Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przepisy ustawy o CIT, które weszły w życie 1 stycznia 2021 r. zobowiązują podatników do sporządzenia i opublikowania na stronie internetowej informacji o realizowanej strategii podatkowej do końca roku następującego po zakończeniu roku podatkowego.
Prawo.pl informuje, że do urzędu skarbowego nie trzeba wysyłać samej strategii podatkowej, a z obowiązku publikacji zostały wyłączone informacje objęte tajemnicą handlową, przemysłową, zawodową lub procesu produkcyjnego.
Ustawa o CIT nie zawiera wprawdzie zamkniętego katalogu danych, które należy opublikować, jednak Ministerstwo Finansów wskazuje na przykłady danych, które powinny być wykazane w informacji o strategii podatkowej – informuje Prawo.pl.
Należą do nich np. transakcje z podmiotami powiązanymi, których łączna wartość przekracza 5 proc. sumy bilansowej aktywów ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego spółki.
Prawo.pl wskazuje, że obowiązek ujawnienia w informacji tych transakcji nie oznacza jednak obowiązku ich szczegółowego ujmowania i opisywania. Wystarczające jest wskazanie łącznej wartości transakcji zawartych z danym podmiotem powiązanym, ogólny opis charakteru transakcji (np. opłaty za usługi zarządcze, marketingowe czy doradcze) oraz wskazanie ogólnego charakteru powiązań między podmiotami. Nie trzeba też publikować danych naruszających tajemnicę przedsiębiorstwa podatnika.
Za niezłożenie zawiadomienia grożą sankcje w postaci kar pieniężnych. Natomiast Ministerstwo Finansów zapewnia, że ewentualne błędy w informacji nie będą karane.
Pełen tekst artykułu: https://www.prawo.pl/podatki/informacja-o-strategii-podatkowej-za-2020-rok-do-kiedy,512529.html
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.12.2021, 15:09 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |