Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Design dla przedsiębiorców - Dostępność Plus” to konkurs, który w czasie pandemii cieszył się ogromnym zainteresowaniem firm. Celem konkursu jest dofinansowanie opracowania nowego lub ulepszonego projektu wzorniczego, którego efektem będzie wdrożenie na rynek innowacji produktowej oraz dofinansowanie niezbędniej do jej wdrożenia inwestycji. Innowacja produktowa ma zaspokoić specyficzne potrzeby osób z ograniczeniami funkcjonalnymi, zarówno fizycznymi, jak i poznawczymi.
Konkurs był skierowany do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw działających na terytorium Polski z wyłączeniem województw ze wschodniej części Polski: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego.
Wyniki konkursu
Przedsiębiorcy złożyli do PARP 851 wniosków. W tym 26 firm - ze względu na pandemię, a zgodnie z procedurami - przekazało wnioski w ciągu 14 dni po zakończeniu naboru. 140 wniosków na kwotę 67,5 mln zł dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim. 711 wniosków na łączną kwotę ponad 393,5 mln zł dla projektów zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie.
Ocena 467 projektów z I rundy konkursu została zakończona terminowo. Dofinansowanie przyznano 128 projektom, w tym 13 zlokalizowanym w województwie mazowieckim i 115 w pozostałych województwach.
Do województwa mazowieckiego popłynie łącznie prawie 5,5 mln zł. Do pozostałych województw (z wyłączeniem województw ze wschodniej części Polski) - ponad 64 mln zł.
„Mimo wyczerpania 70 mln zł alokacji konkursu już po jego I rundzie, PARP zapewni środki na dofinansowanie projektów, które będą rekomendowane w wyniku oceny II rundy konkursu”- mówi Anna Forin, dyrektor Departamentu Usług Proinnowacyjnych w PARP. „Ze względu na bardzo dużą liczbę projektów termin oceny II rundy konkursu został przedłużony przez Instytucję Zarządzającą POIR. Jej wyniki będą znane po 28 sierpnia 2021 r.” - dodaje.
Na co można przeznaczyć dofinansowanie
Wartość złożonego projektu musiała mieścić się w przedziale pomiędzy 60 tys. zł a 1,5 mln zł. W konkursie przedsiębiorcy musieli wnieść wkład własny do części usługowej projektu w wysokości zaledwie 15 proc. kosztów.
Otrzymane wsparcie firmy będą mogły przeznaczyć na sfinansowanie profesjonalnego procesu projektowego, czyli na usługi audytu wzorniczego i otoczenia rynkowego, przygotowanie strategii wzorniczej, prototypowanie i testowanie. Ponadto beneficjenci będą mogli skorzystać z usług doradczych pomocnych w komercjalizacji innowacyjnego produktu opracowanego na podstawie projektu wzorniczego, a także wykorzystać środki na realizację inwestycji, czyli wdrożenia na rynek (w tym zakup środków trwałych służących jego wdrożeniu oraz zakup patentów i licencji).
Obowiązkowym kryterium było wykazanie przydatności opracowanych rozwiązań w eliminowaniu konkretnych dla danej grupy osób barier dostępności w codziennym i bardziej samodzielnym funkcjonowaniu w społeczeństwie. Projekty mogły przewidywać usprawnienia dla seniorów, osób z niepełnosprawnościami fizycznymi i poznawczymi oraz osób czasowo mniej sprawnych, na przykład ruchowo.
Zobacz listę projektów rekomendowanych do dofinansowania.
Więcej informacji na stronie działania „Design dla przedsiębiorców – Dostępność plus”.
Kontakt dla mediów:
Anna Bracik
rzecznik prasowy PARP
e-mail: anna_bracik@parp.gov.pl
tel. +48 605 304 444
Źródło informacji: PARP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.06.2021, 09:12 |
Źródło informacji | PARP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Multiply Group finalizuje przejęcie Tendam, podwajając wynik operacyjny EBITDA i zwiększając globalny zasięg
• Tendam to druga co do wielkości grupa odzieżowa w Hiszpanii według udziału w rynku oraz jedna z wiodących europejskich grup odzieżowych prowadzących sprzedaż wielokanałową.
• 12 ugruntowanych marek własnych Tendam z sektora artykułów odzieżowych zapewnia różnorodność i międzynarodowy zasięg, jeszcze bardziej pogłębiając obecność Grupy w branżach konsumenckich.
• Transakcja wyceniona na kwotę 5,6 mld AED (1,3 mld EUR) wartości przedsiębiorstwa plasuje Multiply Group jako kluczowy podmiot na globalnym rynku detalicznej sprzedaży odzieży.- 25.07.2025, 11:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Kultowy różowy Cadillac Mary Kay teraz jako elektryk w całkowicie nowej odsłonie OPTIQ
Służbowy samochód nowej generacji jako sposób na wsparcie innowacyjności, dbałości o środowisko i wykorzystywania możliwości biznesowych z myślą o przyszłości.- 25.07.2025, 10:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BusinessWire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ