Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Sieć Badawcza Łukasiewicz była organizatorem „okrągłego stołu” poświęconego rozwojowi gospodarki wodorowej w trakcie tegorocznej edycji kongresu Impact.
„Spotkaliśmy się, by rozpocząć cykl spotkań i dyskusji na temat współpracy w obszarze gospodarki wodorowej. Zaprosiliśmy zarówno firmy, urzędy, jak i organizacje badawcze, które są poza Łukasiewiczem” - powiedział dr Marcin Kraska.
W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele podmiotów zainteresowanych rozwojem gospodarki opartej na wodorze: Politechniki Poznańskiej, Instytutu Energetyki, Banku Gospodarstwa Krajowego, ARP, Urzędu Dozoru Technicznego i Toyoty.
„Rozmawialiśmy o założeniach, które zostały zdefiniowane w strategii wodorowej. Głównie skupiliśmy się tematyce >>local content<< - powiedział wiceprezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.
14 października z inicjatywy ministra klimatu i środowiska Michała Kurtyki przedstawiciele administracji rządowej, środowiska przedsiębiorców, nauki oraz jednostek otoczenia biznesu podpisali „Porozumienie sektorowe na rzecz rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce”. Zakłada ona, że do 2030 roku „local content”, czyli polski wkład w łańcuch realizacji zamówień na potrzeby budowy gospodarki wodorowej będzie wynosił 50 proc.
„Przed Polską stoi duże wyzwanie, by dostarczyć polską myśl technologiczną w obszarze wodoru na tym poziomie. Wniosek z dyskusji był jeden: potrzebna jest współpraca wielu podmiotów, bo w pojedynkę nie jesteśmy w stanie konkurować na rynku europejskim czy światowym” - powiedział dr Marcin Kraska.
Sieć Badawcza Łukasiewicz to 32 instytuty badawcze, z czego 17 zajmuje się obszarem wodorowym.
Jednym z realizowanych w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz projektów jest e-Van, którego celem jest stworzenie uniwersalnego pojazdu dostawczego o napędzie elektrycznym z wodorowym ogniwem paliwowym i modułową wielofunkcyjną zabudową przestrzeni ładunkowej, realizowanym w konsorcjum, w którym jest Łukasiewicz - Instytut Elektrotechniki.
„Przeszliśmy właśnie do II etapu, pod koniec roku zostaną ocenione specyfikacje pojazdu. Miejmy nadzieje, że zaklasyfikujemy się do III etapu, który przewiduje już budowę prototypu” - dodaje wiceprezes Kraska.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.11.2021, 13:40 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lisner rezygnuje z jaj z chowu klatkowego - kolejny krok firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju
- 14.01.2025, 15:37
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Lisner