Newsletter

POLREGIO S.A. inwestuje 40 mln zł w halę utrzymania taboru w Skarżysku-Kamiennej

05.04.2022, 14:59aktualizacja: 05.04.2022, 15:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (1)
PAP/S. Leszczyński (1)
Nowoczesna, ekologiczna i efektywna energetycznie hala pomieści warsztaty, magazyn wysokiego składowania, zaplecze socjalno-biurowe oraz myjnię dla pociągów. Inwestycja POLREGIO S.A. o wartości blisko 40 mln złotych, której zakończenie planowane jest na I kw.2023 r., powstanie w Skarżysku-Kamiennej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Starachowice”. Będzie to miejsce pracy na miarę XXI w. – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

4 kwietnia przedstawiciele władz państwowych, samorządowych i lokalnych zainaugurowali budowę nowego punktu utrzymania taboru POLREGIO. Inwestycję o wartości 40 mln zł, która zapewni zatrudnienie 60 osobom, z czego 20 to nowe etaty, umożliwi podpisana w 2020 roku wieloletnia umowa ramowa pomiędzy POLREGIO S.A. a Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego.

„Punkty utrzymaniowe, stacje techniczno-postojowe to inwestycje niekoniecznie widoczne dla pasażera, choć ważne z punktu widzenia kolejarzy. One umożliwiają utrzymanie taboru kolejowego na najwyższym poziomie, aby był bezpieczny i czysty, a pasażer mógł wsiąść i jechać” – powiedział Andrzej Bittel, wiceminister Infrastruktury.

Obiekt spełni wszystkie współczesne wymogi, jeśli chodzi o ekologię i energooszczędność. Na dachu hali zostaną zainstalowane panele fotowoltaiczne, a wentylacja będzie wyposażona w instalację do odzysku ciepła. Powstanie również przejazdowa myjnia dla pojazdów kolejowych, ze stanowiskami mycia podwozia i nawadniania taboru, wyposażona w instalację wtórnego wykorzystania wód przemysłowych, jak również wód opadowych.

„Realizacja inwestycji wpisuje się w strategię POLREGIO, jaką jest osiągnięcie długoterminowej przewagi konkurencyjnej poprzez zwiększenie efektywności kosztowej w zakresie utrzymania i napraw nowoczesnych pojazdów kolejowych. Dzięki niej spółka zwiększy potencjał do rozwoju, zarówno w realizacji umów PSC w południowo-wschodniej Polsce, jak i działalności komercyjnej” – podkreślił Artur Martyniuk, prezes zarządu POLREGIO S.A.

Budowa punktu utrzymania taboru w Skarżysku-Kamiennej jest strategicznym zadaniem inwestycyjnym, wynikającym z podpisanej z województwem świętokrzyskim umowy na świadczenie usług publicznych w zakresie przewozów pasażerskich do 2030 roku. Inauguruje wieloletni plan inwestycyjny spółki w wysokości 7 mld zł na zakup i modernizację ok. 300 pociągów oraz modernizację i budowę punktów zaplecza technicznego.

„Kolej regionalna jest trzecim filarem solidarności społecznej – obok szpitali i szkół. Dlatego wspieramy mniejsze ośrodki. Skarżysko-Kamienna to bardzo dobra lokalizacja i bardzo dobra współpraca z samorządem wojewódzkim, z którym mamy wieloletnią umowę” – mówił Artur Martyniuk.

„Skarżysko-Kamienna zaczyna nawiązywać do swojej świetlanej przeszłości kolejowej. To już kolejna inwestycja na węźle kolejowym, gdzie krzyżują się linia kolejowa 8 i linia kolejowa 25. Samorządy się włączają. Został wyremontowany zabytkowy dworzec kolejowy, jest realizowana inwestycja przejścia pieszo-rowerowego, łączącego dwie części Skarżyska-Kamiennej. Przywróciliśmy również do życia ruch pasażerski na linii 25 ze Skarżyska do Łodzi, gdzie obecnie jeżdżą cztery pary pociągów” – wymieniał Andrzej Bętkowski, marszałek województwa świętokrzyskiego.

Skarżysko-Kamienna stanie się również bazą dla 27 elektrycznych autobusów POLREGIO, dowożących pasażerów do stacji kolejowych. Środki na zakup pojazdów mają pochodzić z Krajowego Planu Odbudowy dla województwa świętokrzyskiego. Zakup autobusów elektrycznych pozwoli zmniejszyć emisję CO2 z transportu drogowego, zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej o docelowej neutralności klimatycznej do 2050 roku.

„Realizujemy Krajowy Program Kolejowy, przeznaczony na inwestycje liniowych wielkich magistral, kolei regionalnej i aglomeracyjnej, program związany z inwestycjami dworcowymi, z taborem, po to, aby polska kolej stawała się bardzo konkurencyjnym środkiem transportu” – podsumował Andrzej Bittel.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 05.04.2022, 14:59
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ