Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za I kwartał 2022 r. wraz z wartościami porównawczymi za I kwartał 2021 r.:
- w pierwszym kwartale sprzedaż online (1) wzrosła o 32% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r., osiągając kwotę 166 mln zł (I kwartał 2021 r.: 126 mln zł);
- przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosły 175 mln zł osiągając dynamikę 1Q2022 / 1Q2021 na poziomie 42% (I kwartał 2021 r.: 123 m zł).
Różnica w poziomach dynamik sprzedaży on-line oraz przychodów ze sprzedaży wg sprawozdawczości MSSF wynika z faktu zaksięgowania w pierwszym kwartale bieżącego roku zwrotów towarów otrzymanych w tym okresie, a które dotyczyły transakcji sprzedaży zrealizowanych w czwartym kwartale 2021 r. Zafiskalizowanie tych zwrotów obniżyło wartość sprzedaży on-line w 1Q2022, natomiast ich wpływ na przychody ze sprzedaży został skompensowany wykorzystaniem rezerwy utworzonej na ten cel w ciężar roku 2021 r., zgodnie z datą zawarcia transakcji sprzedaży, której dotyczy zwrot.
Komentarz Zarządu do danych liczbowych:
- Spółka rozpoczęła rok 2022 zgodnie z planami realizując założone wzrosty w miesiącu styczniu i pierwszych tygodniach lutego i kontynuując pozytywny trend sprzedaży z poprzedniego roku, dobrze wykorzystując okres trwających w tym czasie wyprzedaży w branży fashion;
- wydarzenia z Ukrainy miały znaczący wpływ na poziomy sprzedaży notowane od dnia 24 lutego br. - dostawy na rynku ukraińskim z chwilą wybuchu wojny zostały wstrzymane, a sentyment do zakupów na pozostałych rynkach obniżył się, zwłaszcza w okresie pierwszych dwóch tygodni od dnia wybuchu konfliktu, powodując istotny spadek ilości składanych zamówień przez klientów sklepów Answear;
- w miesiącu marcu sprzedaż stopniowo odbudowywała się, powracając pod koniec tego miesiąca do poziomów porównywalnych do zakładanych pierwotnie planów, z wyjątkiem rynku ukraińskiego, który w dalszym ciągu wyłączony jest z możliwości realizowania wysyłek, ze względu na prowadzone działania wojenne;
- sprzedaż na rynku ukraińskim stanowiła w poprzednim roku 17% sprzedaży Spółki ogółem, na chwilę obecną Zarząd ściśle monitoruje sytuację na tym rynku i Spółka jest gotowa na wznowienie dostaw do klientów na Ukrainie w wybranych regionach tego kraju, gdy tylko sytuacja umożliwi bezpieczną realizację sprzedaży.
Objaśnienia:
(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie (z uwzględnieniem zafiskalizowanych zwrotów), łącznie ze sprzedażą prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta), jak również opłatami klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;
(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.
Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za I kwartał 2022 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.04.2022, 18:40 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |