Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Koncepcja tzw. superdzielnicy, która zyskała światową uwagę głównie dzięki Barcelonie, wkrótce pojawi się w Wiedniu. Koalicja rządząca miastem ujawniła plany realizacji pierwszego pilotażowego projektu superdzielnicy, na południu miasta w 10. dzielnicy Wiednia, Favoriten, na granicy Gudrunstraße – Leebgasse – Quellenstraße – Neilreichgasse. Obszar ten oferuje idealne warunki dla projektu pilotażowego. Na wiedeńskiej mapie ciepła w całości wykazuje wysokie obciążenie cieplne, dlatego pilnie potrzebne są tu środki chłodzące. Obszar ten jest również gęsto zaludniony i dlatego potrzebuje więcej otwartych przestrzeni w bezpośrednim otoczeniu mieszkalnym.
Z Barcelony na cały świat i do Wiednia
Kierownictwo miasta znalazło inspirację głównie w Barcelonie, ale także np. w Berlinie, gdzie nazwa Kiezblocks pojawia się w odniesieniu do powstających superdzielnic. W Wiedniu będzie to „Supergrätzl”. Podstawowa koncepcja pozostaje niezmieniona. Superdzielnice to określone, dające się wyodrębnić obszary w mieście, składające się z dostępnego dla pieszych, wyciszonego od ruchu ulicznego małego centrum, które zyskują przy tym wysoką jakość życia. Zapobiega się zmotoryzowanemu ruchowi tranzytowemu, natomiast zachęca się do ruchu pieszego i rowerowego, a transport publiczny jest zoptymalizowany na zewnętrznych obrzeżach dzielnicy. Poprzez reorganizację przestrzeni ulicznej można również wdrożyć działania na rzecz adaptacji do zmian klimatu i swobody poruszania się.
Wolna przestrzeń zyskuje atrakcyjną formę, najczęściej z nowymi meblami miejskimi i zielenią, ale także z nowymi nawierzchniami czy ogródkami przydomowymi.
Jednocześnie wiedeński „Supergrätzl” będzie odzwierciedlał strategiczne cele wiedeńskiego planowania urbanistycznego, którego priorytety to: skupienie się na współżyciu społecznym, wspieranie lokalnych społeczności, więcej zieleni oraz elementy chłodzące w walce ze zmianami klimatycznymi.
Podobnie jak w przypadku innych zmian w przestrzeni publicznej, urzędnicy miejscy chcą zaangażować w planowanie mieszkańców i lokalne społeczności. Miasto we współpracy z dzielnicą 10. przygotowuje jesienią pierwsze spotkanie informacyjne. Przygotowania obejmą również fazę testową, po której nastąpi przygotowanie faktycznego wdrożenia projektu od 2022 roku.
Źródło informacji: Eurocomm-PR
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.09.2021, 11:00 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet