Newsletter

ANSWEAR.COM SA (6/2022) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za I kwartał 2022 r.

05.04.2022, 18:40aktualizacja: 05.04.2022, 18:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 6/2022

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za I kwartał 2022 r. wraz z wartościami porównawczymi za I kwartał 2021 r.:

- w pierwszym kwartale sprzedaż online (1) wzrosła o 32% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r., osiągając kwotę 166 mln zł (I kwartał 2021 r.: 126 mln zł);

- przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosły 175 mln zł osiągając dynamikę 1Q2022 / 1Q2021 na poziomie 42% (I kwartał 2021 r.: 123 m zł).

Różnica w poziomach dynamik sprzedaży on-line oraz przychodów ze sprzedaży wg sprawozdawczości MSSF wynika z faktu zaksięgowania w pierwszym kwartale bieżącego roku zwrotów towarów otrzymanych w tym okresie, a które dotyczyły transakcji sprzedaży zrealizowanych w czwartym kwartale 2021 r. Zafiskalizowanie tych zwrotów obniżyło wartość sprzedaży on-line w 1Q2022, natomiast ich wpływ na przychody ze sprzedaży został skompensowany wykorzystaniem rezerwy utworzonej na ten cel w ciężar roku 2021 r., zgodnie z datą zawarcia transakcji sprzedaży, której dotyczy zwrot.

Komentarz Zarządu do danych liczbowych:

- Spółka rozpoczęła rok 2022 zgodnie z planami realizując założone wzrosty w miesiącu styczniu i pierwszych tygodniach lutego i kontynuując pozytywny trend sprzedaży z poprzedniego roku, dobrze wykorzystując okres trwających w tym czasie wyprzedaży w branży fashion;

- wydarzenia z Ukrainy miały znaczący wpływ na poziomy sprzedaży notowane od dnia 24 lutego br. - dostawy na rynku ukraińskim z chwilą wybuchu wojny zostały wstrzymane, a sentyment do zakupów na pozostałych rynkach obniżył się, zwłaszcza w okresie pierwszych dwóch tygodni od dnia wybuchu konfliktu, powodując istotny spadek ilości składanych zamówień przez klientów sklepów Answear;

- w miesiącu marcu sprzedaż stopniowo odbudowywała się, powracając pod koniec tego miesiąca do poziomów porównywalnych do zakładanych pierwotnie planów, z wyjątkiem rynku ukraińskiego, który w dalszym ciągu wyłączony jest z możliwości realizowania wysyłek, ze względu na prowadzone działania wojenne;

- sprzedaż na rynku ukraińskim stanowiła w poprzednim roku 17% sprzedaży Spółki ogółem, na chwilę obecną Zarząd ściśle monitoruje sytuację na tym rynku i Spółka jest gotowa na wznowienie dostaw do klientów na Ukrainie w wybranych regionach tego kraju, gdy tylko sytuacja umożliwi bezpieczną realizację sprzedaży.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie (z uwzględnieniem zafiskalizowanych zwrotów), łącznie ze sprzedażą prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta), jak również opłatami klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za I kwartał 2022 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.04.2022, 18:40
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ