykonuje innej działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Banku Handlowego w Warszawie S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Pan Gonzalo Luchetti nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.

5) Frank Mannion

Pan Frank Mannion obecnie pełni funkcję Citi Chief Financial Officer w Regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). W ramach funkcji, którą objął w styczniu 2011 r., odpowiada za grupę ponad 1000 pracowników w całym Regionie.

Pan Frank Mannion swoją karierę zawodową rozpoczął w Irlandii, a następnie przeniósł się do Londynu, gdzie podjął współpracę z PricewaterhouseCoopers.

Pracę w Citi rozpoczął w 1989 r. w zespole ds. planowania i analiz w Wielkiej Brytanii. W trakcie swojej dotychczasowej kariery pełnił wiele funkcji finansowych, w tym Kierownika ds. finansowania nowoczesnych technologii (Technology Finance Manager) i Szefa Kontroli Produktów CMB EMEA. W 2008 r. objął funkcję Citi Regional Franchise Controller w Regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA), gdzie odpowiadał za grupę ponad 800 pracowników z różnych obszarów. Wcześniej kierował obszarem Kontroli Produktów i Sprawozdawczości Regulacyjnej (Product Control, Controllers and Regulatory Reporting) jako CMB EMEA Regional Controller.

Pan Frank Mannion ukończył National University of Ireland w Galway, uzyskując tytuł licencjata w dziedzinie handlu oraz magistra w dziedzinie edukacji. Posiada również tytuł dyplomowanego księgowego (Chartered Accountant).

Pan Frank Mannion nie wykonuje innej działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Banku Handlowego w Warszawie S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Pan Frank Mannion nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.

6) Anna Rulkiewicz

Pani Anna Rulkiewicz od 2002 roku jest związana z Grupą LUX MED. Na początku Pani Anna Rulkiewicz pełniła funkcję Dyrektora Marketingu i Sprzedaży oraz Członka Zarządu.

W 2007 r. objęła funkcję Prezesa Zarządu Grupy LUX MED., którą pełni do dzisiejszego dnia. Od końca 2011 r. pełni także funkcję Dyrektora Zarządzającego LMG Försäkrings AB, działającego w Polsce pod marką LUX MED Ubezpieczenia.

Od 2011 r. Pani Anna Rulkiewicz jest Prezesem Pracodawców Medycyny Prywatnej (druga kadencja), a od 2016 r. pełni funkcję Wiceprezydenta Pracodawców RP.

Pani Anna Rulkiewicz jest absolwentką Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, na którym w 1994 r. uzyskała stopień magistra. Pani Anna Rulkiewicz jest również absolwentką Uniwersytetu w Hamburgu. W 1998 roku ukończyła studia podyplomowe w Polsko-Francuskim Instytucie Ubezpieczeń oraz cykl szkoleń z zakresu m.in. zarządzania, sprzedaży, komunikacji, marketingu w ramach certyfikowanego programu branży ubezpieczeniowej LIMRA 'Marketing Strategies for Executive Advancement' (LIMRA Executive Development Group). W 2018 r. ukończyła też Stanford Executive Program na Stanford University Graduate School of Business.

Pani Anna Rulkiewicz nie wykonuje innej działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Banku Handlowego w Warszawie S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Pani Anna Rulkiewicz nie jest wpisana w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.

7) Sławomir S. Sikora

Pan Sławomir S. Sikora posiada 32 letnie doświadczenie w bankowości, od 2003 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Banku Handlowego w Warszawie S.A. Pan Sikora poinformował, iż nie będzie ubiegał się o wybór na kolejną kadencję, w związku z tym jego mandat wygaśnie w dniu odbycia ZWZ w 2021 r.

W latach 2005-2008 Pan Sławomir S. Sikora był członkiem Citigroup Management Committee w Nowym Jorku.

Wcześniej w latach 2001-2003 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Banku Amerykańskiego w Polsce S.A.

W latach 1994-2001 pracował w Powszechnym Banku Kredytowym S.A. na stanowisku Szefa Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej w randze Wiceprezesa Zarządu.

W latach 1989 - 1994 pełnił szereg wysokich rangą funkcji w Ministerstwie Finansów (m.in. był Dyrektorem Departamentu Bankowości i Instytucji Finansowych).

Pan Sławomir S. Sikora jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Pani Sławomir S. Sikora nie wykonuje innej działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Banku Handlowego w Warszawie S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Pan Sławomir S. Sikora nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.

8) Barbara Smalska

Pani Barbara Smalska karierę zawodową rozpoczęła w roku 2002 w warszawskim biurze The Boston Consulting Group. W latach 2002-2006 na stanowiskach Associate, Senior Associate, Consultant brała udział w wielu projektach w sektorach usług finansowych i telekomunikacyjnych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, w zakresie m.in.: strategii biznesowej, modelu operacyjnego, organizacji i aktywizacji sieci sprzedaży, reorganizacji i optymalizacji kosztów. W latach 2006-2008 jako Project Leader, a następnie Principal zarządzała projektami strategicznymi dla największych polskich banków, ubezpieczycieli i firm telekomunikacyjnych, głównie w zakresie strategii biznesowej i strategii dystrybucji w segmencie klienta detalicznego.

Od 2008 roku związana była z Grupą PZU: jako dyrektor (2008-2010) i dyrektor zarządzający (2010-2012) odpowiedzialna była za różne aspekty zarządzania segmentem klientów indywidualnych i MSP Grupy PZU, w szczególności obszary produktu, marketingu, sprzedaży i analitycznego CRM. W latach 2013-2014 jako członek zarządu PZU SA i PZU Życie SA odpowiedzialna całościowo za segment klienta indywidualnego i MSP Grupy PZU. Jako przewodniczący, a następnie niezależny członek Rady Nadzorczej Link4 TU S.A. (2014-2016) odpowiadała za nadzór nad oraz proces włączenia Link4 do Grupy PZU. Pani Barbara Smalska zasiadała również w Radzie Nadzorczej PTE PZU SA (2013-2014).

W latach 2015-2017 Barbara Smalska pełniła funkcję wiceprezesa Alior Bank S.A., odpowiedzialnego za obszary strategii, fuzji (w szczególności za proces integracji prawnej i operacyjnej z działalnością wydzieloną Banku BPH S.A. oraz realizację synergii fuzyjnych), kanałów zdalnych (sprzedaż przez internet oraz rozwój bankowości internetowej i mobilnej) a także inne projekty rozwojowe oraz IT.

Pani Barbara Smalska jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, na którym w 1997 r. uzyskała tytuł magistra fizyki a w 2001 r. stopień doktora fizyki cząstek elementarnych.

Pani Barbara Smalska nie wykonuje innej działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Banku Handlowego w Warszawie S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej lub innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek organu. Pani Barbara Smalska nie jest wpisana w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.06.2021, 16:02
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii