Pobierz materiał i Publikuj za darmo
TOKIO--(BUSINESS WIRE)-- teamLab Planets TOKYO świętuje w tokijskim Toyosu swoją trzecią rocznicę, rozbudowując obiekt: 2 lutego muzeum otworzy nowy ogród z dwoma interaktywnymi artystycznymi przestrzeniami.
Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20210629005465/en/
Dla zwiedzających otwarte zostaną dwa ogrody: w jednym z nich będzie można stać się jednością z kwiatami, zanurzając się w ponad 13 tys. żywych orchideach, które kwitną w powietrzu; drugi, ogród mchów wypełniony jest owoidami, które rozbłyskują się i rezonują pod wpływem pchnięcia zwiedzających lub podmuchu wiatru.
teamLab Planets, na który składa się dziewięć dzieł, w tym cztery gigantyczne przestrzenie artystyczne i dwa ogrody, zabiera zwiedzających w imersyjną podróż po muzeum, gdzie brodzą po wodzie i przemierzają ogrody, stając się jednością z otaczającymi ich kwiatami.
teamLab Planets Materiał filmowy: https://youtu.be/-uJTk_mRmUY
teamLab Planets
teamLab Planets to muzeum, w którym brodzi się po wodzie i przemierza ogród, stając się jednością z kwiatami. Obejmuje łącznie dziewięć dzieł, w tym cztery ogromne przestrzenie wystawowe i dwa ogrody.
Gdy wspólnie z innymi zwiedzającymi zanurzamy całe ciało w sztuce, zacierają się granice między ciałem a dziełem sztuki, granice między własnym „ja”, innymi ludźmi i światem stają się płynne, a my tworzymy nową relację bez granic między sobą a światem.
Odwiedzający wchodzą do muzeum boso, po czym wraz z innymi zagłębiają się w ogromne przestrzenie wypełnione dziełami sztuki.
Szczegóły dotyczące wystaw: planets.teamlab.art/
[Ogród 2]
Floating Flower Garden; Flowers and I are of the Same Root, the Garden and I are One (Ogród fruwających kwiatów: kwiaty i ja wyrastamy z tego samego korzenia, Ogród i ja jesteśmy jednością)
teamLab, 2015, interaktywna instalacja kinetyczna, ciągła, oprawa dźwiękowa: Hideaki Takahashi Materiał ilustracyjny: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/ffgarden_planets/
Ogród fruwających kwiatów składa się z trójwymiarowej masy kwiatów.
Unoszą się one nad ludźmi, a gdy ci poruszają się dalej, ponownie opadają. Przestrzeń artystyczna wypełniona jest po brzegi unoszącymi się w powietrzu kwiatami. W muzeum stworzono przestrzenie, w których człowiek znajduje się w centrum. Dzięki temu zwiedzający mogą swobodnie przechadzać się po trójwymiarowej, wypełnionej kwiatami przestrzeni. W przypadku spotkania w niej innych zwiedzających ich przestrzenie łączą się w jedną.
Mówi się, że ogrody zen powstały jako miejsce, w którym grupy kapłanów Zen ćwiczą stawanie się jednością z naturą. W jednym z chińskich koanów zen (koan to pytanie lub odpowiadanie będące częścią szkolenia teologicznego kapłanów Zen) pt. „Kwiat Nansena” mężczyzna imieniem Rikukô Taifu, podczas rozmowy z Nansenem, powiedział: "Jak mówi Jô Hoshi, >>Niebo i ja wyrastamy z tego samego korzenia. Wszystko, również i ja, pochodzi z tej samej materii<<. To wspaniałe! Wskazując palcem na kwiat w ogrodzie, Nansen powiedział: >>Dziś ludzie patrzą na ten kwiat, jak gdyby znajdowali się we śnie<<”.
Dzieło to pozwala zwiedzającym zanurzyć się w kwiatach, zjednoczyć się z ogrodem. Gdy człowiek staje się jednością z kwiatami i patrzy na nie, one odwzajemniają spojrzenie. Możliwe, że niektórzy tak naprawdę po raz pierwszy patrzą na kwiaty.
Kwiaty kwitnące w powietrzu to epifityczne orchidee. Epifity występują niezwykle często w rodzinie orchidei, a orchidee epifityczne mogą rosnąć bez ziemi, wchłaniając wodę z powietrza. Kwiaty użyte w dziele są żywe, cały czas rosną i kwitną z każdym dniem.
Mówi się, że orchidee były ostatnimi roślinami, które pojawiły się na Ziemi. Grunt pokryty był już innymi roślinami, dlatego w toku ewolucji orchidee wykształciły zdolność życia na kamieniach i drzewach, czyli tam, gdzie inne rośliny by nie przetrwały. Orchidee posiadają zdolność szybkiego przystosowywania i rozprzestrzeniania się. Szacuje się, że tylko dzikich odmian tej rośliny jest od 25 do 30 tys. Prawdopodobnie charakteryzuje się ona największą liczbą odmian wśród wszystkich roślin. Niestety wiele z nich jest zagrożonych z uwagi na utratę naturalnych siedlisk lub nadmierną eksploatację w wyniku rozwoju cywilizacyjnego.
Nasiona orchidei są drobne jak pył, z niedojrzałymi zarodkami, bez bielma i niewielką zdolnością magazynowania substancji odżywczych. W przyrodzie kiełkowanie nasiona wymaga symbiozy z określonym grzybem, a symbiotyczny grzyb dostarcza substancji odżywczych. Nasiona nie posiadają rezerwy niezbędnej do kiełkowania i nie mogą wypuszczać pędów, co zdawałoby się przeczyć samej istocie nasiona. Nasiona powinny również stanowić magazyn potrzebny młodym roślinom do kiełkowania, jednak ostatnia odmiana orchidei, jaka pojawiła się na Ziemi, wyzbyła się również i tej właściwości. Wszystko to skłania do refleksji nad ścieżkami, jakie obiera ewolucja.
Wiadomo, że ewolucja orchidei przebiegała równolegle z pewnymi owadami przenoszącymi pyłek, których dynamiczna ewolucja ma prawdopodobnie cały czas miejsce. Od aktywności tych owadów zależy intensywność aromatu wydzielanego przez kwiaty w przestrzeni artystycznej. Dlatego też panujący w niej zapach zmienia się w zależności od pory dnia.
Moss Garden of Resonating Microcosms- Solidified Light Color, Sunrise and Sunset (Ogród mchów, rezonujących mikrokosmosów - kolor światła stałego, wschód i zachód słońca)
teamLab, 2021, interaktywna instalacja cyfrowa, ciągła, oprawa dźwiękowa: Hideaki Takahashi
Materiał ilustracyjny: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/resonating_microcosms_mossgarden_planets/
Wraz ze wschodem słońca owoidy zaczynają odzwierciedlać otaczający je świat. Popchnięte przez człowieka albo podmuch wiatru opadają, by ponownie się podnieść, wydając przy tym rezonujący dźwięk. Znajdujące się w otoczeniu inne owoidy reagują jeden po drugim, rezonując tym samym dźwiękiem.
Podczas zachodu słońca owoidy świecą własnym światłem. Popchnięty przez człowieka albo podmuch wiatru owoid opada, by ponownie się podnieść, wydając przy tym dźwięk i emitując światło o kolorze charakterystycznym dla dźwięku. Otaczające go inne owoidy również reagują jeden po drugim, wydając ten sam dźwięk i emitując światło o tym samym kolorze, które rezonuje.
Gdy wiatr ucicha i ludzie ich nie popychają, owoidy zaczynają powoli migotać. Ponieważ kolor owoidów tworzy światło, mogą one emitować 61 różnych kolorów światła stałego.
[Następujące prace wciąż są dostępne dla zwiedzających]
Drawing on the Water Surface Created by the Dance of Koi and People – Infinity
teamLab, 2016-2018, interaktywna instalacja cyfrowa, ciągła, oprawa dźwiękowa: Hideaki Takahashi
Materiały ilustracyjne: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/koi_and_people/
Materiały filmowe https://youtu.be/qAebQICA-fE
The Infinite Crystal Universe
teamLab, 2018, interaktywna instalacja rzeźb świetlnych, LED, ciągła, oprawa dźwiękowa: teamLab
Materiały ilustracyjne: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/infinite_crystaluniverse/
Materiały filmowe: https://youtu.be/b0BboQnqT_4
Floating in the Falling Universe of Flowers
teamLab, 2016-2018, interaktywna instalacja cyfrowa, ciągła, oprawa dźwiękowa: Hideaki Takahashi
Materiały ilustracyjne: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/fitfuof/
Materiał filmowy: https://youtu.be/ZCFsCHLGFlM
Expanding Three-Dimensional Existence in Transforming Space - Flattening 3 Colors and 9 Blurred Colors, Free Floating
teamLab, 2018, interaktywna instalacja, ciągła, oprawa dźwiękowa: Hideaki Takahashi
Materiał ilustracyjny: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/transformingspace/
Materiał filmowy: https://youtu.be/je04z4596Xc
* teamLab Planets, obejmujące powyższe cztery ogromne przestrzenie artystyczne, to muzeum, w którym brodzi się po wodzie i przemierza ogród, stając się jednością z kwiatami.
[podsumowanie wystawy]
teamLab Planets TOKYO
https://planets.teamlab.art/tokyo/
#teamLabPlanets
Czas trwania: 7 lipca 2018 r. – koniec 2022 r.
Miejsce: teamLab Planets TOKYO (6 Chome-1-16 Toyosu, Koto City, Tokyo)
Godziny otwarcia:
Czerwiec pon. - piąt. 10:00 - 18:00 / sob., niedz., święta 09:00 - 19:00
*Ostatni zwiedzający wpuszczani są na 30 minut przed zamknięciem
Lipiec pon. - piąt. 10:00 - 20:00 / sob., niedz., święta i 22 lipca 09:00 - 20:00
*Ostatni zwiedzający wpuszczani są na 1 godzinę przed zamknięciem
Dni zamknięcia: 1 lipca, 20 lipca
Bilety:
Bilet wejścia
Dorośli (od 18. roku życia): 3200 JPY
Studenci / uczniowie szkół zawodowych: 2500 JPY
Uczniowie gimnazjów / szkół średnich: 2000 JPY
dzieci (w wieku 4-12 lat) 300 JPY
dzieci (w wieku 3 lat i młodsze) za darmo
Seniorzy (od 65. roku życia): 2400 JPY
Osoby niepełnosprawne: 1600 JPY
Sklep z biletami do teamLab Planets TOKYO: https://teamlabplanets.dmm.com/en
* Ceny i godziny otwarcia mogą ulec zmianie. Zapraszamy na oficjalną stronę internetową, na której zamieszczane są aktualne informacje.
Oficjalne profile w mediach społecznościowych:
Instagram: https://www.instagram.com/teamlab.planets/
Facebook: https://www.facebook.com/TL.Planets/
Twitter: https://twitter.com/teamLabPlanets
Środki zapobiegające rozprzestrzenianiu się COVID-19:
Muzeum stosuje środki zapobiegania infekcjom w postaci ograniczeń dla zwiedzających. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej.
https://teamlabplanets.dmm.com/en/covid-19
[Zestaw materiałów dla prasy]
[Kontakt dla mediów]
https://goo.gl/forms/fqn8DmGV8WWIntP53
PLANETS Co., Ltd.
Organ zarządzający obiektami teamLab Planets TOKYO
Adres: Tokyo Nihonbashi Tower 26F, 2-7-1 Nihonbashi, Chuo-ku, Tokyo
[teamLab]
teamLab (zał. 2001 r.) to kolektyw artystyczny i interdyscyplinarny zespół wybitnych specjalistów – artystów, programistów, animatorów grafiki komputerowej, matematyków i architektów wspólnie działających na styku sztuki, nauki, technologii i przyrody.
Celem teamLab jest poszukiwanie nowej relacji pomiędzy własnym „ja” a światem i nowych sposobów postrzegania świata dzięki sztuce. Aby zrozumieć otaczający nas świat, dzielimy go na niezależne całości o widzialnych granicach. teamLab stawia sobie za cel przekraczanie tych granic naszego postrzegania świata, relacji pomiędzy własnym „ja” a światem i ciągłości czasu. Wszystko istnieje w ciągłym, kruchym ale cudownym trwaniu życia, które nie ma granic.
teamLab jest tematem licznych wystaw na całym świecie, m.in. w obiektach w Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Singapurze, Dolinie Krzemowej, Pekinie, Tajpeju oraz Melbourne. Stałe muzeum „teamLab Borderless” otwarto na Odaibie w Tokio w czerwcu 2018 r., a „teamLab Borderless Shanghai” w szanghajskiej dzielnicy Huangpu udostępniono zwiedzającym w listopadzie 2019 r. „teamLab Planets” w Toyosu (Tokio), ogromna przestrzeń, w której można się zanurzyć, jest dostępna dla zwiedzających do końca 2022 r. W czerwcu 2020 r. w Makau otwarto wielkoskalową stałą wystawę eamLab SuperNature. Z kolei wystawę przedstawiającą cały dorobek teamLab, zatytułowaną „VOLVO teamLab: A Forest Where Gods Live” (VOLVO teamLab, las, w którym żyją bogowie), będzie można zobaczyć od 16 lipca w Mifuneyama Rakuen, Takeo Hot Springs na wyspie Kiusiu.
Prace teamLab są prezentowane na wystawach stałych w Museum of Contemporary Art w Los Angeles, Art Gallery of New South Wales w Sydney; Art Gallery of South Australia w Adelaide; Asian Art Museum w San Francisco; Asia Society Museum w Nowym Jorku; Borusan Contemporary Art Collection w Stambule; National Gallery of Victoria w Melbourne i Amos Rex w Helsinkach.
teamLab reprezentowany jest przez Pace Gallery, Martin Browne Contemporary, i Ikkan Art.
teamLab: https://www.teamlab.art/
Instagram: https://www.instagram.com/accounts/login/
Facebook: https://www.facebook.com/teamLab.inc
Twitter: https://twitter.com/teamLab_net
YouTube: https://www.youtube.com/c/teamLabART
Wersja źródłowa na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210629005465/en/
Źródło: PLANETS Co., Ltd.
KONTAKT:
Shusuke Sasahara
Public Relations, PLANETS Co., Ltd.
e-mail: pr-info@planets.art
Dodatkowe informacje: https://goo.gl/forms/fqn8DmGV8WWIntP53
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.06.2021, 18:26 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |