Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Sezon na polską paprykę rozpoczęty
Lipiec co roku jest miesiącem, w którym w sklepach i na targowiskach pojawia się polska papryka. W Polsce uprawiana jest nie tylko najbardziej popularna papryka czerwona, żółta i zielona. Nie każdy wie, że w Polsce (głównie na południu Mazowsza) produkuje się również inne odmiany, na przykład ostre habanero, jalapeno, czy peperoncini. Dlatego zawsze kupując paprykę warto zwracać uwagę na kraj pochodzenia i wybierać polskie warzywa.
Warto wybierać polskie warzywa sezonowe
Przewaga polskich warzyw nad importowanymi wynika z kilku przyczyn. Wybierając polskie warzywa, dojrzewające w pełni sezonu, mamy pewność, że ich droga „od pola do stołu” jest najkrótsza. Oznacza to, że warzywa nie są długo przechowywane i transportowane, co ma wpływ nie tylko na jakość warzyw ale również na środowisko. Ograniczenie transportu warzyw z innych krajów, znacznie redukuje ślad węglowy, dzięki zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Co więcej, kupując krajowe warzywa wspieramy polskie rolnictwo.
Trwa kampania „Moc Polskich Warzyw”
„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
KONTAKT:
Biuro Prasowe
Maciej Ogonowski, Agencja Brandmates
e-mail: maciej@brandmates.pl
tel. +48 608 680 562
Źródło informacji: Agencja Brandmates
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.07.2021, 08:55 |
Źródło informacji | Agencja Brandmates |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Eksperci: bez transformacji energetycznej Polska traci 9 mld zł rocznie PAP
Odchodzenie od paliw kopalnych na rzecz odnawialnych i niskoemisyjnych źródeł energii jest konieczne dla wzmocnienia bezpieczeństwa energetycznego i poprawy konkurencyjności - ocenili uczestnicy eksperckiej debaty, która odbyła się w Centrum Prasowym PAP. Wskazali, że każdy rok opóźniający transformację energetyczną kosztuje polską gospodarkę 9 mld zł.- 25.04.2024, 16:44
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
DEKRA Builds on Excellent Fiscal Year 2023
Record Revenue Exceeds Own Expectations.- 25.04.2024, 15:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
T-Mobile otwiera w Warszawie innowacyjny salon Magenta Experience Center PAP
Pierwszy w Polsce Magenta Experience Center sieci T-Mobile został otwarty w 24 kwietnia w warszawskiej Galerii Mokotów. Naszpikowany najnowszymi technologiami salon o powierzchni 240 m2 oprócz standardowych usług oferuje powierzchnię coworkingową i studio do realizacji podcastów.- 25.04.2024, 13:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom